Здравейте, имам следния въпрос -
Дейността на дружество е издирване, информиране, регистриране и обучение на потребители към дадена потребителска общност. Приходите се определят като комисионна на база акумулирания оборот на изградената потребителска общност. За популяризиране на дейността се организират презентационни срещи, мотивационни и обучителни семинари. За тези срещи и семинари се извършват разходи за кафе паузи, обяди, хотелско настаняване и други подобни. Какво е правилното данъчно третиране на тези разходи ? Могат ли да се осчетоводят като разходи във връзка с дейността? Има ли право на ДК за извършените разходи?
Понеже и на мн ми е интересен този въпрос, нека да го сепарираме малко.
Първо във вашата фирма Вие ли поемате настаняването на участниците като организирани групи, или те сами контактуват с хотела?
В таксата за достъп до мероприятието, включват ли се и таксите за нощувките или как процедирате?
Понеже ако се занимавате с настаняване, ми се струва, че може би Ви трябва и лиценз за извършване на Туроператорска дейност (нз може и да греша)
Второ разходите за наем на конферентни зали. Кафе паузите е ясно, че се включват, обаче обядите, вечерите и т.н. пак ли ще се впишат в програмата на семинара или ще бъдат отделно? Защото в единия случай, ми се струва, че ще им дължите 10% данък.
Разкажете, малко повече за организацията си, понеже ми стана любопитно и аз се интересувам от темата активно.