"с включен ДДС" и още ли искате да начислите?
Влачи се сайта на НАП ... един път пуска, след малко не иска ... до кога така НАПаджии? И ние сме хора, искаме да работи нормално сайта Ви, а не нощно време да дежурим ......
Трябвало е преди да започнеш дейност, да го зададеш този въпрос. Сега или се регистрираш като свободна професия или си правиш фирма/ти решаваш/ . И започваш да се самоосигуряваш избора е твой.
Пуснали са нов ъпдейт на ТРЗ програмата ми снощи и тази сутрин подадох без проблем.
Здравейте,
Имал ли е някой следния проблем:
Грешка при валидация на документ спрямо XSD схема: The element 'Certificates1' has invalid child element 'TypeOfInsured'. List of possible elements expected: 'SelfEmplInsuranceForRisk OZM2A'.
Как се оправихте?
Здравейте колеги,
имам нужда от помощта Ви. Мой клиент решава да назначи своя позната за 1 седмица на работа, която е родила на 04.04, Сега иска да подготвя документите, за да излезе жената в отпуска за отглеждане на дете до 410 дни.
Освен молба от лицето, заповедта, какви документи трябва да подам в НОИ, друго трябва ли да ми представи и попълни.
Отдавна съм нямала майки и съм забравила процедурата.
Правилно са и отговорили:

Съгласно НАРЕДБАТА ЗА РАБОТНОТО ВРЕМЕ, ПОЧИВКИТЕ И ОТПУСКИТЕ :
Чл. 23. (1) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., отм. като незаконосъобразна с Решение № 9353 от 21.10.2002 г. на ВАС - ДВ, бр. 103 от 2002 г.)
(2) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г.) Работникът и служителят, който работи през част от законоустановеното работно време (непълно работно време), има право на платен годишен отпуск пропорционално на времето, което му се признава за трудов стаж.


Съгласно Кодекса на труда

Чл. 355. (1) Трудовият стаж се изчислява в дни, месеци и години.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) За 1 ден трудов стаж се признава времето, през което работникът или служителят е работил най-малко половината от законоустановеното за него работно време за деня по едно или няколко трудови правоотношения.
 
Накратко: Когато лицето е назначено на 8,7,6,5 и 4 часа - има право на пълните 20 работни дни платен годишен отпуск ! За назначение на 1,2 и 3 часа - пропорционално. Тоест:
- на 8 часа - 20 работни дни
- на 7 часа - 20 работни дни
- на 6 часа - 20 работни дни
- на 5 часа - 20 работни дни
- на 4 часа - 20 работни дни
- на 3 часа - 8 работни дни /закръглено от 7,5/
- на 2 часа - 5 работни дни
- на 1 час - 3 работни дни /закръглено от 2,5/
Вчера и аз влязох да подавам декларации и уведомления. Много бавно зарежда, доста тромаво върви и не ми е прегледен. Да бяха искали и нашето мнение .... За сега ще ползвам стария вариант.
Правилно е написала djidja83, иначе системата отхвърля декларацията
Тук има разяснения:
https://nra.bg/wps/portal/nra/taxes/dds-pr-sdelki-v-ES/Specialni-rejimi-za-oblagane-s-DDS-OSS

а и ще има онлайн среща организирана от  НАП на 02.06.2021 от 11 ч. в платформата Zoom
На събитието ще вземат участие представители на НАП и Агенция „Митници“, като ще се фокусират върху следните въпроси:

Новите правила за ДДС, които засягат дистанционните продажби на стоки;
Каква е целта на новите правила за ДДС при електронната търговия;
Какво представлява обслужването на едно гише ((One Stop Shop/OSS) и кои продажби обхваща;
Кога електронният интерфейс носи отговорност за плащането на ДДС върху дистанционни продажби на стоки от продавачи?
Как може електронен интерфейс да се регистрира по OSS?
Това са част от главните въпроси, които ще бъдат разгледани, като при възникване на други ще бъдем отворени за дискусии.


Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/86372393413?pwd=ekhxc1R0VlA2RDJsM0hKWTNEK003dz09

Meeting ID: 863 7239 3413
Passcode: 984870
Java -та обикновено е причината. Има в тук в сайта информация как да се справим с проблема.
За тази аранжировка, която изработват не са ли купили материали за изработването или готови материали са ползвали?
Аз бих го разделила на 2 реда - единият за самата украса /материалите/, на другият ред стойността на услугата.
Вие счетоводителят ли сте или консултанта?
Свободните професии са с 25% нормативно признати разходи  от стойността на реализираните приходи. 
Принципно ние им издаваме фактурата със стойнотта по договора и на отделен ред пишем отстъпка напр. 3% и в края сумата е тази, която ни се превежда по банка.
Напоследък имаме проблем с един контрагент,  който си удържа от всяка фактура 2,60 евро за банкова такса :)
А вие счетоводителя или аранжора сте?
За да е мирно селото връзваме, попа с една декларация поне до НСИ, че това с "могат" ....
Ние работим с германци, понякога в договорите има условие, че искат отстъпка от цената, че ще платят веднага.Ние си издаваме фактура и на отделен ред си включваме отстъпката.
Повечето клиенти от чужбина отказват нашите фактури, има в договорите изричен текст и те си издават документ. Това се прави във връзка със следното:
Съгласно чл. 219а, т. 2, б „а” (абзац 2) във връзка с чл. 219а, т. 1 от Директива 2006/112/ЕО на Съвета от 28.11.2006 г. относно общата система на данъка върху добавената стойност фактурирането следва да се осъществява по правилата, приложими в държавата-членка, в която се счита, че е извършена доставката на услуги.
Издадената фактура по същество не представлява данъчен документ съгласно изискванията на чл. 112 и чл. 114 от ЗДДС. Но за нашата отчетност ние си издаваме фактури.
Не би трябвало да имате проблем, само трябва да си я декларирате в БНБ.