Значи ще драсна няколко реда в завършек на темата в помощ на други потребители желаещи сами да си направят документите.
Опитах се да потърся адвокати за консултация и се оказа, че нещата въобще не са такива каквито се предполага да са като предлагане на услугите от адвокатите! В предвид, че те никога не губят, те са изглежда най-алчните от предлагище услугите. Абе аз им казвам, че искам една елементарна консултация, а те те да ми го направят и изготвят, ама защо не съм си потърсил адвокат и първоначлно се уговарям, а после нарочно да чакам на следващия ден по най-брутален начин си променят уговорката като ме прехвърлят при друг за много повече пари като знаят как да ми направят напрежение. Искат ми по 100 лв за консултация, а един освен 100 и още толкова да ми направи документа зашото не ми в правил той документите. Абе аз му казвам, че търся КОНСУЛТАЦИЯ, а тия си знаят, че трябва да оскубят касимално пари!
Абе тия познават ли парите, аз не зная!
Естествено, че аз си направих документа, като помислих малко и почетеш закона и статии следвах логиката, че АП следва хронологията на промяна на правния статут на фирмата по подадените документи, без значение, че още не е влязло в сила с вписване в ТР и така и се оказа. Без никакъв проблем си мина документа и адвокатите в случая изгубиха от алчността си и това е таксата за КОНСУЛТАЦИЯ и да ме хванат като коректен клиент, но такова животно няма в алчността!
Хахаха!
Въпросите действително са за към юрист по търговско право. Пък ако очаквате и други случаи, те също може да са за юрист... или хващате дебелите книги, учебници и закони и до две-три-четири години ще сте ги научили :)

Хахаха, човек, абе ти все едно не знаеш че да стигна до тук какво количество документи трябва да се напишат и оформаят, та ще ми говориш за четене на право! Това, че не съм адвокат не означава, че не трябва аз да си поддържам документите на фирмата и да знам за какво става на въпрос и как се пишат документите?!? Ти все едно искаш да ми кажеш, че всички адвокати са коректни и няма да иска някой да те завлече, да те нареди с пари или открадне фирмата и ще ти даде коректно информация? Ти в кой свят живееш, не е ли в България дето мафията си има държава?
Нали се сещаш, че след като нямам отказ от ТР а само тоя документ да направя, значи съм си направил процедурата както трябва!
Виждам, че има същите изисквания и към други фирми. :

"Това било решение , касаещо евентуалното реализиране на имуществената отговорност на управителите и следвало да бъде взето изрично и недвусмислено, т.к. касаело разпореждане с имуществени права. " от https://court.sliven.net/uploads/0074d819/03031319.htm

Само, че там има нещо като съществуващо ЕООД влиза и преобразува ООД, но пак искането е същото. Според мен Протокола от ОС трябва да го направим като ЕСК го издава от името на ООД-то защото още не е станало ЕООД и в него се подписва и другия съдружник като все още като такъв защото трябва да се спази изискването на ТЗ за неприсътвеното ОС всички съдружници да са се подписали. Но решението е само от ЕСК понеже той като съдружник става такъв с придобиването на всички дялове.
Не знам, така мисля, че трябва да го оформя. Не е проблем и да ида на една консултация с адвокат за това, но е важното да се разберат как стават нещата защото после ще има винаги подобни случаи, а адвоката няма да те обучава кое как става и затова аз си правя документите.
При смяна на ООД в ЕООД от търговския регистър казват, че трябва да се даде още един документ, който да е РЕШЕНИЕ от ЕДНОЛИЧНИЯ СОБСТВЕНИК НА КАПИТАЛА, че решава да освободи от длъжност другия съдружник като Управител, въпреки, че проведеното ОС го е решило.
Въпросите са:
1. Протокола-Решение от ОС от името на коя фирма трябва да е, от ООД-то или ЕООД-то?
2. Трябва ли да присъства и да се подписва и другия съдружник?
3. Може ли да се направи неприсъствено ОС по чл. 139, ал.2 от ТЗ за да не се пускат покани понеже сроковете не могат да се сместят. 7 дена е минималното предизвестие за поканата, а за 3 дена трябва да се отговори на ТР.

Мерси предварително за отговорите!
Да Ви питам нещо: ако в едно ООД има 10 съдружника, един от тях е управител по учредителен акт (със или без ДУ), двама полагат труд в дружеството , останалите седмина не участват в дейността (само са дали по 1 лв капитал и от време на време получават дивиденти). Та: когато се провежда заседание на ОС на ООДто и тези седмината присъстват (без тях няма кворум), трябва ли да се осигуряват за съответния ден/дни?

Консултациите при адвокат вече май минаха 100 лв. При счетоводител може да минете и по-евнино (поне няма фиксирани цени)

Щастлива нова година и успех!
Ами човек, не знам дали трябва да се осигуряват, ако знаех нямаше да питам тук, нали така? А по отношение на цените за консултации, предполагам също така, че не съм искал ти да ми отговаряш ако според тем съм задължен за отговора ти извън предварителната ми благодарност за евентуален отговор!
Щастлива и успешна Нова година!
Здравейте,
Понеже не мога да намеря точното определение на това що е дейност на фирмата, като липса на продажби и покупки на фирмата е ясно, че е дейност, но има ли нещо извън тях което да определя, че една фирма е възобновила дейност?
Например свикване на ОС на ООД например само за приемане на финансовия отчет и тоя за годишната дейност счита ли се за дейност на фирмата?
Става въпрос за спиране и пускане на дейност на фирмата частично през годината.
Мерси предварително за отговорите!
Еи, бъзикате се с мен, ама айде от мен да мине! :)
Значи имам всички документи, но в момента сменяме счетоводителя и ми се искаше сега да разбера или по-точно да разберем кога е била болнични, затова ми е трудно ориентирането. Но после ще гледам да влезя с нейния КЕП в НОИ и там ще е по-разбираемо за не счетоводител, предполагам.
Д1 - декларация образец № 1 "Данни за осигуреното лице". Подава се ежемесечно от работодатели, осигурители и самоосигуряващи се лица.
В сайта на НАП, услуги с електронен достъп →Осигуряване и трудови договори →Приемане на декларация 1 и декл.6 →подадени данни

Благодаря за отговора, намерих го с данните, но ми излиза само един протокол и един текстов файл с неразбираеми данни
С "фирмения" подпис сигурно може да се види какво е подавано в Д1 и да се гледат една по една. Вероятно с ПИК на лицето (жената) може да се види по-систематизирано.

Какво е Д1 и къде е това?
Здравейте,
С жена ми сме двамата съдружници в ООД-то и понеже в момента си сменяме счетоводителя и няма кой да питаме, ме интересува как можем да си направим справка в сайта на НАП с моя електронен подпис кога жена ми е била болнични? С него си пускам нулевите ДДС декларации и имам достъп до подаденото за фирмата. Опитах се да гледам подадени документи, но не мога да се ориентирам. Има подадени декларации и някой не ми дава да ги отварям.
Мерси.
ОК, мерси, все пак съм написал, че при нотариус вече сме ходили и няма как да разиграваме таксите!
е как ще няма възможност за търсене? Има
    Пререгистрирани търговци/ ЮЛНЦ
    Преобразувания за период
в раздел регистри>справки на registryagency.bg !! Но не може да се търси по подадено заявление А4 и тези за промяна на обстоятелствата на ООД/ЕООД са малко!
За другота като казвате за осигуровките и цената при пробажба/дарение - защо го казвате като не казвате кое е по-добро? Трябва да ви търся за платена ли консултация?
Е аз май намерих отговора в този форум https://kik-info.com/forum/index.php?topic=7556.0 "Декларирането на възобновяване на дейност става чрез подаване на декларация ОКД5 в НАП в 7-дневен срок от започване на дейността. "
Това предполагам трябва да са работни дни и не сме омазали още нищо :)

А някой знае ли как мога да разбера кои фирми са се преобразували от ООД в ЕООД, да кажем през последната година? ОТ търсачката на Агенцията по вписванията няма възможност за търсене при подаване на заявление А4 и не мога да намеря точно за това?

Мерси!
Здравейте,
С жена ми имаме ООД на което в момента сме спрели дейността и искаме да го направим на ЕООД, като единия продава дружествените си дялове на другия.
Последния работен ден ходихме при нотариус, като подписахме договор за прехвърляне на дялове и заверихме подписите и съдържанието. Направихме го като дарение без покупко продажба. Договора си го направих аз като гледах от други договори, понеже в момента сменяме счетоводителя и нямаме още такъв.
Но сега прочетох тук, че май трябва преди това да се пусне фирмата за да се подаде ОКД-5 за самоосигуряване.
Не сме пускали още другите документи към Агенцията по вписване, само при нотариуса сме били ОС не сме правили и другите декларации.

Сега трябва ли 1-во да пускаме фирмата и пак да плащаме при нотариуса за договора за прехвърлянена дяловете като дарение  или така може ли да пуснем фирмата с 1 ден назад ако трябва да се водят осигуровките за прехвърляне чрез дарение? А дали може пак да ги прехвърляме при нотариуса, за едно и също нещо?

Мерси предварително!
Няма как да се води като скрито разпределение на печалбата, понеже всички доходи, оборот от продажбите, абсолютно всички пари постъпват по фирмената банкова сметка и абсолютно всичко се декларира, ДДС и т.н.! Нищо не може се скрие, а пък и не искам, колкото - толкова!
Е искам да се води като постъпвания в касата. И да редовно искам да ги тегля, нали трябва и брой за купуване на стока. А елементарното е, че искам да си тегля парите като печалба, да си купувам лични неща.
Здравейте,
Значи има трудност при теглене в брой от фирмената сметка, почнаха да ми слагат такси и нямам банкова карта. Значи като правя превод от фирмената към личната сметка, така ми е най-лесно и после си ги тегля от банкомата, но счетоводителя ми казва, че после може да има проблем и че тези пари ще се водят като някакво заплащане за което ще трябва да му се начисляват данъци.
Та въпроса ми е, има ли особеност, какъв вид на превода ли, не знам, така, че да си превеждам от фирмената сметка по интернет на личната и после от банкомата да ги тегля и тоя превод да не се води като възнаграждение и да му се плащат данъци?
Сега, то е ясно, че един човек не може да се сети всичко на момента, а то и затова са форумите.

Мерси предварително!