Здравейте.
Моля за мнение по следния въпрос :
Служител на длъжност шофьор тежкотоварен автомобил над 12 тона има стаж в предприятието повече от 3 години на тази длъжност. В момента временно му се налага да не шофира и да работи на друга длъжност. Пуснах допълнително споразумение за промяна на длъжността /новата е общ работник/, подадох ЕТЗ.
При справка за актуално състояние на ЕТЗ в записа за лицето се вижда само новата длъжност /общ работник/. Не се вижда, че преди това има стаж и като шофьор на тежкотоварен автомобил.
При проверка с ПИК-кода на лицето се вижда същата информация - само информация за длъжност общ работник. Не се вижда, че преди това е бил и шофьор.
Малко съм притеснена.  Според мен трябваше да се вижда, че от... до... е бил шофьор, а от... вече е общ работник.
Ако този служител напусне, как би доказал на следващ работодател, че е бил шофьор на тежкотоварен автомобил.
=======
Плановете са след 1 година той отново да се върне на длъжност шофьор. Тогава в справката ще се вижда само шофьор и няма да има данни, че 1 година от този период той е бил общ работник. И при следващ работодател ще му начисляват неправилно доп.възнаграждение за трудов стаж и професионален опит.
=======
Погледнах си и други доп.споразумения за промяна на длъжност, които съм пускала. Навсякъде се вижда само последната длъжност.
=======
И това поражда и следващ въпрос : при новопостъпил служител, той би трябвало да доказва тр.стаж и проф.опит /за периода след 01.06.2025/ със справка за актуално състояние на ЕТЗ. Доколко може да се вярва на тези справки?

Може би някъде бъркам. Моля за мнение.
И на мен ми възникна въпрос : прекратявам трудово правоотношение, считано от 01.06.2025.
Служителят има полагаем платен отпуск за 2025 г. 5 раб.дни, ползвал е 0 раб.дни, изплащам обезщетение по 224 от КТ за 5 раб.дни. От указанията разбирам, че в клетка 25 : Дни използван платен годишен отпуск, полагащ се за годината на прекратяване на трудовото правоотношение, се вписва само реално ползван платен отпуск. Т.е. не вписвам 5 раб.дни с обезщетение по 224 от КТ. За момента го подадох така, ЕТЗ е приет.
Да, днес са направили някаква корекция и вчерашните отхвърлени днес ги приема.
Със стария КИД.
Да, същия проблем и при фризьорски салон.
Намира се така в портала за ел.услуги на НАП:
Меню "Услуги"
Меню "Фискални устройства, СУПТО, е-магазини"
Меню "Предоставяне на справка за фискални устройства..."
Натискате бутон "Подадени данни"
Натискате "Данни за регистрирани фискални устройства на ЕИК"
Най-долу на страницата бутон "Потвърди"
И Ви излизат данни за всички фискални устройства, които е имало регистрирани на този ЕИК.
Натискате бутона с номера на ФУ /сив бутон/ и като ексел файл сваляте файл с име "fu_list_z"
В него по дати има данни за оборота на КА.
Аз пратих това писмо на ел.поща на ТД на НАП-София -  на тази - td_sofia_grad@ro22.nra.bg

Здравейте.
Пише Ви ..........-счетоводител на регистрирано по ЗДДС дружество .................... с ДДС номер ............
Едноличният собственик на капитала на ................ - ........................ с ЕГН ...................... почина на ................ г.
Единствен негов наследник е ........................ . с ЕГН ........................ .........
Предприети са действия по поемане на дружеството от наследника, но до 14.11.2024 г. няма да успеем да мине вписването на промените в Търговски регистър, упълномощаването ми от новия управител и упълномощаването ми за ползване на електронните услуги на НАП.

Поради това Ви изпращам декларацията по ДДС за м.Октомври 2024 г., в т.ч. :
-файл "DEKLAR"
-файл "POKUPKI"
-файл "PRODAGBI"

Прикачвам също и :
-файл "Пълномощно" - нотариално завереното ми пълномощно от ........................ ., въз основа на което до момента съм подавала декларации от името на ........................ ....................
-файл "Акт За Смърт"
-файл "Удостоверение За Наследници"

Телефон за връзка : ........................ ....

======================
Аз подавах документите чрез моя електронен подпис въз основа на упълномощаване.
След смъртта на едноличния собственик прецених, че пълномощното ми вече не е валидно. Нищо, че реално все още имах достъп до ел.услуги на дружеството.  И пратих документите по този начин. Приеха ги.

Впоследствие новият управител ми направи ново пълномощно и отново подадох заявление за ползване на ел.услуги на НАП вече на база новото пълномощно от новия управител.

Вие преценете как да промените текста съобразно ситуацията при Вас.

Успех
За съжаление преди 3 месеца имах подобен случай.
На ел.поща на съответното ТД на НАП изпращате писмо с кратко описание на случая.
Прикачвате :
-файла със СД по ДДС и дневниците
-смъртен акт
-удостоверение за наследници

Давате телефон за връзка.

НАП служебно си въведоха декларацията по ДДС.
Нямаше негативни последствия /санкции за неподаване в срок/.
И ако платформата удържа комисионна от получения доход, може би регистрация по ДДС по чл.97а.
Защо не опитате следното :
В срок до 30 септември имате право да подадете коригираща ГДД, в която да декларирате и необлагаемите си доходи. Мисля, че това може да стане и по електронен път.

Искането за декларирани данни се намира в портала на НАП в секция Услуги / Удостоверения и копия на документи / Издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения №560 .
Отваря се формулар Искане за издаване на документ. Третата опция е "Удостоверение за декларирани данни".
Тъй като няма поле, в което да се опише какви данни искате, аз съм правила следното : в полето "Исканото удостоверение ми е необходимо за да послужи пред:" описвам накратко какво точно искам.
Но после трябва да отидете на място в съответния офис на НАП, за да си го получите. И на място да обясните на служителя какво точно искате и за къде Ви е необходимо. Което обезмисля електронното подаване на искането.
Т.е. по-добре е да отидете в офис на НАП и да разговаряте със служителя, изпълняващ тази задача.
Да, можете да подадете формуляр Ж1 преди да Ви дадат указания.
Правила съм го. Впоследствие всичко беше вписано.
Да, декларира се. И тримесечни отчети се подават.
Вече 6 години подавам.