Здравейте,
имам следния казус. Имаме камион и договорни отношения с немска фирма. Условията са такива - те предоставят работа в Европа и ремарке за влекача, приспадат част от разходите и самофактурират останалата стойност, която в последвстие ни превеждат по банкова сметка. Работили сме на този принцип, но като представители на фирма със собтствен лиценз за международен транспорт. Нашата фирма, или фирмата , чиято собственост e камиона не разполага с такъв лиценз . Бихме могли да сключим договор за наем с транспортна фирма с лиценз , но желаем договорът да е между нас и немската фирма и съответно сумите да се изплащат по нашата банкова сметка. Това положение е приемливо за немската страна, тъй като те си самофактурират стойността, която трябва да ни изплатят. От гледна точка на българските закони има ли проблем ние да получаваме сумите по тези фактури като приход, след като нямаме собствен лиценз? Тези фактури достатъчен приходен документ ли са? Ако не, възможно ли е договорът за наем между нас и фирмата която има лиценз да е така оформен, че приходите от дейността да се изплащат на нашата фирма, собственик на камиона? Възможно ли е това да се оформи документално посредством договор за посредничество между мен и фирмата, носител на лиценза? Ако всичко това няма как да стане, възможно ли е да закупим фирма с транспортен лиценз и да продължим да работим на лиценза на новозакупената фирма. Иначе казано при закупуване на фирма с лиценз има ли новият собственик право да ползва лиценза . Като цяло съм отворена и на други варианти и предложения, за които не съм се сетила, търся съвет как документално да оформя нещата. Също бих се радвала ако човек, който е запознат с практическата работа се свърже с мен. Благодаря за отделеното време, дано съм била достатачно ясна.