Осчетововодяване на суми от Бюрото по труда

24.11.2012, 15:25 16986 5

24.11.2012, 15:25
Публикации: 51 / 2
Здравейте!  Одобриха ни за наемане на безработни по проект "Подкрепа за заетост". Затруднявам се при осчетоводяването.
При това разходите ни ще бъдат в м.12/2012г. а възстановяването на средствата от БТ  - през 2013 г. Имали ли сте такъв казус? Може ли да го обсъдим?
#1 | 25.11.2012, 09:09
Публикации: 6411 / 1143
Имала съм такъв случай през 2008 г., само че по програма за наемане на хора с увреждания. Не знам какъв е сега редът за изплащане на сумите. При мен беше така:
- начислявам заплатите и дължимите осигуровки;
- изплащам заплатите;
- подавам документите;
- чак тогава получавам превода.
Условието по договора беше да представям в РСЗ София извлечение от ведомост с подпис на лицата, получили заплатите, форма 76 за присъствието им и декларация от работодателя на коя дата са преведени осигуровките за кой период. На база тези справки и декларации ми се превеждаха сумите за брутна заплата и осигуровки.
Реално извършвахме разходи, които на базата на документи ни се възстановяваха след извършването им. По тази причина правех следното осчетоводяване:
1. При отчитане на разходите (както обикновено за начисляване и изплащане на РЗ и осигуровки)
- 604/421
- 421/454; 455
- 605/455
- 421/501
- 454; 455/503
2. За отчитане на взаимоотношенията с РСЗ София и коригиране на разходите използвах отделна разчетна сметка за "Други разчети с бюджета и ведомствата" - 459 и при получаване на превода правех следните записи:
- 503/459
- 459/604; 605

При вас възниква проблемът, че разходите ще се извършат в един отчетен период (2012 г.), а финансирането ще получите в следващия период (2013 г.).
Бих ви предложила да направите следното:
- за 2012 да запишете при приключването една допълнителна статия за отразяване задължението на службата по заетостта и едновременно да коригирате разхода, а именно 498 (Други кредитори)/ 604; 605
- при получаване на превода през 2013 г. за разхода от 2012 г. - 503/ 498

Можете да си въвеждате аналитичности (примерно по отделни заети лица), да си избирате каквито искате сметки, стига да спазвате принципа за текущо начисляване на разходите и да ви е удобно да следите взаимоотношенията си с бюджета.

Сигурна съм, че ще се включат и други колеги, които може да имат по-добри предложения.
#2 | 25.11.2012, 18:11
Публикации: 12 / 1
Здравейте, моето мнение е,че получените средства от Бюрото по труда трябва да бъдат осчетоводени като приходи от финансирания и в ГДД счет.резултат да бъде намален  с тази сума./ш.2230/. Ако сумите от БТ бъдат получени до съставяне на ГФО за 2012г., те трябва да се включат в резултата за 2012г.  Ако някои колеги имат друго мнение, моля да го споделят.
#3 | 25.11.2012, 19:42
Публикации: 6411 / 1143
Да, elizaa е права  :thumbup: и се сетих, че скоро имаше развита подробна тема за коректно осчетоводяване от alfa.
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,4175.msg20571.html#msg20571
#4 | 26.11.2012, 09:08
Публикации: 12229 / 2276
При осчетоводяване на суми от Бюрото по труда вземам начисленията на заплати и осигуровки по същия начин като в посочената тема от irenabrilli , където е публикувала поста си alfa . Използвам за това стандартните сметки 604 и 605 за начисленията на извършените разходи за заплати и осигуровки на лицата, наети от БТ. В края на всеки месец обаче без да чакам превода от Бюрото по труда осчетоводявам очакваната сума  ДТ499 или която и да е подходяща разчетна сметка / Кт 70... т.е. осчетоводявам на приход очакваната сума и след това я закривам с плащането. Така не завися от превода на парите от БТ, които не се знае точно кога ще бъдат преведени и начислявам приходи и разходи за месеца, за който реално се отнасят.
#5 | 23.01.2013, 16:06
Публикации: 425 / 4
Здравейте, моето мнение е,че получените средства от Бюрото по труда трябва да бъдат осчетоводени като приходи от финансирания и в ГДД счет.резултат да бъде намален  с тази сума./ш.2230/. Ако сумите от БТ бъдат получени до съставяне на ГФО за 2012г., те трябва да се включат в резултата за 2012г.  Ако някои колеги имат друго мнение, моля да го споделят.

здрвейте , през месец ноември и декември 2012г. съм начислила оачакваните пари за заплатата и осигуровките за аметка на работодателя,който БТ трябва да ни преведе ДТ499 / КТ 705
БТ ни преведе парите за наември в началото на януари 2013г, а за месец декември все още няма превод . Притеснява ме това,което е написано в по-горния пост "Ако сумите от БТ бъдат получени до съставяне на ГФО за 2012г., те трябва да се включат в резултата за 2012г" Сега при приключването и съставянето на ГДД и ГФО тези пари постъпили по банковата ни сметка вече през 2013г. трябва ли да ги отразявам?
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група