Има и друга гледна точка. След като този човек е толкова безотговорен мислите ли, че ще тръгне да ви съди, защото е уволнен дисциплинарно. Мислите ли, че му пука изобщо?
Направете и анализ кое ще ви излезе по-скъпо.
Аз лично бих си спазила цялата процедура, както е описана, бих изпратила наново документите с подходящ недълъг срок.

Ей това и аз съм го чувала, но не съм го правила, което пише p.zhekovasky-k.bg - че чрез пощата може да се изпрати документ със снимане на съдържанието.

След това да се свика комисия и заседание с протокол за анализа на всички обстоятелства. На база на изводите и предложенията на комисията и поради изчерпване на всички възможни средства работодателят взема решение за дисциплинарно уволнение.
Прави се мотивирана заповед. И онзи да опита да съди.
Това са си чисти самоотлъчки, как ще ги "обясни". Ако е болен е длъжен да се обади, да прати болничен.
Стига да е спазена формата и процедурата, няма да може да се обори в съда.
Така си мисля.
Просто с тези безотговорници човек губи гигантско количество време.
Не се отказвайте така предварително. ИТ не проверяват по документи, зависи какъв е сигнала. 
Давам пример както го реших след четене на Досев. Няма приходи за бъдещи периоди.

Ако аз съм търговец продаващ стоки, които съм получил на консигнация,  изобщо да не отчитам приход продажби, защото собствеността на стоката никога не става моя.
Собствеността от доставчика ми/консигнант минава директно към клиента ми.

Тоест получените пари от продажба на мой клиент са задължение към консигнанта.
А като приход за мен е само разликата между отчетната стойност и продажната цена като комисионна.
Пример:

При продажба през м.12, ако издам фактура за 100 лв без ДДС от които 70 лева ми е собствена стока, а 30 лв.е стока на консигнация мисля да осчетоводя така:

411/702   70лв
411/491(Доверители) 30 лв
411/4532 20 лв
501/411 120 лв

При отчитане на консигнацията: Ако купувам за 20 лв, а продавам за 30 лв без ДДС:
491/703  10 лв.

Получавам фактура от доставчика, тя е за 20 лв. без ДДС, 4 лв ДДС
Осчет. се само ДДС-то 4531/491  4 лв

Плащам на доставчика:
491/503  24 лв.

И няма приходи за бъдещи периоди, стои задължение в баланса към 31.12.
А приход от услуга се отчита през март следващата година или когато платя преди това.
-------------
И пак ми остава предния въпрос, аз няма как на всяка фактура да отчитам дали има една книжка или картичка на консигнация. Просто в края на периода с 1 ред мога да взема червена операция за да не се отчете по 702 а по 491. Така става ли според вас?
Към края на годината книжарница има продадени стоки на консигнация, но не отчетени към доставчика и неплатени.
Съгл. чл.25 ал.9 ЗДДС доставчикът издава фактура към датата на плащане или до 31.03. на следващата година(края на тримесечието). Тоест фактура към 31.12 няма издадена.

Не можем да отчетем приход и разход.

Може би е много глупав въпрос, но според вас мога ли да го организирам така:
Осчетоводявам си всички хиляди фактури по общия ред като приходи от продажби.

Към края на годината получавам справка от програмата за стоките, които са консигнационни и са продадени, но не са отчетени към доставчика.
И с някакъв вид операция, червена,  прехвърлям общо с един ред натрупаната за тях стойност в сметка Приходи от продажби на стоки към сметка Приходи за бъдещи периоди.

По ЗДДС:
Чл. 25. (9) (Нова - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., предишна ал. 8 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.)
Данъчното събитие за доставка по чл. 6, ал. 2, т. 4 на вестници, списания, книги и други печатни произведения, музикални аудио- и видеозаписи и видеозаписи на филми на електронен или технически носител възниква на по-ранната от двете дати:

1. датата, на която комитентът/доверителят получи плащането от комисионера/довереника по чл. 127, или

2. последния ден на тримесечието, следващо данъчния период, през който е извършено фактическото предаване на стоката по чл. 6, ал. 2, т. 4.


Аз също съм за указания начин. Пускате писмо с напомняне за задължение и си го прилагате към документацията. Ако получите отказ- също. И си отписвате, ние сме го правили с протокол при инвентаризация на вземания и задължения.
Аз смятам, че тези вноски не трябва да се приспадат от данъчната основа за времето над 30 дни, което не се зачита за трудов / осигурителен стаж.
Данъчната основа касае само облагаемите доходи и съответните удръжки към тях.
То все едно половин година да си на работа и половин година да си безработен и да си внасяш здравни с декларация 7 и накрая здравните от безработицата да си ги припаднеш в данъчната декларация за доходите.
Да, можете да изпратите декларация за всички други без проблемното лице и после само за него.
Със сигурност има някакъв проблем в имената.
Искайте да видите личната карта. Или му изискайте някаква справка от Общината, от ГРАО. Стават грешки, но ако има грешка, значи и в ГРАО е сгрешен.

Ако е чужд гражданин от държава с кирилица, изобщо са им премахнати вторите имена и са без презиме.
Това е абсурдно, според мен, че са сложили в нашия закон изискване да се признават имената само на латиница от чуждестранните паспорти, а не на кирилица. Сякаш латиницата ни е по-важна. Но - такъв е законът.

Миналата година имахме сгрешен един с грешно ЕГН, наложи се да заличаваме и да  го добавим след срока по електронен път, но явно ако е в срока за корекция си затварят очите. Нямаше последствия.
Иначе преди години сме плащали глоба за подаване на някого след срока.
А къде мога да отида с всички справки, да ми разяснят откъде идват тези разлики - в НАП или в НОИ?

Според мен няма такава държавна служба, която да е ангажирана безплатно да ни обяснява законите и да ни разглежда казуси. Иначе юристите от какво ще се издържат.

Но все пак попитайте навсякъде и споделете опит, ако някой откликне.

Има и телефон на НАП, който е обявен на страницата им, интересно какво ще отговорят.
Също и Инспекцията по труда.
Внасяте 240 лв. корп.данък при липса на документ за наема. Това е загубата Ви най-най-грубо казано.
Нооо, това е ако наемодателят е фирма.

Ако е физическо лице е трябвало да си приспаднете от него 216 данък със сметка за изплатени суми, които да платите на НАП, а на лицето да платите остатъка от 2184 лв..

Но това не е станало така.

Друг начин,  ако вече сте му платили 2400 чисто, то сметката за изплатени суми трябва да е за 2637.36  лева, от които 237.36 е данък доход, а 2400 чисто получава лицето.

Тоест Вашия разход за наем ще се води счетоводно за 2637.36 лева, съответно си приспадате 263.73 корпоративен данък, а плащате 237.36 данък доход за лицето.

Разликата е около 26.37 лева.
Наистина странен извод!
Правилно ли разсъждавам, хора, че за едни 20 лева е драмата?

Без да коментирам липсата на договор за наем,  защото не знаем случая.
Статията добре, ама не ми се изясни откъде следва това: "Дневните командировъчни пари, когато  са необлагаеми съгл. ЗДДФЛ и при условие че годишният им размер, изплатен на физическо лице, превишава 1000 лв., ще се посочват в справките по чл. 73 ал. 1 и ал. 6 за 2024 г."

От подтекста с разграничението на текстове, които влизат в сила съответно през 2023 и през 2024-та ли?

И аз в тази посока мисля.
Явно в модерния правосъден свят законите се пишат в есеистичен стил и с намеци. Важното е какво е искал да каже автора.
Тази Велкова започна силно да ме притеснява с откачените си идеи.
Какъв е този юруш да се променя данъчното законодателство. Имаме нужда от сигурна данъчна среда и инвестиции, имаме нужда от икономическо развитие. Данъците ще дойдат от това.

Те са неспособни дори да разберат какъв е проблема и ще прогонят и малкото останали инвеститори.
Не искам да Ви разочаровам, но не мисля, че ще можете да видите кога е била в болнични, защото такава информация в човешки вид в НАП няма. То и за професионалисти е трудно да се извади.
По лесно би било в сайта на НОИ да проверите кога са подавани болнични за нея.  Но пак ще Ви трябва консултация.
Единият вариант е с личен ПИК от НОИ който се вади на място в НОИ и ако много побързате имате още 1 час на разположение тази година да отидете до ТП на НОИ и да си извадите.

Може и с фирмен подпис, но диалогът на средата на НОИ също не е много потребителски ориентиран.
Съветът да се обърнете към специалист или към бившия си счетоводител е най-правилния.
Относно заявителя, каквото важи на хартия, това е онлайн. Сканирате пълномощното заедно с нотариалния печат и го прикачвате.
Но аз не съм сигурна че може СК.

При подаване на А4 (регистрация на ООД) излизат 4 възможности за заявител:
- търговец/ лице, представляващо ЮЛНЦ
- адвокат с изрично пълномощно
- прокурист
- друго лице в предвидените по закон случаи

Докато при обявяване на годишен отчите има пет възможности и е добавена към предните:
- Съставител на финансовите отчети.

Съветвам Ви да звъннете на телефона на Търговския регистър и да проверите каква трябва точно да е формата на упълномощаването за да извършите това.
Това си е чисто нарушение. Нямате право да пускате човек да работи без уведомление. Вие трябва да му го връчите, той да го подпише, да му дадете екземпляр и чак тогава се допуска на работа.
Това, колко дена е разликата между подписването на договора и кога е постъпил на работа не е проблем, няма ограничение колко е разликата в дните, но реалните проблеми са:
1. Имате три дена срок за обявяване от подписването на договора
2. Ако ви се върне грешно уведомление, пак имате срок за поправянето му, не помня колко, вероятно 3.

Рисковано е да отивате в Инспекцията за "предписание". В нашата инспекция директно глобяват.

Според мен решението е нов договор, наново документите и ново уведомление.  И човекът постъпва с две седмици по-късно.

А относно старото, вероятността някой да разпитва е минимална. Човекът се е колебал, отказал се е в рамките на срока за корекция, нещо го е възпрепятствало да се яви на работа и после сте направили нов договор. Нямало е смисъл от корекция на старото уведомление. Но никой няма да се интересува.
Ако правилно разбрах, имате натрупана печалба от предходни години, което значи, че можете да разпределите дивидент в рамките на тази печалба.

Освен това законът дава възможност да се попълни в данъчната декарация за следващата година скрито разпределение на печалбата, което не е незаконно. Обаче трябва да сте сигурни, че ще имате печалба за текущата година, за да не стане декапитализация.
И освен това се подава в справка 73 информацията, независимо, че няма протокол за разпределяне на дивидент.
А как ще направите приходите на тази фирма, като сега ще ги осчетоводявате? То това е по-голям проблем.

Имате предвид малкото време за ГФО? Само 4 документа за цялата година. Никакви разходи. Не отне много време да се формира.
За тази фирма се подават само нулеви спр-декларации от години и инцидентно е имало продажби в два месеца. Разбра се, че собственика не ми е предоставил документите към съответния период, а заедно със следващите.

Ами наистина се чудех за осчет. на приходите, но приех, че след като ДДС-то е дължимо, не следва да го облагам с корп.данък, независимо че не е внесено. В баланса го оставих като задължение.

Сега го внесохме, но не знам в кой момент да подам справката-декларация и дали има някакво значение дали е минала една година от пропуска.
Дали е както при другите декларации- ако до една година не установят нарушението, не могат да ти налагат санкции.
редно е да се подадат 12 Д1 и една Д6, през януари със задължение за внасяне на осигуровките към последния месец - до 25 януари.
Грешка- относно Д6- толкова броя, колкото са месеците, като се посочва за месец - месеца на Д1, а дата на изплащане (долу) - последния ден на сл.месец-  31.01 в случая на примера.
Иначе ще начислят лихви за старите месеци.
Обърках се, защото съм подавала една Д6 с повече от една колони.
т.14 в Д1 ден от който осигуряването  е възникнало попълва ли се при граж.договор
Ако е за непълен месец, например работил 5 дена - да, попълва се.
Подаването на данни в декларация 1 за периода на осигуряване по принцип трябва да е съобразен с периода на извършване на дейността.

А моментът на подаване на Д1 и Д6 се съобразява с момента на плащане, защото тогава възникват задълженията за внасяне на осигуровки.

Ако дейността е извършвана през цялата година, а е платена наведнъж например през декември, редно е да се подадат 12 Д1 и една Д6, през януари със задължение за внасяне на осигуровките към последния месец - до 25 януари.

Защото доходът по извънтрудово правоотношение се признава към момента на плащане.

Ние, когато правим хонорар сметки за период по-дълъг от един месец, издаваме за всеки месец отделна  сметка, защото за всеки месец е различен доходът на лицето. Може за някой месец да е над максималния. Също така, ако доходът е под една МРЗ и лицето не се осигурява другаде - не му се начисляват осигуровки.  Но сега не помня дали само пенсионни или и здравни.