Благодаря,и още едно въпросче ако може...Изплащането на сумите по договора признават ли се за разход на фирмата?как става това счетоводно?данъка при ГД кога се внася ежемесечно или след изтичане на целия договор?
Изплатените суми по ГД се признават за разход за данъчни цели. От противното.
Скрит текст :
чл. 42. (1) Разходите на данъчно задължени лица, представляващи доходи на местни физически лица по Закона за данъците върху доходите на физическите лица, които не са изплатени към 31 декември на текущата година, не се признават за данъчни цели в годината на счетоводното им отчитане.
Счетоводно си го отразявате като разход за външни услуги.
Данъка подлежи на удържане и внасяне до края на месеца, следващ тримесечието на изплащане на възнаграждението, като за четвърто тримесечие не се удържа и внася авансов данък от предприятието-платец, а получената сума се декларира от получателя в ГДД.
За авансовите вноски имате задължение да подавате и декл. по чл. 55 в срока за внасяне на данъка.
На следващата година трябва да включите лицето в справката по чл. 73.
Май това е всичко.