Осчетоводяване на предоставени активи под наем

21.03.2018, 22:56 7776 11

21.03.2018, 22:56
Публикации: 3 / 0
Здравейте, фирмата ни се занимава с продажба на кафе, кафе машини и вендинг автомати. От няколко месеца шефа ни вкара нова дейност във фирмата, като започнахме да предоставяме на клиентите кафе машини и вендинг автомати под наем, като цената на кафе машините е от 400 до 800лв с ДДС, а на вендинг автоматите достигат до 2-3 хиляди лв. Вчера разбрах че счетоводителката ни тези машини ги завежда на склад, но реално те не са в склада ни, а в офисите на клиентите ни и предполагам ако ни дойде проверка ще стане голяма беля, въпреки че си имаме договори с клиентите каква машина имат и какъв наем плащат за това. Въпросът ми е по какъв начин да се осчетоводи тази техника.
#1 | 22.03.2018, 08:42
Публикации: 23 / 1
Собствеността на кафе машините и вендинг автоматите е ваша нали така. Т.е. вие имате актив, който отдавате под наем. Следователно той трябва да присъства в активите на друьеството , вашата счетоводителка няма как да ги отпише.
#2 | 22.03.2018, 11:39
Публикации: 4616 / 786
Налични в склад може би не е правилно да се отчитат, поне тези под прага за ДМА, които са раздадени. Аз бих ги дал на разход и отчитал извънсчетоводно/задбалансово, за целите на контрола.
#3 | 22.03.2018, 11:49
Публикации: 6 / 0
Здравейте, фирмата ни се занимава с продажба на кафе, кафе машини и вендинг автомати.
Вие как ги водите? Като ДМА (тези, които са над прага) или като стоки?
#4 | 22.03.2018, 11:58
Публикации: 4616 / 786
Е те не ги продават, че да са стоки, дават ги под наем.
#5 | 22.03.2018, 12:43
Публикации: 6 / 0
Здравейте, фирмата ни се занимава с продажба на кафе, кафе машини и вендинг автомати. От няколко месеца шефа ни вкара нова дейност във фирмата, като започнахме да предоставяме на клиентите кафе машини и вендинг автомати под наем
От тоя цитат аз разбирам, че продават (кафе, кафе машини и вендинг автомати), а от скоро дават и под наем...
#6 | 28.03.2018, 03:37
Публикации: 3 / 0
Здравейте отново.

Към момента, всичко е заведено като стоки на склад - и наличните и дадените под наем. И тези под прага за ДМА, и тези над него. Т.е. както си беше и преди да започнем да отдаваме техника под наем. И да техниката си остава наша собственост. Ние не искаме да ги отписваме, а да ги осчетоводим по най-правилния начин. Ако ги отчетем като директни разходи на какво основание бихме продължили да таксуваме клиентите в последствие?
#7 | 28.03.2018, 08:38
Публикации: 9779 / 1680
Няма основание да ги отписвате или отчитате като директен разход. Няма основание да ги водите и като стоки на склад. Защо не ги водите като "Активи, отдадни под наем", "Активи, за отдаване под наем" или нещо подобно? Все пак сметкоплана е индивидуален.
#8 | 28.03.2018, 09:37
Публикации: 12266 / 2291
Ако ги отчетем като директни разходи на какво основание бихме продължили да таксуваме клиентите в последствие?

Да не би да искате да кажете, че ако законодателството Ви дава право да изпишете нещо на разход то на практика изчезва ?
#9 | 28.03.2018, 11:56
Публикации: 645 / 23
Според  мен  изписвате на разход и завеждате зад балансово защото те съществуват и са отдадени под наем. Но най правилно е активи отдадени под наем както публикува и ХХХХХ
#10 | 30.03.2018, 01:22
Публикации: 3 / 0
Благодаря за идеята, това с активите под наем звучи много приемливо. Ще го коментирам със счетоводителката и ще докладвам ;)
#11 | 30.03.2018, 12:29
Публикации: 6 / 0
Добре, Вие сте ги завели като стока... На тези, които сте дали под наем и са над прага, начислявате ли им амортизации?
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група