СУПТО и счетоводният софтуер

23.01.2019, 10:00 14216 68
nadya2010 и 1 Гост преглежда(т) този раздел.

#40 | 23.01.2019, 10:00
Публикации: 937 / 50
Имам клиенти,които използват за фактуриране безплатна програма на Микроинвест-не съм много запозната с тази програма,но все пак знам,че има номеклатури за клиентите и стоките.Нямам представа дали с тази програма може да се направи някаква справка.
Много фирми ползват тази програма,знаете ли тя като каква се явява-СУПТО ли е?
#41 | 23.01.2019, 10:02
Публикации: 8867 / 1494
За момента не прави справки, но обявиха, че ще се правят подобрения в това отношение и ще я регистрират като СУПТО даже впоследствие. Тя обаче има възможност за експорт в Ексел...
#42 | 23.01.2019, 10:23
Публикации: 585 / 10
микроинвест са изключително агресивни по тази тема .......не ми се коментират но  там има нещо гнило
#43 | 23.01.2019, 10:44
Публикации: 43 / 2
Добре,че до нас е офис на Спиди - минавам на пощенски парични преводи и забравям касовия апарат.При условие ,че системата още не е тествана в реално време с реалния брой потребители, и новите касови апарати започнат да губят връзка с новият сървър
#44 | 12.02.2019, 09:29
Публикации: 44 / 1
Определено по годишно приключване, като че ли не мога да смеля добре цялата тази информация...Ние сме счетоводно предприятие. За нашите услуги в края на всеки месец издаваме фактурите за месечното счетоводно обслужване на нашите клиенти, като плащанията преобладаващо са в брой,  но почти винаги са дни, седмици или дори месец след издаването на фактурата. Компютрите, от които се издават фактурите и касовия апарат са в един офис.
1.Считат ли се за СУПТО екселските файлове, които използваме?
2.Ако отговорът  на 1. е НЕ - ок, нямам проблем с наредбата и продължаваме в същия дух, както и до сега. Но ако отговорът по т.1 е ДА, какво следва? Спирам да ползвам ексела, защото аз лично не виждам как ще бъде свързан с касовия апарат...Минавам например на кочан?!
3. Ако приемем, че сме издали фактурите за месечно обслужване с отбелязано плащане в брой на СУПТО излиза, че веднага ще се генерира касов бон. При това положение, като се има предвид, че при нас плащанията не са в деня на издаване на факурата, следва ли че трябва да бъде отбелязано по банка? Какво се случва с по-късното заплащане на тази фактура? Изобщо не мога да схвана нещата, нещо ми убягва!
#45 | 12.02.2019, 09:41
Публикации: 1864 / 363
https://www.kik-info.com/dokumenti/invoice.php
Идеята за "кочан фактуриране" явно е инициирала направеният модул за фактуриране от екипа на кик инфо, за което ги приветствам. Бърза реакция и пак много полезна.
#46 | 12.02.2019, 09:44
Публикации: 8867 / 1494
Поздравления за чудесната идея и реализирането и !  :good:
Подобни практични идеи няма как да не направят ежедневието ни в професионален план една идея по-ведро! Вместо да мислим поредните си действия по повод новите бюрократични иновации...
#47 | 12.02.2019, 09:48
Публикации: 8867 / 1494
aligeri ,
все пак има и отложено плащане в брой . Това няма как да не е съобразено в един софтуер. Иначе комбинацията касов апарат и софтуер за фактуриране в един обект си е СУПТО. Но...светът е голям и спасение дебне отвсякъде. Ще намерите изход със сигурност. Тука вече виждам един вариант с новото Приложение.
#48 | 12.02.2019, 09:59
Публикации: 2916 / 393
Мдаа, поздрави за бързата реакция за модула! :)
Само си мисля следното - ако този модул не е СУПТО, то и една екселска таблица не би трябвало да е СУПТО, понеже функционалността на модула е същата, даже по-голяма от проста разграфена таблица. Или греша?

#49 | 12.02.2019, 12:37
Публикации: 44 / 1
aligeri ,
все пак има и отложено плащане в брой . Това няма как да не е съобразено в един софтуер. Иначе комбинацията касов апарат и софтуер за фактуриране в един обект си е СУПТО. Но...светът е голям и спасение дебне отвсякъде. Ще намерите изход със сигурност. Тука вече виждам един вариант с новото Приложение.
Съгласна съм за отложено плащане, но при това положение как ще "чукнем" касов бон при закъснялото плащане по издадена вече фактура, ако не можем да правим вече нищо по касовия апарат с ръчно въвеждане?
#50 | 12.02.2019, 13:24
Публикации: 8867 / 1494
Тепърва ще се създават подобни ситуации и дано НАП е предвидил и подобни моменти, които да са реализирани в изискванията за софтуера. Ако ли не - като с всичко напоследък - ще се главоблъскаме.
#51 | 03.03.2019, 23:48
Публикации: 53 / 3
Какво не е СУПТО?
Не е СУПТО софтуер за управление на продажбите в търговски обект, в който никога не се приемат плащания в брой и в който няма касов апарат.
Няма да има СУПТО в търговски обект, в който няма компютър или няма инсталиран никакъв софтуер за управление на продажбите. Например Word не се смята за СУПТО. Фактури могат да се издават например ръчно от кочан. Ръчното издаване на фактури все още е е забранено.
Не е СУПТО софтуер, в който се въвеждат данни за продажби в търговски обект - например счетоводни и складови програми, ако този софтуер не се намира в самия обект, в който се извършват продажбите. Такъв софтуер не управлява продажбите в търговския обект, а данните в него се въвеждат впоследствие.
#52 | 02.10.2019, 18:55
Публикации: 7 / 0
Здравейте, колеги!
И как ще процедираме с издаването на нашите си фактури?
Нали дори да са ръчни, или от Word, или от приложението на КиК инфо, пак ги въвеждаме в счетоводните ни програми...
"В търговския обект не може да има друг софтуер, чрез който да се обработва и съхранява в база данни въвеждана информация за количество, вид и продажна цена на заявени от клиент стоки и/или услуги и да се отразява тяхното предоставяне/заплащане."
#53 | 02.01.2020, 22:05
Публикации: 24 / 3
Здравейте, колеги!
И как ще процедираме с издаването на нашите си фактури?
Нали дори да са ръчни, или от Word, или от приложението на КиК инфо, пак ги въвеждаме в счетоводните ни програми...
"В търговския обект не може да има друг софтуер, чрез който да се обработва и съхранява в база данни въвеждана информация за количество, вид и продажна цена на заявени от клиент стоки и/или услуги и да се отразява тяхното предоставяне/заплащане."
И за мен ще е интересно какво мислите да правите по този въпрос.
#54 | 02.01.2020, 22:33
Публикации: 76 / 7
В рубриката на К и К "Новини и акценти": НАП съветва счетоводните кантори да се откажат от касовите си апарати, за да изпълнят изискванията на Наредба Н-18
#55 | 03.01.2020, 11:13
Публикации: 937 / 50
Въпреки проблемите,които ще ми възникнат, а именно много по трудно сбиране на таксите от някои клиенти, реших да не ползвам вече касовия апарат. Ще премина изцяло на банково плащане на сумите за счетоводно обслужване. Само се чудя ,дали в този случай касовия апарат трябва се бракува или може просто да спре да се ползва? Не знам в някой момент ,дали няма да измислят нещо друго и пак да се наложи да го ползвам.
#56 | 03.01.2020, 11:30
Публикации: 738 / 153
ditzve,
вие такси ли събирате от клиентите?
#57 | 03.01.2020, 11:43
Публикации: 937 / 50
Такси,хонорари,суми,лепти,манна небесна :wink1:-всичко
#58 | 03.01.2020, 12:20
Публикации: 2916 / 393
Най-малко го "спрете" чрез сервизната фирма. Ако потрябва ще го пуснат отново.

Между другото, оставам с впечатление, че много от софтуерните фирми смятат да поддържат вече само СУПТО-версии на софтуерите, а тези СУПТО-версии май не могат без КА? Или греша (за КА)?
#59 | 03.01.2020, 13:29
Публикации: 8867 / 1494
Най-малко го "спрете" чрез сервизната фирма. Ако потрябва ще го пуснат отново.

Даже доста от сервизните фирми предлагат вече и месечни, тримесечни и различни времеви абонаменти. Явно всеки се "синхронизира" с обстановката .
Замислих се за КА и версиите СУПТО. Някак не намирам обаче логика , ако версията е СУПТО да изисква КА . Все пак на този въпрос най-точно могат да отговорят разработчиците на софтуера.
В момента тук са: nadya2010 и 1 Гост
Пълен достъп в КиК Инфо
За 7,99 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
група с над 25 000 членове