Здравейте,
искам да попитам какви документи СОЛ полагащ личен труд трябва да подаде към НАП за 2021г.? ( имам предвид справки, декларации и ... )
Здравейте колеги, за първа година подавам декларация по чл. 55 ал.1 от ЗДДФЛ.
Фирмата ни заплаща наем на физическо лице и внася данъка. м. 04,м. 07 и м.10 подадох декларация. Сега в м.01/2022г. трябва ли да подам декларация за внесеният данък ( внасяме го всеки месец след като изплатим наема на лицето ) за периода м.10-м.12 или лицето декларира с неговата годишна декларация за 2021г. и аз не подавам нищо?
Много Ви благодаря  :smile1:
Направих го точно така както ме посъветвахте.
Извинявам се, че не успях да Ви благодаря по- рано.
Хубава и усмихната вечер!
Здравейте,
имам фактура от Литва за материали ( които ще бъдат вложени в обучението на персонала ни ), които няма да са обект на търговия от наша страна.
Материалите са платени и доставени при нас през месец 07, но доставчика след доста разговори благоволи да ни изпрати фактурата за покупката едва на 02.09.2021г. Следователно не съм си издавала протокол по чл. 117 и не съм включила тази фактура в дневника по ДДС за м.07.
Пропуснах да отбележа, че фактурата е с датата на направеното от нас плащане на 14.07.2021г.
Как мога да процедирам от тук нататък:
1. Да си издам протокол по чл. 117 и да подам коригираща декларация за м. 07
2. Или да си издам протокол в м. 08 и да го включа в декларацията сега за месец Август
3. и третият ми въпрос е относно осчетоводяването. Правилни ли са тези онтировки
601/401 - за фактурата
4531/4532 - за протокола

Не съм се сблъсквала с ВОП доставки както е видно и от друг мой пост. Надявам се да не ви досадя с вече, но не съм сигурна какво точно трябва да направя.

Хубав и усмихнат ден на всички.
Само да ви насоча, че услугата , която ще ви извършат не е ВОП.  По- скоро вижте рег. по ДДС по чл.97а.
Цитат

Благодаря. Може и аз да не го разбирам правилно, но по този член не е ли когато услугата ще се извърши на територията на нашата страна.
В случея ремонта ще се извърши та територията на Испания.
А освен че все имат проблем с болничните имат проблем и с работата на смени. Не признават нощният и извънредният труд на лицата. Смятат само отработените дневни часове без да приравняват нощните и ако паднете под нормата за месеца защото не са приравнили ви орязват парите.
Дневни, нощни, сумарно изчисляване, болнични, отпуски са им тъмна Индия.
И всичко се нагажда както им е угодно... рекапитулации, регистри. . :blink:
А освен че все имат проблем с болничните имат проблем и с работата на смени. Не признават нощният и извънредният труд на лицата. Смятат само отработените дневни часове без да приравняват нощните и ако паднете под нормата за месеца защото не са приравнили ви орязват парите.
Дневни, нощни, сумарно изчисляване, болнични, отпуски са им тъмна Индия.
И всичко се нагажда както им е угодно... рекапитулации, регистри. . :blink:
Продължавам да задавам може би тъпи въпроси, но тази тема ми е много непозната тъй като до сега не ми се е налагало да се сблъсквам с подобни казуси.
А може ли да се направи регистрация само за  ВОП? Ще обясня по конкретно. Налага се да направим сделка за извършване на услуга ( ние сме тези на които ще бъде извършена услугата - ремонт на лодка ) мястото на което ще се извърши ремонта е държава членка на ЕС с регистрация по ДДС. Съответно те ще ни издадат фактура за ремонта с начислен ДДС. Тъй като сумата на ремонта е много голяма, разходите и поддръжката на тази лодка също ще са такива за в бъдеще собственика иска да направим регистрация по ДДС. Лодката ще се изпзва за обучения ( за което си имаме лицензи и т.н ), а също и ще се отдава пад наем за разходки и т.н.В единия случай ще сме освободени от ДДС, в другия ще трябва да начисляваме 20%. Ако все пак реши да се регистрира. Това обаче ще започне да се случва едва другото лято. За момента големият проблем е ремонта и безбожно голямата сума ДДС, която трябва дя платим ако няма някаква законна възможност да го възстановим или да не ни бъде фактурирано от фирмата доставчик на услугата.
Дълга стана, но мисля че с малко повече факти е по добре  :smile1:
Не, че е важно, ако сте избрали да се рег по ддс. Но ако не сте и те са на един адрес, да видите дали пак няма да трябва.

Ако двете фирми са на един и същ адрес ли?
Много правилно питанеАвтора - правете разлика, между „без ДДС“ и „начислена НУЛЕВА ставка“!
Благодаря за забележката  :good:
Имах предвид, че когато се провежда обучение фактурите трябва да са с 0 ДДС, тъйкато обучението е освободено от ДДС, но за търговската дейност, която ще се извършва и няма да има нущо общо с курсов и обучения ще трябва да начисляваме 20 % ДДС ако се регистрираме или поне азтака си го обяснявам. Може и да греша и за това се допитвам до тях.
Здравейте
Шефът ми има две фирми - еднта е учебен център,а другата ще се занимава и с обучение и с търговска дейност. Иска да регистрираме и двете доброворлно по ДДС. Според мен за тази, която ще се занимава само с обучения е безмислено, но все пак искам да чуя и вашете мнение, тъй като сте по опитни.
За другата това, което ме притеснява е, че ще трябва да издаваме фактури и с ДДС и без ДДС. Би ми било полезно ако ме насочите къде мога да прочета повече по тази тема и за членовете, по които мога да издавам фактура без да начислявам ДДС и какви документи трябва да се подготвят при доброволна регистрация ( никога не съм правила такава, при достигане на оборотите ми е ясно).
Благодаря предвавително   :smile1:
Обади се на фирмата, която обслужва апарата и ще ти обяснят как да си пуснеш дубликата на касовия бон. Изглежда си като нормалния касов бон но на него пише дубликат просто. Тези бележки, които си пуснал няма да ти свършат работа, по номера на самия бон могат да те насочат как да издадеш дубликата. При наша колежка се получи. Също беше изхвърлила даже цялата фактура заедно с бона на клиента.
Здравейте, искам да попитам следното:
Нова фирма собственика е и управител. Същото лице е назначено на трудов договор в друга фирма и го осигуряват на 8 часа. В собствената си фирма ще полага личен труд и ще си работи само тя по максимум 10 часа седмично. Трябва ли да плаща осигуровки като самоосугуряващо се лице или да си пусне ДУК, по който също да внася осигуровки?
Тя ще си извади пик за всеки случай и ще проверим. Просто ми е жал че ще има хора, които ще изгърмят защото няма да имат, кой да попитат и да им даде съвет.
Мисля че отново се сблъскваме с поредната недомислица.
Защото сега поразпитах и други познати, които подават декларации по чл 50 и на всички са им излезни  даже за по 15 лв. на някой  :blink: А една приятелка са и върнали пари след рекламация и са и ги сложили за деклариране и облагане  :blink:
Благодаря ви  :smile1: Ние ще извадим пик и ще отбележим каквото трябва. Тя си пази и фактурите за купуването та винаги може да  докаже че не е търговия. Просто я притесни сумата  :smile1:
Благодаря ви! Питам защото имам позната на която има продажби в през спедиторски фирми за 232,50лв. Вчера е влязла с пик да си попълни декларацията по чл.50 и са и излезли за облагане.
Интересното е че е имало опция да ги премахне и го е направила и тогава си е подала декларацията.
Но например сестра ми няма пик и няма нужда да подава декрарация по чл.50 и се чудя тя как ще разбере че искат да ги облагат и как да ги отбележи като лични вещи. А и то не е само мойта сестра те бая народ нямат пикове....
Благодаря ви! Питам защото имам позната на която има продажби в през спедиторски фирми за 232,50лв. Вчера е влязла с пик да си попълни декларацията по чл.50 и са и излезли за облагане.
Интересното е че е имало опция да ги премахне и го е направила и тогава си е подала декларацията.
Но например сестра ми няма пик и няма нужда да подава декрарация по чл.50 и се чудя тя как ще разбере че искат да ги облагат и как да ги отбележи като лични вещи. А и то не е само мойта сестра те бая народ нямат пикове....
Къде мога да прочета малко повече за сумите получени като наложен платеж от ФЛ - интересува ме кога подлежат на облагане с данъци и осигуровки, има ли лимит на стойността, когато примерно си получил 500 лв. от продажба на лични вещи да очаквашли включане от НАП?
Например сестра ми има приход от наложен платеж около 1200 лева за миналата година, но това са продадени лични вещи - столчето за кола на детето, количка, кошара.... и други, които не са и необходими.
Тъй като няма задължителна сметка, по която да ги отчетете гр.70, 71, 75
Имам колеги, които са ползвали 754. Аз лично ползвах 719/1 - като я именувах с номера ма проекта.