Не получих фактури за наем

22.01.2024, 19:42 1264 13

22.01.2024, 19:42
pvdpvv
Не получих фактури за наем за 2400лв от частно лице,нерегистрирано по ДДС,поради независещи от лицето  причини.Фирмата ми е регистрирана по ДДС.
Моля да ми отговорите каква сума  е загубата за фирмата ми  от това,че не съм получил фактурите за 2400лв наем.
Благодаря
#1 | 22.01.2024, 19:48
Публикации: 9694 / 1659
Какви са тези фактури за наем от частно лице,нерегистрирано по ДДС?
Заплатения от Вас наем на ФЛ не издавате ли СИС?
Платен ли е този наем въобще?

По въпроса: каква сума  е загубата за фирмата ми  от това,че не съм получил фактурите -  предполагам никаква. Поне не и по тази причина
#2 | 22.01.2024, 20:16
pvdpvv
,не става дума за фактури,така го казах.Нямам документ за изплатените суми за наем
#3 | 22.01.2024, 20:17
pvdpvv
Какво е това СИС
#4 | 22.01.2024, 20:28
Публикации: 12220 / 2271
Нямам документ за изплатените суми за наем

Нямате,  защото не сте го направили. Той е Ваше задължение.

Какво е това СИС

Спешно Имате нужда от Счетоводител
#5 | 22.01.2024, 20:46
pvdpvv
И все пак,каква сума от данъци,които внасям съм загубил поради тази причина?Благодаря и за съвета
#6 | 22.01.2024, 21:04
Публикации: 9694 / 1659
И все пак,каква сума от данъци,които внасям съм загубил поради тази причина?
Поради това, че нямате счетоводител и не сте знаели какво да правите при плащане (или преди плащане) явно сте загубили. Нищо чудно на всичко отгоре да имате и глоби

Имайте предвид, че доказано (осчетоводено) плащане без документи много често при проверка се тълкува като наличие на приходи без документи. И тогава става още по-страшно
#7 | 22.01.2024, 23:07
pvdpvv
Счетоводител имам.Но е доста възрастен.Ще трябва да го сменим.И все пак каква сума е загубата?
#8 | 23.01.2024, 00:00
Публикации: 290 / 75
Счетоводител имам.Но е доста възрастен.Ще трябва да го сменим.И все пак каква сума е загубата?
Ползвали сте нещо - платили сте. За каква загуба иде реч?
Нямате разходооправдателен документ - разхода няма да е данъчно признат и при равни други условия ще платите ЕВЕНТУАЛНО 240 лв данък. Но пък нямада сте внесли 216 лв данък по чл.55 и евентуално лихви и глоби за забавата и не подадени декларации и справки. Няма да Ви се налага да доказвате произхода на тези 2400 лв.
Е, ако си бяхте оформили плащането със съответния документ... СИС.... Не че щеше да Ви е много по-изгодно , но поне щяхте а спите спокойно
#9 | 23.01.2024, 01:21
pvdpvv
"параграфист"Благодаря ви !
#10 | 23.01.2024, 08:11
Публикации: 12220 / 2271
Добро утро !
Все още имате възможност да поправите нещата. Ако плащанията не са правени по банков път бихте могли да издадете СИС за плащане в брой през четвърто тримесечие , а за него има опция да не се удържа данък и да не се подава Декларация по чл.55. Следва да отчетете факта, че наемодателят може да иска да си декларира дохода и да си подаде ГДД и без Вашата СИС. В този случай ще сте пропуснали всички възможности за реакция в срок / включително и да подадете данни в задължителната справка по чл.73/1 /.
Питате за пропуснатите ползи под формата на платени данъци, но за да се даде точен отговор има нужда от уточняващи въпроси, при които изчисленията са различни. Примерно дали фирмата е ООД или ЕТ, При ЕТ има и изравняване на осигуровки.
С една дума отговорът не е така лесен и питането Ви не е изчерпателно откъм информация.

Наистина имате нужда от счетоводител и най-вече от адекватни действия без отлагане.
#11 | 23.01.2024, 10:04
Публикации: 25 / 4
Внасяте 240 лв. корп.данък при липса на документ за наема. Това е загубата Ви най-най-грубо казано.
Нооо, това е ако наемодателят е фирма.

Ако е физическо лице е трябвало да си приспаднете от него 216 данък със сметка за изплатени суми, които да платите на НАП, а на лицето да платите остатъка от 2184 лв..

Но това не е станало така.

Друг начин,  ако вече сте му платили 2400 чисто, то сметката за изплатени суми трябва да е за 2637.36  лева, от които 237.36 е данък доход, а 2400 чисто получава лицето.

Тоест Вашия разход за наем ще се води счетоводно за 2637.36 лева, съответно си приспадате 263.73 корпоративен данък, а плащате 237.36 данък доход за лицето.

Разликата е около 26.37 лева.
Наистина странен извод!
Правилно ли разсъждавам, хора, че за едни 20 лева е драмата?

Без да коментирам липсата на договор за наем,  защото не знаем случая.
#12 | 23.01.2024, 10:09
Публикации: 4589 / 779
Драмата не е за 20 лв, щото евентуалната глоба за неподаване на декларациите около плащането на наем на ФЛ не е 20 лв. Най-малкото, и ако всичко е на светло.
#13 | 23.01.2024, 10:13
Публикации: 12220 / 2271
Правилно ли разсъждавам, хора, че за едни 20 лева е драмата?

Не, "драмата" е за повече.  :smile1:
А и проблемът не е само в парите въпреки, че питането е само за тях.
С уговорката, че не се знаят доста подробности при липса на документ за начисления и изплатен наем ще се платят поне 240 лв. данък, който не би бил дължим, ако всичко е било документирано. Отделно, ако фирмата е ООД ще има и още едни 5%. А удържаният евентуално данък от лицето ще си е за негова сметка - ще получи толкова по-малко чиста сума за наема. Така или иначе май нищо такова не е направено.
Дори и това да е пренебрежимо малка сума за фирмата не се знае дали все пак лицето не иска да си я декларира, а тя няма да е отразена в Справката по чл.73/1 и тука отиваме в едни административни нарушения.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група