Осчетоводяване на закупени материали във връзка със СМР

19.06.2018, 10:17 6736 9

19.06.2018, 10:17
Публикации: 66 / 0
Здравейте,
Фирма, занимаваща се със СМР  и по-конкретно измазване, монтаж/демонтаж на дограма и други ремонтни работи, закупува материали, които директно влага в дадения обект. Фирмата няма склад, където да съхранява материалите. Във връзка с това, въпросът ми е: Как е по-добре да се осчетоводяват закупените материали- по сметка 302 с аналитичност по обекти и поданалитичност със закупените видове материали по количества, единични цени и стойности и след това на разход по обекти в зависимост от изразходваните количества /този вариант обаче ми се струва доста трудоемък, защото материалите са много и различни, с различни мерни единици и вероятността от допускане на грешка при изписването им е голяма според мен/. Другият вариант, който мисля, че е по удачен е: Закупените материали директно да се дават на разход и да се разнасят по съответните обекти, но незнам от данъчна гледна точка при проверка не би ли възникнал проблем. Друго, което ме обърква при първият вариант е, по какъв начин се изписват материалите в смисъл от къде се взема информация - от някакви калкулационни сметки, в които да са описани вложените количества материали според различни разходни норми в строителството, а ако не ми дадат такава информация?  Моля за съдействие.
#1 | 19.06.2018, 10:42
Публикации: 9297 / 1557
Възможно е и по втория начин - директно на разход по обекти. По-лесно е за осчетоводяване, но по-трудни за следене на вложените матеирали. Особено ако в един момент имате няколко обекта.
Относно разхода на материали - обикновено се взема от разходни норми /по разни книжки, по вътрешни норми и т.н./. Добре е за всеки един обект да имате опис на вложените материали, подписан от техническия ръководител, управителя или отговорника на обекта. Е, в този опис може да фигурират "други под 20 лв", "ръчни инструменти и пособия на стойност..." и т.н. Важното е да не са вложени например 50 торби теракол  и 15 кв.м. плочки за 5 кв.м. настилка с теракот.
#2 | 19.06.2018, 10:52
Публикации: 66 / 0
Благодаря Ви много.
#3 | 26.02.2021, 16:33
Публикации: 310 / 0
Здравейте, във връзка с отчитането на средства получени по ОПИК  трябва за 2020 год да преработя осчетоводявания, сметкоплан и т н и съвсем се обърках. Материалите ги завеждам при получаването им директно по 302 сметка и изписвам при влагане 601/302.  За нуждите на опик си създадох аналитична 601/опик и фактурите/няколко на брой/ и фактурите за материали директно ги осчетоводих като 601/401, да но как сега да изпиша материалите по тези фактури които са заминали директно на разход . страшна каша стана но ще съм ви много благодарна ако някой ми помогне с мнение
#4 | 26.02.2021, 22:40
Публикации: 260 / 66
Защо не пробвате с 611/601?
:(
#5 | 26.02.2021, 23:04
Публикации: 310 / 0
Ами ....не само ще пробвам :smile1: , но това и ще направя така или иначе, въпроса ми беше друг.
#6 | 27.02.2021, 06:46
Публикации: 1884 / 384
Опитайте с нови сметки или подсметки , касаещи ОПИК, за да се откроят от другите. Така по лесно ще сводирате информация за отчетността на получените средства.
#7 | 27.02.2021, 08:30
Публикации: 721 / 96
и фактурите за материали директно ги осчетоводих като 601/401, да но как сега да изпиша материалите

Те са си направо изписани какво още искате да правите?
#8 | 27.02.2021, 08:31
Публикации: 721 / 96
дел
#9 | 27.02.2021, 10:21
Публикации: 310 / 0
Да така е, изписани са . Найстина се обърках, но ще се оправя  :smile1:. А защо ми се явява разлика между стока колич. В инв. Опис и в аналитичен. Регистър. Сега пък това от къде. В аналитичен 153 бр, а в инв.опис 93 бр. Прегледах осчетоводявания но немога да намеря причината. Предположения ?
Пълен достъп в КиК Инфо
за 13.75 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група