Колеги, търся длъжностна характеристика на "Специалист, логистика". Моля, ако някой има, да я прикачи.
Моето мнение е следното:
1. Прекратява се основният трудов договор според изискванията.
2. Влизате в картона на работника и променяте вида на договора от втори ТД на основен /виждам, че имате тема и във форума на МИ/. За подобно действие не се изисква подаване на уведомление до НАП.
Благодаря. Преди да пусна темата порових из форума, но не попаднах на тази тема.
Лека работа  :good:
Здравейте.
Имам нужда от съвет, понеже за пръв път ми се случва следното:
Получих бланка на договор за организиране на учебна и производствена практика между Професионална гимназия и фирма. Уговорката е девойка от гимназията за два месеца да си кара практиката като барман/сервитьор в кафене. Договорът ще бъде оформен - няма проблем. Въпросът е дали в такъв случай с лицето се сключва някакъв вид трудов договор ? И съответно да се обяви в НАП.
Счетоводните кантори  попадаме в т 13 а не  в16 и нямаме основание за регистрация. Това е мое мнение.
Тези точки нямат отношение към темата за регистрацията в МП.
Погледнете началото на чл.4 от закона.
От задължените лица най-близкото до счетоводителите и счетоводните кантори ми се виждат тези, които извършват "услуги по учредяване, регистриране, организиране на дейността и/или управление на търговец или на друго юридическо лице", но това са по-скоро юридически услуги.
Ако сте регистрирали дружеството с идея извършване на този вид услуги, изписали сте ги в предмета на дейност при регистрацията и имате приходи от тези услуги - да, водят се "по занятие" и следва регистрация. Пак лично мнение.
Нали се сещате, че ако се отправи писмено запитване до МП относно включване на счетоводните кантори в обхвата ... майсторите на тълкованието ще намерят начин да си осигурат 50-те лева.  :hmmm:
Изразявам личното си мнение:
В случая съществен е израза "по занятие" /чл.2, ал.1 от Наредба Н-1/. Нито в закона, нито в наредбата е дадено обяснение на понятието "по занятие". Ако се следва общоприетото тълкование би трябвало да означава, че моята фирма съм я създал с цел предоставяне на адрес на управление, адрес за кореспонденция, офис ... /има и такива/. И понеже, видно от финансовите отчети и от предмета на дейност на дружеството, счетоводната кантора не следва да извършва въпросната регистрация.
Второ - кой е казал, че счетоводните кантори попадат в този обхват ? Както виждате, иде реч за едни 50 лв. такса за регистрация в МП. Който се излъже - излъже ... Държавата пари няма.
Трето - няма нормативен акт, който да ограничава/забранява адресната регистрация на дружество на адрес. Т.е. аз от къде да знам, че някой си е избрал адреса на моята кантора за адрес на управление и кореспонденция за неговата фирма ?
Съвсем набързо, но от мен - толкова.
Моята кантора няма да е в списъка на регистрираните. Но ... "всеки сам си решава".
Поздрави

Допълнение от ChatGP:
В правото на Република България терминът "по занятие" обикновено се използва за да опише дейност, която се извършва редовно, систематично и с цел получаване на доход. Обикновено се отнася до професионална или търговска дейност, която се извършва от физически или юридически лица с цел извличане на печалба.
Днес системата ми върна няколко на български граждани с основание "липващо презиме". Да, презимето липсва, но до тази година декларациите се приемаха.
Докато не бъде приета и публикувана "Наредба за минималните възнаграждения за счетоводни услуги" ценообразуването на нашия труд е на око и според много фактори ...
Ама като си нямаме лоби ...
Здравейте, колеги.
Моля в анкетата да се включат само тези, които ползват Микроинвест ТРЗ и ЛС Про.
Целта на анкетата е да се определи какви са предпочитанията на потребителите при генериране на справка РПВ и евентуално отправяне на мотивирано предложение по подразбиране да е маркиран тип на справката - "кратка".
Анкетата няма за задача да рекламира съответния продукт.
*****
Целенасочено тази анкета е публикувана тук, а не във форума на Микроинвест.
Погледнах и самата електронна услуга - да му мисли този, когото набутат да извършва самото деклариране. Всеки сам си преценява, но не смятам, че това е работа на счетоводителя.
да и аз така мисля , но също и превозването да е в транспортно средство над 3.5 т нали ? това ме притеснява , тъй като нашите стоки са превозвани в мпс под 3.5 т.
От ДОПК - чл.127и:
(14) (Нова - ДВ, бр. 66 от 2023 г., в сила от 01.10.2023 г.) Извън случаите по ал. 1 - 5 данни за превози на стоки с висок фискален риск могат да се декларират доброволно, независимо от товароносимостта на транспортното средство и предназначението му.
Чл. 13. (1) Разпоредбите на чл. 8 – 12 се прилагат в случаите, когато превозът се осъществява с транспортно средство с товароносимост над 3,5 тона, с изключение на превоз:
1. за крайно потребление;
2. между обекти на територията на страната, стопанисвани от лицето;
3. за обект/обекти, стопанисвани от различни лица на територията на страната, когато стоките, предназначени за всеки отделен обект, са с тегло до 500 кг или литра и/или стойността на стоките е в размер до 5000 лв. без данък върху добавената стойност, а когато стоките, предназначени за всеки отделен обект, са в мерна единица, различна от кг или литър – до 5000 лв. без данък върху добавената стойност;
4. на течни горива, за които има задължение/са спазени изискванията за подаване на информация за доставките по реда на друг закон.
Последно от 01.10.2023 важи за превоз над 3.5тона, нали така или нещо съм пропуснала ?
Не, не сте. От 01.10.2023 г. влезе в сила задължението за предварително деклариране при внос на стоки /с тегло над 3,5 тона/ с висок фискален риск. За разлика от друг път НАП са се постарали в разясненията - вижте ТАЗИ СТАТИЯ.
На практика предварителното деклариране няма как да стане, защото е базирано на промени в наредбата, които все още не са публикувани в ДВ.
ЕТО информация. Преди два дни е изтекъл срока за обсъждане. Комисии ... гласуване ... А декларирането на стоките започва от 01.10.2023 !!!
Здравейте, колеги.
Обръщам ви внимание върху промените, настъпили с чл.127и от ДОПК и по-точно за предварителното деклариране при превоз на стоки с висок фискален риск. Влиза в сила от 01.10.2023 г. и е уредено в НАРЕДБА № Н-2 ОТ 30 ЯНУАРИ 2014 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА
ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ФИСКАЛЕН КОНТРОЛ ВЪРХУ ДВИЖЕНИЕТО НА
СТОКИ С ВИСОК ФИСКАЛЕН РИСК НА ТЕРИТОРИЯТА НА РЕПУБЛИКА
БЪЛГАРИЯ И ИЗИСКВАНИЯТА КЪМ ФИСКАЛНИТЕ КОНТРОЛНИ
ПУНКТОВЕ
В сила от 04.02.2014 г.Издадена от министъра на финансите
Обн. ДВ. бр.10 от 4 Февруари 2014г., изм. ДВ. бр.13 от 16 Февруари 2016г., изм. и доп. ДВ.
бр.29 от 9 Април 2021г /не я намирам в lex.bg/

Ако някой е запознат, моля да сподели дали въпросното заявление може да се подава чрез мобилен електронен подпис. Свързах се с b-trust заради тяхното B-trust Mobile, но ми казаха да се свържа с НАП и те да ми отговорят дали тяхната услуга е възможно да бъде подадена през облачен електронен подпис.

Добавено: Наредба фискален контрол
За да е мирно селото на настоящите клиенти правя ежедневни архиви на всичките бази. И ги съхранявам на личен сървър. Само базите.