Наемодател, наемател и Декла по чл. 55 за авансовите 3-месечни вноски

28.06.2016, 15:20 53816 55

#40 | 28.06.2016, 15:20
Публикации: 632 / 23
Договорът за наем трябва да се сключи с двамата съсобственици и доходът да се раздели пропорционално на дяловете.
Майката няма да плаща данък, ако годишният наем не надвишава 7920 лв. и тя няма други облагаеми доходи през годината като физическо лице.
За синът няма такива преференции.
При малки суми за наем можете да ги "изплащате" през трето тримесечие и да си спестите подаването на декларация по чл. 55, удържане и внасяне на данъка, а само декларирате изплатения наем по чл. 73 и оставяте собствениците да се оправят с ГДД по чл. 50.

Няма пречка договорът за наем да е сключен с един от съсобствениците. Счетоводителите трябва да познават поне основните моменти на Закона за собствеността и ЗЗД.
#41 | 28.06.2016, 15:45
Публикации: 6403 / 1129
Няма пречка договорът за наем да е сключен с един от съсобствениците. Счетоводителите трябва да познават поне основните моменти на Закона за собствеността и ЗЗД.
Какво знаят счетоводителите не е по темата.
Уточнете, ако обичате, какво препоръчвате на СтефкаМ - договорът да се сключи само с майката и само тя да декларира доход?
#42 | 28.06.2016, 15:54
Публикации: 11932 / 2174
Няма пречка договорът за наем да е сключен с един от съсобствениците. Счетоводителите трябва да познават поне основните моменти на Закона за собствеността и ЗЗД.

В духът на новото време става вече без значение какво знаят счетоводителите от законите / дори и данъчните / . Адвокатите са запретнали ръкави и чакат работа. Иначе, както няма пречка договорът да се сключи с единия от съсобствениците така няма пречка да се сключи и с всеки за неговата част. Въпрос на избор и прегледност, а в случая с ТЕЛК-а на майката - и прецизност. И дали ще се сключи договор с единия или двамата СИС ще следват поименно за частта на всеки / още повече с данъчните облекчения за майката-инвалид / .
Ама кои ли сме ние да кажем - чакаме второто четене.
#43 | 07.10.2017, 10:27
Публикации: 2 / 0
Здравейте. Аз съм ЕООД. Сключих договор с физическо лице за наем на помещение с търговска цел на стойност 250лв на месец. Всеки месец внасям авансов данък. Въпросът ми е: Наемателя трябва ли да приспадне сумите, които съм внесъл от данъка, от наема, който плащам? Понеже на мен наема ми става 272 лв, а това ми е разход, а и не съм сключил договор за тази сума. Благодаря.
#44 | 07.10.2017, 10:55
Публикации: 9297 / 1557
Здравейте. Аз съм ЕООД. Сключих договор с физическо лице за наем на помещение с търговска цел на стойност 250лв на месец. Всеки месец внасям авансов данък. Въпросът ми е: Наемателя трябва ли да приспадне сумите, които съм внесъл от данъка, от наема, който плащам? Понеже на мен наема ми става 272 лв, а това ми е разход, а и не съм сключил договор за тази сума. Благодаря.

След като сте решили да икономисате разхода за счетоводител и да се оправяте сам, добре е да прочетете още веднъж ЗДДФЛ в частта за авансовото облагане на доходите от наем. В горния текст открих поне три грешки: "Всеки месец внасям авансов данък", "мен наема ми става 272 лв", "това ми е разход"
#45 | 07.10.2017, 14:05
Публикации: 2 / 0
След като сте решили да икономисате разхода за счетоводител и да се оправяте сам, добре е да прочетете още веднъж ЗДДФЛ в частта за авансовото облагане на доходите от наем. В горния текст открих поне три грешки: "Всеки месец внасям авансов данък", "мен наема ми става 272 лв", "това ми е разход"
Не сте ме разбрали. Имам счетоводител. Той ме посъветва да говоря с наемодателя да приспадне от наема сумите, които съм плащал за авансовия данък. Наемодателя обаче отказва. Вие какво ще ме посъветвате?
#46 | 07.10.2017, 14:31
Публикации: 9297 / 1557
Не сте ме разбрали. Имам счетоводител. Той ме посъветва да говоря с наемодателя да приспадне от наема сумите, които съм плащал за авансовия данък. Наемодателя обаче отказва. Вие какво ще ме посъветвате?
Ще Ви посъветвам (отново) да прочетете закона. Посъветвайте и Вашия счетоводител да направи същото! Освен ако не сте потърсили помощ едва след като сте забъркали кашата.
Първо - не Вие трябва да плащате данъка,  а трябва само да го внасяте (има разлика!) . Разбира се, след като го удържите от наемодателя при плащането на наема и документирате това със попълване (и подписване!) на СИС (сметка за изплатени суми. По образец).
Освен това: авансовия данък не се внася всеки месец, а на тримесечие. След подаване на съответната декларация. При плащане през четвъртото тримесечие не се удържа данък, освен ако наемателят писмено не е заявил, че желае удържане. Погледнете какво трябва да декларира получателя на доход в СИС.
Нещата не стават с "говорене", а с документи и прилагане на законите.

Сега остава да кажете, че наемодателя има ТЕЛК над 50%....
#47 | 22.11.2017, 16:35
Публикации: 364 / 7
Физ.лице-отдава под наем лек автомобил на  ЕООД  си. Пак  по същият начин/както и за имоти/   - декл.по чл.55,  от ЕООД -то    нали?
#48 | 23.11.2017, 08:13
Публикации: 364 / 7
Физ.лице-отдава под наем лек автомобил на  ЕООД  си. Пак  по същият начин/както и за имоти/   - декл.по чл.55,  от ЕООД -то    нали?       СИС трябва ли да се попълва?
#49 | 23.11.2017, 08:22
Публикации: 11932 / 2174
Физ.лице-отдава под наем лек автомобил на  ЕООД  си. Пак  по същият начин/както и за имоти/   - декл.по чл.55,  от ЕООД -то    нали?      СИС трябва ли да се попълва?

По-смело де - ДА на всички въпроси .  :smile1:
#50 | 22.02.2018, 13:04
Публикации: 2 / 0
Здравейте, имам и аз въпрос , защото доста се обърках.
1. ЕООД плаща наем за помещение на ЕТ, но в договора за наем е записано, че наема се заплаща на 31.12. Трябва ли да подава  декларация за авансовите вноски на наема в НАП НА ТРИМЕСЕЧИЕ?
#51 | 22.02.2018, 13:14
Публикации: 254 / 17
Здравейте, имам и аз въпрос , защото доста се обърках.
1. ЕООД плаща наем за помещение на ЕТ, но в договора за наем е записано, че наема се заплаща на 31.12. Трябва ли да подава  декларация за авансовите вноски на наема в НАП НА ТРИМЕСЕЧИЕ?
Не.
Трябва да си наеме счетоводител и да си вземе ф-рата от ЕТ-то.
#52 | 22.02.2018, 13:16
Публикации: 9297 / 1557
Здравейте, имам и аз въпрос , защото доста се обърках.
1. ЕООД плаща наем за помещение на ЕТ, но в договора за наем е записано, че наема се заплаща на 31.12. Трябва ли да подава  декларация за авансовите вноски на наема в НАП НА ТРИМЕСЕЧИЕ?
Ако наетото помещение е собственост на ЕТ, въобще не се интересува от Д55.
Ако собственик е ФЛ, което е регистрирано и като ЕТ, би трябвало да подава Д55 когато има удържан данък. При плащане на 31.12. по принцип не се удържа данък, освен ако наемодателя не пожелае писмено.
#53 | 09.01.2023, 16:01
Публикации: 7 / 0
Здравейте!Доколкото разбрах наемодателя внася и декларира данъка за 4-тото тримесичие.А наемателя който е ЮЛ само начислява сумата на чистия наем през 4-то тримесичие?
#54 | 09.01.2023, 16:25
Публикации: 9297 / 1557
Здравейте!Доколкото разбрах наемодателя внася и декларира данъка за 4-тото тримесичие.А наемателя който е ЮЛ само начислява сумата на чистия наем през 4-то тримесичие?
Да. Освен ако наемодателят изрично не пожелае да му бъде удържан данък при някое или при всичките плащания през четвъртото тримесечие
#55 | 09.01.2023, 16:29
Публикации: 7 / 0
Благодаря ви за отговора!
Пълен достъп в КиК Инфо
за 13.75 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група