Приемо-предавателен протокол

10.07.2022, 12:34 3304 4

10.07.2022, 12:34
Публикации: 11 / 1
Здравейте.

За какво се използва документа приемо-предавателен протокол (по-долу ще използвам ППП за краткост)? При предаване на стока, услуга, материали, актив? Или при предаване на документи? Или и за двете и за други неща (какви например)? Но ако и за двете, тогава това означава ли, че всички ППП трябва да са ми в една група/категория/папка?

Позволено ли е да разделя ППП на групи/категории/папки и всяка от тях да си има собствено номериране, примерно - за документи: "ППП за документи" с номера, започващи от 1, за предаване на активи: "ППП за активи" с номера започващи от 1, за предаване на стоки, услуги или материали: просто "ППП" с номера започващи от 0000000001?

Ще се радвам и на линкове към някакви източници, от където мога да прочета повече по темата.

Благодаря предварително за всяко изказано мнение.  :smile1:
#1 | 10.07.2022, 13:01
Публикации: 9728 / 1664
ППП се използва за всичко което се предава и приема -  стоки, услуги, материали, активи, пари,  документи... Как ще ги номерирате, подреждате, групирате и т.н. е въпрос на собствено виждане и удобство. Или на Вътрешния правилник за документооборота, ако в него има вписани някакви изисквания.
ППП не е задължителен документ, но е удобен за удостоверяване на конкретното предаване на нещото /момент на предаване, състояние на предаденото, приемането и възникването на основание за плащане/, както и за предотвратяване на евентуални спорове. Не се съставя за всяка сделка, а само за това, за което се изисква по договор или смятате че ще е нужно.
#2 | 10.07.2022, 14:27
Публикации: 11 / 1
Благодаря много за отговора.

Как ще ги номерирате, подреждате, групирате и т.н. е въпрос на собствено виждане и удобство.
Т.е. ако правилно съм разбрал, няма проблем да си разделя ППП на подгрупи, респективно подпапки и всяка от тях да си има независимо номериране, както бях описал във въпроса си по-горе, така ли? Вие бихте ли ги разделили така, или бихте предпочели всички ППП да са си в една група/папка?

#3 | 10.07.2022, 14:53
Публикации: 9728 / 1664
Да. Освен ако Вътрешния правилник за документооборота има вписани някакви други изисквания.
Лично аз не вписвам ППП в счетоводната програма и не ги осчетоводявам. Те са съпътстващи документи към дадена сделка и си ги прикрепям към съответния договор или фактура, с която са свързани. Изключения: ППП за  покупка на стоки, продукти и т.н от ФЛ отчитам като документ за придобиване, а ППП, издаден от ФЛ за извършена услуга - по аналогия с фактурите за външни услуги.
#4 | 10.07.2022, 15:08
Публикации: 11 / 1
Сърдечно благадаря за изчерпателния отговор.  :smile1:
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група