актуална версия

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 320 ОТ 20 ДЕКЕМВРИ 2018 Г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НОВ РАЗМЕР НА МИНИМАЛНАТА РАБОТНА ЗАПЛАТА ЗА СТРАНАТА

МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ

ПОСТАНОВИ:

Член единствен. (1) Определя от 1 януари 2019 г. нов размер на минималната месечна работна заплата за страната от 560 лв. и на минималната часова работна заплата 3,37 лв. при нормална продължителност на работното време 8 часа и при 5-дневна работна седмица.

(2) Размерът на минималната месечна работна заплата по ал. 1 се определя за пълен работен месец.

Преходни и Заключителни разпоредби

§ 1. Необходимите средства за изпълнението на постановлението в организациите по § 1, т. 5 от допълнителните разпоредби на Закона за публичните финанси се осигуряват в рамките на утвърдените по бюджетите им разходи.

§ 2. В чл. 1, ал. 4 от Постановление № 66 на Министерския съвет от 1996 г. за кадрово осигуряване на някои дейности в бюджетните организации (обн., ДВ, бр. 29 от 1996 г.; изм. и доп., бр. 76 и 92 от 1997 г., бр. 5 от 1999 г., бр. 53 и 100 от 2005 г., бр. 14 от 2008 г., бр. 4 от 2009 г., бр. 51, 91 и 93 от 2011 г., бр. 49, 80 и 103 от 2012 г., бр. 17, 53, 80, 97 и 110 от 2013 г., бр. 2 и 105 от 2014 г., бр. 42 от 2015 г., бр. 1 и 103 от 2016 г. и бр. 11, 58 и 102 от 2017 г.) думите "510 лв. от 1 януари 2018 г." се заменят с "560 лв. от 1 януари 2019 г.".

§ 3. До приемането на Националния план за действие по заетостта за 2019 г. субсидираното от държавния бюджет трудово възнаграждение на лицата, наети на минимална работна заплата по насърчителната мярка по чл. 55в от Закона за насърчаване на заетостта и по програми за заетост по Закона за насърчаване на заетостта, се определя от 1 януари 2019 г. в размер 560 лв. за пълен работен месец при осемчасов работен ден и 3,37 лв. часова работна заплата.

§ 4. В Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с Постановление № 129 на Министерския съвет от 2012 г. (обн., ДВ, бр. 49 от 2012 г.; изм. и доп., бр. 80 и 103 от 2012 г., бр. 5 и 27 от 2013 г., бр. 5 и 50 от 2014 г., бр. 9 от 2015 г., бр. 1, 32, 36, 68, 76 и 103 от 2016 г., бр. 11, 44 и 58 от 2017 г. и бр. 102 от 2018 г.), навсякъде в приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 и в приложение № 2 към чл. 4 числата "510", "520", "530" и "550" се заменят с "560".

§ 5. Постановлението се приема на основание чл. 244, т. 1 от Кодекса на труда.

§ 6. Постановлението влиза в сила от 1 януари 2019 г.

Статии от КиК

Статии от КиК (виж още)

Последно от форума

Болничен СОЛ

81
Здравейте! Опитвам се да изпратя към НОИ приложение 9 за болничен на СОЛ/ЕООД/. Не се записва файла и дава грешка Value cannot b...

Мостри

291
Цитат на: create в Вчера в 14:04 " DHL ни внася мостри от Китай, имаме МД в която е описано ддс и мито, но същевременно има факт...

Работа в почивните дни

573
Благодаря, имате право.

Отчитане на разходи по програми

146
Обръщам се към колегите, които водят едностранно счетоводство на ЗП и са проверявани във връзка с изпълнение на разни програми. ...
Още от форума