1
Здравейте, колеги.
Досегашните издънки на Микроинвест в ТРЗ програмата /гледам, че вече има и фикс 3 към последната версия/ почват да ми идват в повече. Като чета форумите, и не само на мен. На всичкото отгоре се оказва, че опцията за Графици и Сумарно отчитане на работното време е нефункционална - просто не работи.
Моля препоръчайте ТРЗ програма, с която работите и имате добро мнение. Като това включва работещи модула за графици и СОРВ.
Предварително благодаря за отделеното време.
Досегашните издънки на Микроинвест в ТРЗ програмата /гледам, че вече има и фикс 3 към последната версия/ почват да ми идват в повече. Като чета форумите, и не само на мен. На всичкото отгоре се оказва, че опцията за Графици и Сумарно отчитане на работното време е нефункционална - просто не работи.
Моля препоръчайте ТРЗ програма, с която работите и имате добро мнение. Като това включва работещи модула за графици и СОРВ.
Предварително благодаря за отделеното време.
2
Данъци и счетоводство » Re: Група във ФБ на Микроинвест
22.12.2024, 21:48А отваряте ли я ?


3
Данъци и счетоводство » Група във ФБ на Микроинвест
22.12.2024, 21:39Здравейте.
Не виждам раздел "Други" и пускам темата тук.
Във ФБ имаше една група "Микроинвест - софтуер и взаимопомощ" или нещо подобно. Виждате ли я, отваряте ли я ?
Не виждам раздел "Други" и пускам темата тук.
Във ФБ имаше една група "Микроинвест - софтуер и взаимопомощ" или нещо подобно. Виждате ли я, отваряте ли я ?
4
Колеги, търся длъжностна характеристика на "Специалист, логистика". Моля, ако някой има, да я прикачи.
5
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: преминаване от втори към основен ТД
29.08.2024, 10:58Моето мнение е следното:
1. Прекратява се основният трудов договор според изискванията.
2. Влизате в картона на работника и променяте вида на договора от втори ТД на основен /виждам, че имате тема и във форума на МИ/. За подобно действие не се изисква подаване на уведомление до НАП.
1. Прекратява се основният трудов договор според изискванията.
2. Влизате в картона на работника и променяте вида на договора от втори ТД на основен /виждам, че имате тема и във форума на МИ/. За подобно действие не се изисква подаване на уведомление до НАП.
6
Благодаря. Преди да пусна темата порових из форума, но не попаднах на тази тема.
Лека работа

7
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Сключва ли се ТД при Договор за практика ?
26.06.2024, 13:27Здравейте.
Имам нужда от съвет, понеже за пръв път ми се случва следното:
Получих бланка на договор за организиране на учебна и производствена практика между Професионална гимназия и фирма. Уговорката е девойка от гимназията за два месеца да си кара практиката като барман/сервитьор в кафене. Договорът ще бъде оформен - няма проблем. Въпросът е дали в такъв случай с лицето се сключва някакъв вид трудов договор ? И съответно да се обяви в НАП.
Имам нужда от съвет, понеже за пръв път ми се случва следното:
Получих бланка на договор за организиране на учебна и производствена практика между Професионална гимназия и фирма. Уговорката е девойка от гимназията за два месеца да си кара практиката като барман/сервитьор в кафене. Договорът ще бъде оформен - няма проблем. Въпросът е дали в такъв случай с лицето се сключва някакъв вид трудов договор ? И съответно да се обяви в НАП.
8
Тези точки нямат отношение към темата за регистрацията в МП.Счетоводните кантори попадаме в т 13 а не в16 и нямаме основание за регистрация. Това е мое мнение.
Погледнете началото на чл.4 от закона.
9
Ако сте регистрирали дружеството с идея извършване на този вид услуги, изписали сте ги в предмета на дейност при регистрацията и имате приходи от тези услуги - да, водят се "по занятие" и следва регистрация. Пак лично мнение.От задължените лица най-близкото до счетоводителите и счетоводните кантори ми се виждат тези, които извършват "услуги по учредяване, регистриране, организиране на дейността и/или управление на търговец или на друго юридическо лице", но това са по-скоро юридически услуги.
Нали се сещате, че ако се отправи писмено запитване до МП относно включване на счетоводните кантори в обхвата ... майсторите на тълкованието ще намерят начин да си осигурат 50-те лева.

10
Изразявам личното си мнение:
В случая съществен е израза "по занятие" /чл.2, ал.1 от Наредба Н-1/. Нито в закона, нито в наредбата е дадено обяснение на понятието "по занятие". Ако се следва общоприетото тълкование би трябвало да означава, че моята фирма съм я създал с цел предоставяне на адрес на управление, адрес за кореспонденция, офис ... /има и такива/. И понеже, видно от финансовите отчети и от предмета на дейност на дружеството, счетоводната кантора не следва да извършва въпросната регистрация.
Второ - кой е казал, че счетоводните кантори попадат в този обхват ? Както виждате, иде реч за едни 50 лв. такса за регистрация в МП. Който се излъже - излъже ... Държавата пари няма.
Трето - няма нормативен акт, който да ограничава/забранява адресната регистрация на дружество на адрес. Т.е. аз от къде да знам, че някой си е избрал адреса на моята кантора за адрес на управление и кореспонденция за неговата фирма ?
Съвсем набързо, но от мен - толкова.
Моята кантора няма да е в списъка на регистрираните. Но ... "всеки сам си решава".
Поздрави
Допълнение от ChatGP:
В правото на Република България терминът "по занятие" обикновено се използва за да опише дейност, която се извършва редовно, систематично и с цел получаване на доход. Обикновено се отнася до професионална или търговска дейност, която се извършва от физически или юридически лица с цел извличане на печалба.
В случая съществен е израза "по занятие" /чл.2, ал.1 от Наредба Н-1/. Нито в закона, нито в наредбата е дадено обяснение на понятието "по занятие". Ако се следва общоприетото тълкование би трябвало да означава, че моята фирма съм я създал с цел предоставяне на адрес на управление, адрес за кореспонденция, офис ... /има и такива/. И понеже, видно от финансовите отчети и от предмета на дейност на дружеството, счетоводната кантора не следва да извършва въпросната регистрация.
Второ - кой е казал, че счетоводните кантори попадат в този обхват ? Както виждате, иде реч за едни 50 лв. такса за регистрация в МП. Който се излъже - излъже ... Държавата пари няма.
Трето - няма нормативен акт, който да ограничава/забранява адресната регистрация на дружество на адрес. Т.е. аз от къде да знам, че някой си е избрал адреса на моята кантора за адрес на управление и кореспонденция за неговата фирма ?
Съвсем набързо, но от мен - толкова.
Моята кантора няма да е в списъка на регистрираните. Но ... "всеки сам си решава".
Поздрави
Допълнение от ChatGP:
В правото на Република България терминът "по занятие" обикновено се използва за да опише дейност, която се извършва редовно, систематично и с цел получаване на доход. Обикновено се отнася до професионална или търговска дейност, която се извършва от физически или юридически лица с цел извличане на печалба.
11
Днес системата ми върна няколко на български граждани с основание "липващо презиме". Да, презимето липсва, но до тази година декларациите се приемаха.
12
А как се процедира, ако лицето няма презиме ?
13
Данъци и счетоводство » Re: Изчисляване на цена за счетоводни услуги
05.02.2024, 15:24Докато не бъде приета и публикувана "Наредба за минималните възнаграждения за счетоводни услуги" ценообразуването на нашия труд е на око и според много фактори ...
Ама като си нямаме лоби ...
Ама като си нямаме лоби ...
14
Здравейте, колеги.
Моля в анкетата да се включат само тези, които ползват Микроинвест ТРЗ и ЛС Про.
Целта на анкетата е да се определи какви са предпочитанията на потребителите при генериране на справка РПВ и евентуално отправяне на мотивирано предложение по подразбиране да е маркиран тип на справката - "кратка".
Анкетата няма за задача да рекламира съответния продукт.
*****
Целенасочено тази анкета е публикувана тук, а не във форума на Микроинвест.
Моля в анкетата да се включат само тези, които ползват Микроинвест ТРЗ и ЛС Про.
Целта на анкетата е да се определи какви са предпочитанията на потребителите при генериране на справка РПВ и евентуално отправяне на мотивирано предложение по подразбиране да е маркиран тип на справката - "кратка".
Анкетата няма за задача да рекламира съответния продукт.
*****
Целенасочено тази анкета е публикувана тук, а не във форума на Микроинвест.
15
Погледнах и самата електронна услуга - да му мисли този, когото набутат да извършва самото деклариране. Всеки сам си преценява, но не смятам, че това е работа на счетоводителя.
16
От ДОПК - чл.127и:да и аз така мисля , но също и превозването да е в транспортно средство над 3.5 т нали ? това ме притеснява , тъй като нашите стоки са превозвани в мпс под 3.5 т.
(14) (Нова - ДВ, бр. 66 от 2023 г., в сила от 01.10.2023 г.) Извън случаите по ал. 1 - 5 данни за превози на стоки с висок фискален риск могат да се декларират доброволно, независимо от товароносимостта на транспортното средство и предназначението му.
17
Чл. 13. (1) Разпоредбите на чл. 8 – 12 се прилагат в случаите, когато превозът се осъществява с транспортно средство с товароносимост над 3,5 тона, с изключение на превоз:
1. за крайно потребление;
2. между обекти на територията на страната, стопанисвани от лицето;
3. за обект/обекти, стопанисвани от различни лица на територията на страната, когато стоките, предназначени за всеки отделен обект, са с тегло до 500 кг или литра и/или стойността на стоките е в размер до 5000 лв. без данък върху добавената стойност, а когато стоките, предназначени за всеки отделен обект, са в мерна единица, различна от кг или литър – до 5000 лв. без данък върху добавената стойност;
4. на течни горива, за които има задължение/са спазени изискванията за подаване на информация за доставките по реда на друг закон.
1. за крайно потребление;
2. между обекти на територията на страната, стопанисвани от лицето;
3. за обект/обекти, стопанисвани от различни лица на територията на страната, когато стоките, предназначени за всеки отделен обект, са с тегло до 500 кг или литра и/или стойността на стоките е в размер до 5000 лв. без данък върху добавената стойност, а когато стоките, предназначени за всеки отделен обект, са в мерна единица, различна от кг или литър – до 5000 лв. без данък върху добавената стойност;
4. на течни горива, за които има задължение/са спазени изискванията за подаване на информация за доставките по реда на друг закон.
18
Не, не сте. От 01.10.2023 г. влезе в сила задължението за предварително деклариране при внос на стоки /с тегло над 3,5 тона/ с висок фискален риск. За разлика от друг път НАП са се постарали в разясненията - вижте ТАЗИ СТАТИЯ.Последно от 01.10.2023 важи за превоз над 3.5тона, нали така или нещо съм пропуснала ?
19
На практика предварителното деклариране няма как да стане, защото е базирано на промени в наредбата, които все още не са публикувани в ДВ.
20
ЕТО информация. Преди два дни е изтекъл срока за обсъждане. Комисии ... гласуване ... А декларирането на стоките започва от 01.10.2023 !!!