1
И на мен ми възникна въпрос : прекратявам трудово правоотношение, считано от 01.06.2025.
Служителят има полагаем платен отпуск за 2025 г. 5 раб.дни, ползвал е 0 раб.дни, изплащам обезщетение по 224 от КТ за 5 раб.дни. От указанията разбирам, че в клетка 25 : Дни използван платен годишен отпуск, полагащ се за годината на прекратяване на трудовото правоотношение, се вписва само реално ползван платен отпуск. Т.е. не вписвам 5 раб.дни с обезщетение по 224 от КТ. За момента го подадох така, ЕТЗ е приет.
Служителят има полагаем платен отпуск за 2025 г. 5 раб.дни, ползвал е 0 раб.дни, изплащам обезщетение по 224 от КТ за 5 раб.дни. От указанията разбирам, че в клетка 25 : Дни използван платен годишен отпуск, полагащ се за годината на прекратяване на трудовото правоотношение, се вписва само реално ползван платен отпуск. Т.е. не вписвам 5 раб.дни с обезщетение по 224 от КТ. За момента го подадох така, ЕТЗ е приет.
2
Данъци и счетоводство » Re: Д1 и версия 17.02
04.02.2025, 18:11Да, днес са направили някаква корекция и вчерашните отхвърлени днес ги приема.
Със стария КИД.
Със стария КИД.
3
Данъци и счетоводство » Re: Д1 и версия 17.02
04.02.2025, 13:18Да, същия проблем и при фризьорски салон.
4
Данъци и счетоводство » Re: Липса на данни в касов апарат
27.01.2025, 16:41Намира се така в портала за ел.услуги на НАП:
Меню "Услуги"
Меню "Фискални устройства, СУПТО, е-магазини"
Меню "Предоставяне на справка за фискални устройства..."
Натискате бутон "Подадени данни"
Натискате "Данни за регистрирани фискални устройства на ЕИК"
Най-долу на страницата бутон "Потвърди"
И Ви излизат данни за всички фискални устройства, които е имало регистрирани на този ЕИК.
Натискате бутона с номера на ФУ /сив бутон/ и като ексел файл сваляте файл с име "fu_list_z"
В него по дати има данни за оборота на КА.
Меню "Услуги"
Меню "Фискални устройства, СУПТО, е-магазини"
Меню "Предоставяне на справка за фискални устройства..."
Натискате бутон "Подадени данни"
Натискате "Данни за регистрирани фискални устройства на ЕИК"
Най-долу на страницата бутон "Потвърди"
И Ви излизат данни за всички фискални устройства, които е имало регистрирани на този ЕИК.
Натискате бутона с номера на ФУ /сив бутон/ и като ексел файл сваляте файл с име "fu_list_z"
В него по дати има данни за оборота на КА.
5
Данъци и счетоводство » Re: СД по ДДС при починал собственик на ЕООД
11.01.2025, 17:56Аз пратих това писмо на ел.поща на ТД на НАП-София - на тази - td_sofia_grad@ro22.nra.bg
Здравейте.
Пише Ви ..........-счетоводител на регистрирано по ЗДДС дружество .................... с ДДС номер ............
Едноличният собственик на капитала на ................ - ........................ с ЕГН ...................... почина на ................ г.
Единствен негов наследник е ........................ . с ЕГН ........................ .........
Предприети са действия по поемане на дружеството от наследника, но до 14.11.2024 г. няма да успеем да мине вписването на промените в Търговски регистър, упълномощаването ми от новия управител и упълномощаването ми за ползване на електронните услуги на НАП.
Поради това Ви изпращам декларацията по ДДС за м.Октомври 2024 г., в т.ч. :
-файл "DEKLAR"
-файл "POKUPKI"
-файл "PRODAGBI"
Прикачвам също и :
-файл "Пълномощно" - нотариално завереното ми пълномощно от ........................ ., въз основа на което до момента съм подавала декларации от името на ........................ ....................
-файл "Акт За Смърт"
-файл "Удостоверение За Наследници"
Телефон за връзка : ........................ ....
======================
Аз подавах документите чрез моя електронен подпис въз основа на упълномощаване.
След смъртта на едноличния собственик прецених, че пълномощното ми вече не е валидно. Нищо, че реално все още имах достъп до ел.услуги на дружеството. И пратих документите по този начин. Приеха ги.
Впоследствие новият управител ми направи ново пълномощно и отново подадох заявление за ползване на ел.услуги на НАП вече на база новото пълномощно от новия управител.
Вие преценете как да промените текста съобразно ситуацията при Вас.
Успех
Здравейте.
Пише Ви ..........-счетоводител на регистрирано по ЗДДС дружество .................... с ДДС номер ............
Едноличният собственик на капитала на ................ - ........................ с ЕГН ...................... почина на ................ г.
Единствен негов наследник е ........................ . с ЕГН ........................ .........
Предприети са действия по поемане на дружеството от наследника, но до 14.11.2024 г. няма да успеем да мине вписването на промените в Търговски регистър, упълномощаването ми от новия управител и упълномощаването ми за ползване на електронните услуги на НАП.
Поради това Ви изпращам декларацията по ДДС за м.Октомври 2024 г., в т.ч. :
-файл "DEKLAR"
-файл "POKUPKI"
-файл "PRODAGBI"
Прикачвам също и :
-файл "Пълномощно" - нотариално завереното ми пълномощно от ........................ ., въз основа на което до момента съм подавала декларации от името на ........................ ....................
-файл "Акт За Смърт"
-файл "Удостоверение За Наследници"
Телефон за връзка : ........................ ....
======================
Аз подавах документите чрез моя електронен подпис въз основа на упълномощаване.
След смъртта на едноличния собственик прецених, че пълномощното ми вече не е валидно. Нищо, че реално все още имах достъп до ел.услуги на дружеството. И пратих документите по този начин. Приеха ги.
Впоследствие новият управител ми направи ново пълномощно и отново подадох заявление за ползване на ел.услуги на НАП вече на база новото пълномощно от новия управител.
Вие преценете как да промените текста съобразно ситуацията при Вас.
Успех
6
Данъци и счетоводство » Re: СД по ДДС при починал собственик на ЕООД
11.01.2025, 14:08За съжаление преди 3 месеца имах подобен случай.
На ел.поща на съответното ТД на НАП изпращате писмо с кратко описание на случая.
Прикачвате :
-файла със СД по ДДС и дневниците
-смъртен акт
-удостоверение за наследници
Давате телефон за връзка.
НАП служебно си въведоха декларацията по ДДС.
Нямаше негативни последствия /санкции за неподаване в срок/.
На ел.поща на съответното ТД на НАП изпращате писмо с кратко описание на случая.
Прикачвате :
-файла със СД по ДДС и дневниците
-смъртен акт
-удостоверение за наследници
Давате телефон за връзка.
НАП служебно си въведоха декларацията по ДДС.
Нямаше негативни последствия /санкции за неподаване в срок/.
7
Данъци и счетоводство » Re: Осчетоводяване на доход от Onlyfans
20.12.2024, 09:50И ако платформата удържа комисионна от получения доход, може би регистрация по ДДС по чл.97а.
8
Данъци и счетоводство » Re: Income Statement на самоосигуряващо се лице
17.07.2024, 14:23Защо не опитате следното :
В срок до 30 септември имате право да подадете коригираща ГДД, в която да декларирате и необлагаемите си доходи. Мисля, че това може да стане и по електронен път.
Искането за декларирани данни се намира в портала на НАП в секция Услуги / Удостоверения и копия на документи / Издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения №560 .
Отваря се формулар Искане за издаване на документ. Третата опция е "Удостоверение за декларирани данни".
Тъй като няма поле, в което да се опише какви данни искате, аз съм правила следното : в полето "Исканото удостоверение ми е необходимо за да послужи пред:" описвам накратко какво точно искам.
Но после трябва да отидете на място в съответния офис на НАП, за да си го получите. И на място да обясните на служителя какво точно искате и за къде Ви е необходимо. Което обезмисля електронното подаване на искането.
Т.е. по-добре е да отидете в офис на НАП и да разговаряте със служителя, изпълняващ тази задача.
В срок до 30 септември имате право да подадете коригираща ГДД, в която да декларирате и необлагаемите си доходи. Мисля, че това може да стане и по електронен път.
Искането за декларирани данни се намира в портала на НАП в секция Услуги / Удостоверения и копия на документи / Издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения №560 .
Отваря се формулар Искане за издаване на документ. Третата опция е "Удостоверение за декларирани данни".
Тъй като няма поле, в което да се опише какви данни искате, аз съм правила следното : в полето "Исканото удостоверение ми е необходимо за да послужи пред:" описвам накратко какво точно искам.
Но после трябва да отидете на място в съответния офис на НАП, за да си го получите. И на място да обясните на служителя какво точно искате и за къде Ви е необходимо. Което обезмисля електронното подаване на искането.
Т.е. по-добре е да отидете в офис на НАП и да разговаряте със служителя, изпълняващ тази задача.
9
Данъци и счетоводство » Re: Търговски регистър и заличени данни
19.06.2024, 10:26Да, можете да подадете формуляр Ж1 преди да Ви дадат указания.
Правила съм го. Впоследствие всичко беше вписано.
Правила съм го. Впоследствие всичко беше вписано.
10
Данъци и счетоводство » Re: банкова сметка в чужда банка с български IBAN
05.02.2024, 12:44Да, декларира се. И тримесечни отчети се подават.
Вече 6 години подавам.
Вече 6 години подавам.
11