И за да използвам темата. Мислим да откриваме офис в съседен град където също се има плащания в брой. Трябва ли да имаме там мобилен апарат или може аз да издавам фактурите и касовите бонове в централния ни офис, като описвам движението в касовата книга? Сумите от направените  там плащания ще се отчитат веднъж месечно например.
 Само при условие, че имате плащания в брой и касов апарат в обекта.
Имаме и двете :) А до кога е срока в такъв случай?
Един вид продуктите на микроинвест - Инвоис тъй като пазят база данни се водят СУПТО така ли? Ако продължим да работим с този касов апарат какъв е срока март или септември?
Днес от любопитство попитах служител на НАП същия въпрос. Смаях се, че не знаеше какво да ми отговори и в крайна сметка ми каза каквото решим това да правим  :blink:  :blink:  :blink: После обаче търсят ото под вола теле като дойдат на проверка  :blink:

И за да не отварям друга тема. Ако си по майчинство и имаш граждански договор, по който получаваш някакви суми спират ли ти майчинството?
За София ли става на въпрос ?
Не за Габрово
Благодаря Ви    :smile1: Четивото определени ми отвори очите   :good: Хубав ден и успешна седмица  :smile1:
Ако сте се уговорили за 100 лв. чисти, значи сумата ще стане малко по-голяма и като приспаднете НПР ще се получат под 100 лв., но прибавени към неговите 560 (евентуално), сумата ще стане по-голяма от Мин.РЗ и да, ще трябва да внесете осигуровките.  :smile1:
За санкцията нищо не мога да кажа, но че шефа трябва да знае какво се случва е сигурно.

Ако разбрах правилно дължими са осигурителни вноски ако дохода на лицето е над 560.00 лева. Тоест ако чисто лицето получава от трудовия договор да речем 470 лева , от гражданския 75лв. след приспадане на НПР - му се получава чисто да вземе 545лева. Дохода е под 560лева и не трябва да се внесе нищо освен ДОД.

В СИС дори ако не внасяме осируровки трябва ли да пиша и НПР или лицето си ги смята само когато подава декларация. Тоест пиша сума по договора 100 и сума за получаване пак 100?
Да допълня-ако лицето декларира,че е СОЛ,то не му се удържа нищо.СОЛ-ът трядба да издаде документ за получената сума.И той има задължение да си декларира данъка на тримесечия ,без 4-тото с Д. чл.55. Също на следващата година да си подаде ГДД

Не е СОЛ. Лицето работи на трудов договор :)
Трябва да изискате декларация от изпълнителя, където той да впише на каква сума се осигурява, след като е под 3000 лв.
Да декларира дали има ТЕЛК или не, дали е пенсионер или не.
След като се осигурява на някаква сума и сборът от нея и ГД  са над 560 лв., то върху ГД се дължат осигуровки и за сметка на изпълнителя, и за сметка на възложителя и се внасят от възложителя, а ДОД е само за сметка на изпълнителя, но може да се удържи и внесе от възложителя.
В случай, че няма друг доход освен тия 100 лв., то върху тях се дължи само ДОД.
Дано съм го обяснила разбрано, ако не съм се надявам колегите да ме допълнят. :smile1:
Сумата която се получава от трудовия договор на лицето и гражданския договор възлиза на около 660лева т.е. аз като възложител на ГД трябва да внеса осигуровките, които са за моя и негова сметка върху 100-те лева. Ако не го направя предполагам подлежа на санкция?
Не че не искам :) Някой преди мен не е обяснил на шефа, че трябва да го прави и сега май трябва да му го разясня този момент, та събирам информация и за него и за мен, че и аз не съм много наясно с тия ГД все още.
Всъщност служителката на НОИ, която ни се обади точно това обясни, че за да избегнат измамите искат от работодателя да предостави този набор от документи - копие на договор, копие на заповед за освобождаване, присъствена форма, копие на начален инструктаж, фиш за заплата и обяснителна записка от работодателя, защо лицето е напуснало.
Всъщност не виждам как това ще възпрепядстава измама ако работодателя и работника са се договорили предварително.
Само ни създават на нас и на служителите в НОИ допълнително бюрюкращина.

Аз също мисля, че това ще доведе до някоя нова промяна в закона :)
И още един въпрос.
Имаме служител работещ по малко от месец при нас. Подал си е документите за борса и от НОИ ни искат някаква обяснителна записка защо е напуснал и копия на разни документи.
Някаква идея дали трябва тази обяснителна записка да е структурирана някак или може да си я напиша в свободен текст?
Здравейте

Не съм наясно как стоян нещата с гражданските договори и осигуровките по тях.

Изплатила съм и съм издала сметка за изплатени суми на стойност 100.00 лева, като нито съм удържала данък за тях, нито съм внесла някакви осигуровки и съответно това е посочено в сметката. Та имам 2ва въпроса:
1. Трябва ли след като аз / т.е. фирмата / съм платец на дохода да заплатя някакви осигуровки и данък или не?
2. Лицето, на което съм изплатила дохода 2020г. като си декларира този доход трябва ли да внесе осигуровки и данък, или само данък? Ако трябва да внесе осигуровки - то това ще е пълния размер или само тези които по принцип са за сметка на лицето? Лицето получава доходи в месеца под 3000.00лв.

За пръв път работя с граждански договори и ми е голяма тъмна Индия :)