Анулиране на фактура

28.11.2013, 10:22 46698 34

28.11.2013, 10:22
Публикации: 3 / 0
Здравейте ! Един казус ,който може да се стори смешен на някого,ама счетоводителката ни отсъствува и моля за разяснение.Сравнително нова фирма,от м.юни т.г. в сферата на услугите (почистване),без регистрация по ДДС.За извършените услуги се издава касов бон и евентуално фактура от кочан.Днес един клиент ми върна три фактури от миналия месец с обяснението че според счетоводителката им това е кредитно известие и не е попълнено коректно,т.е не е необходимо да има номер на фактурата,а само да се попълни вляво към фактура номер.... Изпълних каквото поиска,но това нарушава поредността на кочана. Въпроса ми е какво следва - трябва ли да анулирам първите фактури и как?Става въпрос за малки суми от порядъка на 10 - 12 лева.Ще съм много благодарна ако някой ми разясни нещата.
#1 | 28.11.2013, 10:30
Публикации: 251 / 8
Всъщност документа фактура ли е или кредитно известие? Дори и да е кредитно известие, той пак има номер, който следва поредността на кочана и в него се отбелязва, че е към фактура с номер еди кой си.
#2 | 28.11.2013, 10:55
Публикации: 3 / 0
Документа е стандартна бланка кочан фактура,като под надписа "фактура" има две кръгчета - кредитно и дебитно известие.При първоначалните фактури не съм отбелязвала нищо в кръгчетата.само номер,дата и място ,плюс данните на двете фирми,описание на услугата,ед.цена брой и стойност.Просто недоумявам защо се приема като кредитно известие...
#3 | 28.11.2013, 11:02
Публикации: 251 / 8
И аз не мога да разбера. В случай, че няма "отметка" в кръгчето пред кредитно или дебитно известие, документът е фактура.

Опитайте да се свържете с другата счетоводителка и да разберете защо смята, че това са кредитни известия. Друго не мога да измисля на този етап.

Успех!
#4 | 28.11.2013, 11:09
Публикации: 12229 / 2276
 :wave:

ЗДДС
.............
Чл. 112. (1) Данъчен документ по смисъла на този закон е:
1. фактурата;
2. известието към фактура;
3. протоколът.


Кочанът, с който документирате продажбите съдържа данъчни документи, които си имат поредна номерация и във формуляра дапълнително указвате дали е фактура , ДИ или КИ в случая. Ако следва издадените документи да са КИ то документите следва да имат пореден номер от кочана, да е указано, че са КИ и да е посочено отделно към кои фактури са тези КИ .
#5 | 28.11.2013, 11:15
Публикации: 3 / 0
Благодаря за отзивчивостта :give_rose:Всъщност се получи една голяма каша,издадени са фактури,и месец след тях се издава кредитно известие за платени в брой малки суми.Ще оставя нашата счетоводителка да се оправя с това - все пак клиента винаги има право,нали ?
#6 | 28.11.2013, 11:28
Публикации: 103 / 0
Здравейте и аз  имам подобен проблем. Наш клиент иска да ни върне издадена фактура,  за този месец ,от кочан, плащането е маркирано по банков път.
Как трябва да постъпя в тази ситуация?
Трябвали да издам протокол за анулиране?
#7 | 28.11.2013, 11:35
Публикации: 12229 / 2276
След като е от този месец е достатъчно клиентът да Ви върне оригинала, да опишете фактурата в дневник продажби като анулирана без да издавате за това протокол.

" ЗДДС
Чл. 116. (4) Когато погрешно съставени документи или поправени документи са отразени в отчетните регистри на доставчика или получателя, за анулирането се съставя и протокол - за всяка от страните, който съдържа::"

В случая издадената фактура не е отразена в дневника на доставчика.
#8 | 28.11.2013, 11:44
Публикации: 103 / 0
Благодаря!
#9 | 17.12.2013, 15:11
Публикации: 258 / 8
Здравейте,

Един ... глупав  въпрос :)
За първи път чувам, че при Анулиране на фактура (на основание грешен получател) с Протокол по чл. 116 е необходимо да се информира НАП ....
Някой би ли ме извадил от тези размисли ... МОЛЯ :)
#10 | 17.12.2013, 15:31
Публикации: 258 / 8
Анулираният документ третира ли се като "неправилно отразен" документ по чл. 126?
Трябва ли да предприема някакви действия? Мисля, че отсрещната страна ще уведомява.... и ако аз не го направя ...  :help:
#11 | 17.12.2013, 16:10
Публикации: 258 / 8
Хайде колеги, нямате ли практика по въпроса.... съмненията ми се задълбочават :(
#12 | 17.12.2013, 16:42
Публикации: 251 / 8
А откъде го чухте това?

Аз досега съм си издавала съответния протокол, отразявам в дневника и не съм уведомявала никой. Чела съм различни указаня на НАП в тази връзка. Не се е споменавало да ги уведомяваме.
#13 | 17.12.2013, 17:20
Публикации: 258 / 8
От другата страна по протокола, която ще го прави.
За мен не е необходимо, тъй като няма промяна в данъчното задължение, но искам да съм сигурна.
#14 | 02.04.2014, 17:32
Публикации: 30 / 0
Здравейте,
Имам следния проблем: През месец февруари съм пуснал фактура с касов бон, в която съм объркал получателя т.е написал съм данните на друг наш клиент, а не тези на който трябва и сега ми я връщат. Фактурата е включена в СД по ДДС за февруари. Какво трябва да направя за да оправя нещата.
#15 | 02.04.2014, 18:37
Публикации: 6411 / 1143
Трябва да направите следното:
1. Прибирате всички екземпляри на грешно издадената фактура (вече са Ви върнали оригинала).
2. Издавате протокол за анулиране на фактурата като спазвате чл. 116, ал. 4 от ЗДДС.
3. Издавате нова фактура с правилния адресат
4. В дневник продажби със знак минус отразявате анулираната фактура, както и новата правилна фактура.

Скрит текст :
#16 | 02.04.2014, 18:46
Публикации: 12229 / 2276
" ЗДДС
Чл. 116. (4) Когато погрешно съставени документи или поправени документи са отразени в отчетните регистри на доставчика или получателя, за анулирането се съставя и протокол - за всяка от страните, който съдържа::"

В случая издадената фактура не е отразена в дневника на доставчика. :smile1:
#17 | 02.04.2014, 19:07
Публикации: 6411 / 1143
Фактурата е включена в СД по ДДС за февруари. Какво трябва да направя за да оправя нещата.
В случая издадената фактура не е отразена в дневника на доставчика. :smile1:

Аз го разбрах като включена. Иначе как е попаднала в СД без да попадне в дневника?!?
#18 | 02.04.2014, 19:18
Публикации: 12229 / 2276
Включена в СД на издателя на фактурата, но не и на доставчика - така го разбрах, но дали е така..........
#19 | 02.04.2014, 19:19
Публикации: 30 / 0
Пропуснах да спомена, че в случая фактурата с грешния получател е описана в нашия дневник за продажбите за февруари, а не е описана в дневника за покупките на грешния получател.
А относно касовия бон - какво да правя с него? Правилната фактура ще е с априлска дата и към нея да прикрепя същия бон или и него да анулирам и да пусна нов.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група