Здравейте колеги,
искам да попитам провеждате ли извънредни инструктажи свързани с корона вируса?
Ако провеждате такива какъв е начинът им на оформяна - в смисъл трябва ли да има заповед на ръководителя на фирмата, само имена и подписи като на периодичния инструктаж достатъчни ли са или трябва да е оформен по различно?

Благодаря предварително!
А дали видеото върви и има проблем при мен само или при никого не тръгва?
Ако този неработещ управител е съдружник и ако не сте имали глупостта да обявите по някакъв начин в ТР, че управлява по ДУ, направете едно решение на Общото събрание със задна дата за прекратяване на ДУ или каквото е предвидено в самия договор за прекратяването му. И толкоз.
Извинявам се може ли да ми обясните каква е разликата ако е обявен в ТР че е по ДУ и ако не е обявен?
Към момента когато се назначава нов управител гл. счетоводител държи в ТР да се обявява, че е по ДУ.
И още един въпрос - Според мен трябва да се назначи и подпише своя ДУ новия управител с датата на вписването му в ТР и съответно да бъде освободен и да му бъде прекратено осигуряването с датата на отписването му от ТР. Права ли съм или греше?
Според гл. счетоводител можело да му прекрати осигуряването на база на решението от общото събрание нищо, че все още не е отписан от ТР.
Тъй като както виждате не мога да му се доверя на 100 %, а аз не съм запозната тъй като за пръв път се сблъсквам с такива казуси се обръщам към Вас :) Определено имате повече опит и знаете какво говорите :)
Ако този неработещ управител е съдружник и ако не сте имали глупостта да обявите по някакъв начин в ТР, че управлява по ДУ, направете едно решение на Общото събрание със задна дата за прекратяване на ДУ или каквото е предвидено в самия договор за прекратяването му. И толкоз.
Благодаря  :smile1:
Ако може ще използвам темата, за да не отварям подобна.
ООД с трима управители и тримата с ДУК. Единия управител обаче от 2017г. не работи, но са пропуснали да го отпишат от ТР. Не му се внасят осигуровки, не му се плаща заплата и той съответно и не работи от 2017. Каква е процедурата в този случай? Дължат ли се осигуровки и данъци?
Ами не искат. а и на касовия бон е отбелязаное, че е през ПОС.
Здравейте, имам следният казус и не съм сигурна как да постъпя.
Обслужваме 2 фирми с 2 пост терминала. Колежката е направила следната грешка - издала е касов бон и фактура от едната фирма , а по невнимание е използвала терминала на другата и съответно средствата са постъпили в сметката на грешната фирма ( двете фирми са с коренно различни дейности ).

Според мен  - да прехвърля парите от едната сметка в другата ( но на какво основание, да пускам ли някакви документи ?) и да направя следните контировки:
В едната фирма
503/491 - за получените погрешка пари
491/503 - за превода по правилната сметка
А в другата
411/703, 453
503/491
491/411
 Може и да греша :) търня критики и приемам съвети  :)
А според новите правила да пенсиниране нужно ли е да се предоставя УП2 за избраните 3 години?
Моя близка се пенсионира сега и не и ги искат.
На мен ми се наложи да искам УП2 от фалирала фирма. Исках УП-то от държателя на ведомостите, които всъщност е само съхранител. Никой не ми поиска 10,20 или колкото и да е лева. Ревизорите в НОИ ми обясниха, че той е длъжен да издаде  тези документи, тъй като е държател на досиетата на работниците и ведомостите. Ако съхраняват ведомостите и досиетата са длъжни, ако не искат да се разправят с това да ги предадат в НОИ и да си решат проблема. НО НЯМАТ ПРАТВО ДА ТИ ИСКАТ ПАРИ, освен ако не са външна фирма, която само изготвя документите.
Според мен не е редно да му искат пари. Без значение дали се явяват осигурител или не. При преобразуването те са станали правоприемник така, че са длъжни да съдействат с издаването на документите. Ако все пак откажат нека мъжът Ви си подаде документите за пенсиониране. Те от НОИ ще им го изискат по служебен път и тогава няма как да откажат или да Ви искат 20лв.
Проверете в МТД дали автомобила не се води още на Ваше име.
Това което можете да направите е да отидете до МДТ с платежното и с документа за покупко-подажба на автомобила. На гише трябва да изчистят нещата на база на тези документи и да Ви излязат чисти справките.
Здравейте,мисля че може да напишете едно обяснително писмо и да впишете че искате платените суми да се прехвърлят по булстата и това ще Ви е напълно достатъчно.
И на мен ми направи впечатление. Последната, която сме подали е била с Валидност 2016г. След това имаме подадени 2 уведомления.
По скоро ме притеснява това да не са пуснали някаква промяна например ако няма движение да се подават примерно на 3 или 5 години ... или нещо такова.
Уж попрочетох и не видях такава промяна де :)
Споко, ше наваксаш.  :smile1:
Ето, започвай да наваксваш.  :wink1:


Благодаря  :good:  :smile1:
Искам да Ви попитам все още ли е в сила отпадането на уведомленията по чл.15 от ЗЗБУТ или не?
Питах в нашата Инспекция по труда, но ме е срам да кажа какво ми отговориха  :blink:
Има ли някакви нови неща.
Няколко години бях извън сферата и съм изгубила нишката. Да не кажа, че се чувствам като новобранец  :blush:
Има такива книги в книжарниците. Не са скъпи и могат да се ползват много дълго време. Аз карам с една вече 10 години и имам за още 100 години напред празни страници.
Благодаря ВИ за отговорите :) Много ми помогнахте :)
Ами аз го подадох към 11 часа, а от НАП са го обработили към 15 и 30. Работното ни време е до 18 часа. 02.04 или 03.04. - да напиша в договора или протокола в такъв случай?
т.е на договора на напишем, че се е явила на работа на 02.04.2019г. така ли?
Здравейте,искам да попитам следното:
Имам работник започнал работа на 01.04.2019г. тогава е сключен и договора. Уведомлението за назначаване съм подала в НАП на 02.04.2019г. и съответно от там ми
го приеха без забележки.
Срока за уведомяване на НАП е 3 дни доколкото съм запозната. Спазила ли съм всичко както трябва?
Обръщам се към Вас тъй като нашия счетоводителтвърди, че е трябвало да сключим договора и да подадем заявлението преди 01.04.2019г. /