От скромният ми опит с клиенти мога да кажа - никой няма да направи нищо, ако аз не го подготвя предварително (попълня, обясня и т.н.), а и тогава пак няма да го направи.
Затова смятам да заложа на чисто административния подход:
1. Заповед за ограничаване на използването на активи за лични нужди (може и със стара дата)
1.1 колите домуват на служебния паркинг, пътни листове по километраж от ... до ... за всеки изминат километър - значи няма лично ползване
1.2 компютрите не се използват за лични цели - фейсбук, лична поща, форуми (???) - ако някой ги ползва - незабавно бива освободен. Няма освободени - значи няма ползвани компютри за лични цели
1.3 телефоните - не се провеждат лични разговори. В повечето фирми служителите заплащат изговореното над лимита - възмездна доставка, фактура.
1.4 имоти за лични нужди - не подържам такива във фирмите. Всичко се отдава под наем с документи и фактури. Жилищните имоти - на юридически лица, че да не отиде правото на дан.кредит
2. Всички сделки за лични нужди - възмездни (фактури и плащане). Това е малко като извънредния труд - по принцип са забранени, но ако има са платени.
Мдааа ... ще бъда строг, но справедлив ...
... и на карибите е лято ...