ПРОДАЖБА НА ОБОРУДВАНЕ

31.10.2013, 10:58 8493 6

31.10.2013, 10:58
Публикации: 26 / 0
Здравейте !
Имам договор за продажба на оборудване.
В него са посочени с опис оборудванията,които продаваме всяко със стойност и погасителен план . Към договора имаме и Запис на заповед с падеж. Искам да ви попитам относно ДДС и отписването на активите . Фактура кога трябва да пусна с дата на договора или с дата на плащането, в случая разсрочено плащане-фактуриране при всеки падеж ?
И кога следва да отпиша активите ?
 
#1 | 31.10.2013, 14:34
Публикации: 6411 / 1143
1. Фактура следва да пуснете с датата на предаване на оборудването на клиента.
чл. 25. (1) Данъчно събитие по смисъла на този закон е доставката на стоки или услуги, извършена от данъчно задължени по този закон лица, вътреобщностното придобиване, както и вносът на стоки по чл. 16.
          (2) Данъчното събитие възниква на датата, на която собствеността върху стоката е прехвърлена или услугата е извършена.
          (3) Освен в случаите по ал. 2, данъчното събитие възниква на:
               1. (доп. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) датата на фактическото предоставяне на стоката по чл. 6, ал. 2 с изключение на случаите по ал. 8;

     чл. 6. (1) Доставка на стока по смисъла на този закон е прехвърлянето на правото на собственост или друго вещно право върху стоката.
          (2) За доставка на стока за целите на този закон се смята и:
               1. прехвърлянето на право на собственост или друго вещно право върху стоката в резултат на искане или акт на държавен или местен орган или на основание на закон срещу обезщетение;
               2. фактическото предоставяне на стока по договор, в който е предвидено прехвърляне на правото на собственост върху нея под отлагателно условие или срок;
               3. фактическото предоставяне на стока по договор за лизинг, в който изрично е предвидено прехвърляне на правото на собственост върху стоката; тази разпоредба не се прилага, когато в договора за лизинг е уговорена само опция за прехвърляне на собствеността върху стоката;
               4. фактическото предоставяне на стока на лице, което действа от свое име и за чужда сметка.

2. Отписвате активите от 1-во число на месеца, следващ месеца на предаването им на клиента.
#2 | 31.10.2013, 14:46
Публикации: 26 / 0
Значи с  датата на договора,трябва да имам фактура с цялата стойност по него, имам и приемо-предавателен протокол със същата дата ??????????????????
#3 | 31.10.2013, 15:02
Публикации: 6411 / 1143
Значи с  датата на договора,трябва да имам фактура с цялата стойност по него, имам и приемо-предавателен протокол със същата дата ??????????????????
Ами, от това, което сте написали, попадате под чл. 6, ал. 2, т. 2 във връзка с чл. 25.
#4 | 31.10.2013, 15:04
Публикации: 26 / 0
И аз така си мислих,но управителя не е съгласен да платим ДДС  предварително,като може и да се развали договора,ако купувача не плаща в срок . Договора е с ФЛ нали няма значение,трябва да си начислим ДДС ??????
#5 | 31.10.2013, 15:13
Публикации: 6411 / 1143
ДДС-то го дължите, защото ВИЕ сте регистрирани и сделката е облагаема, т.к. е на територията на страната. Няма значение какъв е купувача....

Вижте, управителите са големи сладури :smile1: - първо сътворяват договор както им харесва, а после не им харесва как този договор следва да се осчетоводи по закон. :agree:
В такива случаи ги съветвам да си преработят договора. :thumbup:
#6 | 31.10.2013, 15:13
Публикации: 15 / 1
абе клиента да си плати ддс-то, т.е. да внесе първа вноска равна на сумата на ддс или в повече. пък като се развали сделката -има кредитно известие.
Относно начисляването на ддс : вие като отидете в магазина-слагат ли ви ддс? ама не сте регистрирана ;)
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група