Здравейте,

предвид разните становища които изчетох, бих желала да разбера как процедира и аудиторията от Вас.
Имам договор с АРЕНДОДАТЕЛ физ.лице (Иванчо) и Арендатор (Иванчо собственик на ЕТ).
Лицето е едно и също, няма съдружници, собственик си е на ЕТ. Та мисълта ми е предвид и коментарите с други колеги, работещи ЗП всеки по различно тълкува казуса. Трябва ли да се включва в справка по чл.73 ал.1 а КОД 907 сумата от договорите?
От това което ще постна, като линк според мен нямам основание за деклариране на този субект един и същ в случая.
Нека чуя и няколко мнения по въпроса.
https://www.geco.bg/12384/renti-i-zemedelski-proizvoditeli-et-kak-zakonno-da-izplashhame-renti-na-fl-sobstvenik-na-et/
Да,
и след вер. 2.00.048 / 22.01.2024г.  от там на следват промени в НАП и съответно в ТРЗ на микроинвест.
Така ми обясниха, за това ми излизат тези 2 грешки за всеки един, според мен и от това което прочетох е че дори и 2 клетки са премахнати в новата актуализация, ще я направя да видим какво ще се получи след това!
Да свързах се със техен служител в крайна сметка.
Трябва да имам версия 048 и тогава ще мога да подам, когато съм с версия 047 и правя тест през платформата на НАП винаги ще ми дава грешка!
В крайна сметка тези който са подали как е минала тази декларация с версия 047???
За мен няма да са правилно изчислени стойностите, но така мисля аз, но същевременно тук има хора, които са подали с тази версия и НАП приема справката за вярна.
Относно и периода, както вече казах заплати за м.12.2023 год ги изплащам м.01.2024.
Периода ми е 01.23-12.23 год -не зная защо някой са маркирали период 01.12-30.11.23, приемам предложения, тук ако всички сте на мнение, че този период не е верен.

В крайна сметка преди подаване на декларация чл.73, ал 6 и ал.1  -   трябва актуализация на МИКРОИНВЕСТ с код 048 да ви е версията/ във поле нови версии било отбелязано за съответните промени/.
Лек ден!
В крайна сметка така и не съм сигурна, че периода ми е грешен реално аз залагам 01.23 до 12.23 год така върви и самото видео на Микроинвест със този период . Но все пак реших да пробвам и периода 12.22-11.23  и пак тест на НАП с софтуера и следното е налице :
На ред 1 е наличен елемент refundamount
На ред 1 е наличен елемент deductedtax
Аз си закупих актуализация още по хелоуин и на двата софтуера и реално промените които настъпиха след 2024 не съм ги правила, но дали от там идват тези грешки? не мога да зная само гадая. И то реално ми изписва удържан данък на ред 1 на ред 2 възстановен данък за един и същи човек на всеки ред излизат тези грешки.
добре,
 p.zhekovasky-k.bg какво ме съветвате да направя и към кого да се обърна ?
Версия 16.03 и първоначална инсталация на програмен продукт (под Windows) за генериране на декларации образец № 1, образец № 3 и образец № 6 и справките по чл. 73 от ЗДДФЛ за доходи, изплатени след 31.12.2018 г
zip , 2.29 MB, 29.01.2024


По тази актуализация- копирала съм го директно от НАП.
Здравейте,

От вчера се опитвам да формирам чл.73 ал6 от продукт на микроивест. Изгледах всичко, стъпка по стъпка ( минава се първо през служебна бележка - изчисли всички работници -и накрая запис, след това минавам вече на стъпка за формиране на чл.73ал6, запаметявам файла и минавам за проверка през продукт на НАП.
Държа да отбележа, че реално на ТРЗ нямам само последната актуализация, за което много се съмнявам да е в това проблема(2.00.048 / 22.01.2024г) тоест само тази не съм заплатила за 2024 год да актуализирам. След като мина проверката в програмата на НАП и  там съм изтрила всичко старо и съм актуализирала с новите изменения, ми дава на всеки следните 2 грешки:
На ред 1 е наличен елемент refundamount
На ред 1 е наличен елемент deductedtax
Това за всяко едно лице. Периода съм задала 01.2023 до 12.2023 год, като само тук не съм сигурна, защото декемврийските заплати се изплащат през м. януари 2024 год.
Държа да отбележа, че няма работник които да получава обезщетение за деца , или пенсионер с 50 % намалена работоспособност.  Това ми отговориха, вчера от Микроинвест, когато реших да ги попитам на какво се дължат грешките ми.

Благодаря на отзовалите се!
Бъдете живи и здрави :)
Здравейте,

Молбата ми е за малко помощ от Ваша страна. Правилно ли е отразено по клетките както фактурата, така и протокола ми.
Закупувам семена по регистрирано лице, аз също съм регистриран по ДДС, съставям в 15 дневен срок протокол по чл.117. В дневника ми за покупки фактурата ми е с нулева стойност, само колона 8а ми излиза с код 02, протокола  в покупките ми е със сумата 50 лв + ддс и ми излизат стойностите в клетка 10, която пише :ДО на получените доставки ВОП, получени доставки чл.82 ал2-6 от ЗДДС, и т.н да не описвам цялото име на клетката,  номер 10 и в клетка 11 ми се формира ддс-то,  там е със следното наименование на клетката : ДДС С ПРАВО НА ПЪЛЕН ДАНЪЧЕН КРЕДИТ.

Реално и в продажбите отразявам протокола там се разпределя в клетка 9 ( с наименование общ размер на ДО за облагане  с ДДС) там е вписана сумата по ф-рата, а в клетка 10 ми е ДДС , клетка 14 До получени доставки по.чл.82 ал2-6 от ЗДДС и клетка15 е ДДС-то там ми пише: Начислен ДДС ЗА ВОП И ДОСТАВКИ ПО К.14.

Благодаря на отзовалите се.
Трябва ли да се декларира по новата алинея 10 в чл. 123 от ЗДДС, следното декларират се поотделно за съответното календарно тримесечие с декларацията по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и чл. 201, ал. 1 от ЗКПО, в срок до края на месеца, следващ тримесечието, данни от текущата си счетоводна отчетност.
Здравейте,

Въпрос 1: Може ли малко информация от тези които имат ЗП, рентите се изплащат за стопанската 2022/2023 год в по чл. 73, ал. 1 от ЗДДФЛ, на последно четене, какво се декларира за рентите който са необлагаеми? Всички ренти или само, тези който са на стойност до  3 хил.лв?
Защото в самата декларация днес не видях никъде, да отбелязано да се декларират всички, а само тези НАД 3 хил.лв. Друга колежка, която има ЗП е регистрирала всичките си договори дори и суми от 22,00 лв.

Въпрос :2 Имам още един казус, ако ФЛ тегли кредит през март да кажем  60 хил.лв и с необходимите документи (договори и т.н ) прехвърли цялата сума на фирмата, декларирали ли се нещо по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и чл. 201, ал. 1 от ЗКПО и от коя страна трябва да е декларацията, от ФЛ или фирмата ?

Благодаря предварително!
Здравейте,

Може ли някой да ми даде малко повече информация относно ТРЗ въпрос.
При подаване на заявление -декларация за отглеждане на дете до 2-годишна възраст, се подава    ПРИЛОЖЕНИЕ №10 КЪМ ЧЛ.9  за изплащане на парично обезщетение за
 :отглеждане на дете до 2-годишна възраст по чл.53 от КСО. Тока е формирано изречението в ТРЗ програмата, цитирано от там.
Тоест майката ще остане и втората година. В приложение 10 сме маркирали ч;.164ал1 от КТ със заповед номер:......... дата............, попълнени са данните на детето ЕГН и и тн .
Подала е към работодател всички необходими документи, позволен и е този отпуск. Жената си е проверила с ПИК днес и ми се обади, че и излиза колона ВИД НА ДОКУМЕНТА: Заявление декларация по чл.53 и чл.54 от КСО
 Статут на документа: обработва се.
Та въпроса ми е така ли трябва да излиза в системата, не трябва ли да е както си е трз програмата тоест, там фигурира само и единствено чл.53 от КСО. С този чл.54 е за 50 % обезщетение, да не би нещо да сме пропуснали да маркираме в приложение 10 и да ощетим жената, ако  нещо ние  сме пропуснали.

Благодаря на отзовалите се!
Бъдете живи и здрави !!!
Здравейте,

Може ли за няколко съвета? Имаме жена в майчинство детето и навършва 1 година на
 19.01.2024 год, но по програма виждам че 23.04.2023 до 22.01.2024 год е в брой дни 275 отпуск за майка след раждане от 135 до 410 ден.
Сега ще си продължи и втората година от майчинството, към НОЙ трябва да подадем само декларация по чл.164, ал.1 ще си подаде към работодател и заповедта за отпуск. Ние трябва ли да подаваме нещо към НОЙ преди да изтече датата 19.01.2024 год която е петък  или по точно 22.01.2024 год когато ни е датата по програма?
Предвид това че болничните се подават до 10-то число следващ месеца за който се отнасят ме интересува и тази декларация дали има срок в който да се представи към НОЙ?

Благодаря на отзовалите се за отделеното време!
но реално не сме вписали аванс по фактура, а директно на самата фактура е отразено име на стоката,  количество и себестойност.
тоест това кредитно ще бъде Кредитно известие   411/412   със знак (-)133,92лв сумата (187.49 т).
И пускаме нова фактура,  в която  само вписваме следното: 162,580 тона и на сума0,00 лв и за  за плащане навсякъде маркираме 0,00 лв нали това имате в предвид?
да,
точно фактурирано им е 350 тона, а реално е доставено 162.580 тона по товарителници.
Благодаря много за изчерпателният ви отговор Ралица Ангелова !

Аз също мислех да напиша фактура за нулева стойност, но да включва реалното количество, което им е доставено,  но след разговор с друга колежка, нейното мнение е че не трябвало да се съставя така фактура, понеже ние това количество сме го фактурирали вече веднъж  в  тези  411/412 - 250.00 лв  (350 т).
И сега в крайна сметка, също не зная дали е необходимо издаването на втора фактура.
Здравейте,

Имам нужда от съдействие дали издадените документи са само това или пропускаме нещо.
Казусът е следният, месец ноември издаваме фактура за 350 тона готова продукция, да кажем за 250 лв. Примерни суми си вписвам.
Фирмата на другият ден ни плаща сума от 140 лв. Изготвяме договор, извозваме само 162,580тона, прекратяват ни договора не желаят останалата част  от това което сме фактурирали. Тук имаме една сума която им се връща по сметката.
Сега издаваме кредитно за разликата от 350(фактурирано)-162,580(извозено) тона , за 187.42 лв за съответната сума.
Въпросът ми е, след като не ни е платена цялата сума по издадената фактура във кредитното като се впише 187,42 лв и се умножи по сумата, не следвали че тази сума е дължима от нас, макар че нямаме плащане върху цялата сума ?
Трябва ли да издадем друг документ за това, което реално сме им доставили? В кредитното трябва ли да се маркира вид на плащане? при положение, че ние няма какво да им връщаме от тази сума.
 Мисълта ми е пропускаме ли нещо или с тази фактура и това кредитно се закриват документите?

Благодаря на отзовалите се по темата.