Онлайн продажби осчетоводяване

29.01.2024, 13:37 3606 36

#20 | 29.01.2024, 13:37
Публикации: 104 / 4
Не се изразих правилно не пускам сторно, правя връщането към клиента  Дт 411/ Кт 503 за върната сума по банка и след това Дт 411 / Кт 702 с "-" върната сума.
Фактурата си е осчетоводявам в месеца, в който е издадена.
#21 | 29.01.2024, 13:47
Публикации: 766 / 103
Фактурата си е осчетоводявам в месеца, в който е издадена.

А ако не е платена ? Тогава как се спазва признаването на приход при плащане ?
#22 | 29.01.2024, 13:50
Публикации: 3159 / 427
Аз работя по отчет продажби, който се генерира от нашата система. Ние сме с хиляди поръчки, имаме фирми, които плащат с 3 месеца отсрочка при издадена фактура. Абсурдно ми е да деля фирми и ФЛ. Всичко се осчетоводява в текущия месец, ако е генерирано в текущия месец. Ако има анулиране, отразявам когато е анулирано, със знак минус.
#23 | 29.01.2024, 13:58
Публикации: 104 / 4
Ако е взета поръчката и не е платена фактурата изчаквам плащането, а ако е върната анулирам фактурата.
Pupeshche вие взимате отчета продажби от системата, а не на получени плащане от куриера правилно ли разбрах? Вие издавате ли касови бележки или работите като нас с ППП?
#24 | 29.01.2024, 14:06
Публикации: 766 / 103
Ако е взета поръчката и не е платена фактурата изчаквам плащането,

А допустимо ли е това , има ли промяна в ЗДДС, позволяваща при онлайн продажби приходните фактури да се отчитат в различен месец ?
#25 | 29.01.2024, 14:35
Публикации: 3159 / 427
Ако е взета поръчката и не е платена фактурата изчаквам плащането, а ако е върната анулирам фактурата.
Pupeshche вие взимате отчета продажби от системата, а не на получени плащане от куриера правилно ли разбрах? Вие издавате ли касови бележки или работите като нас с ППП?
Имаме ППП, отделно касов апарат, ПОС виртуален и физически и банкови плащания.
Работя с отчет от системата, който обобщава всичко. Отчетите на куриерите ги ползвам, за да засичам плащанията, но не и за да си отчитам прихода по тях.
Никога не съм приемала, че отчитането на прихода е свързано с плащането, защото не съм физическо лице, за да ме вълнува датата на плащане.
Честно казано, не съм чела тази указания на НАП, обаче ако нещо ми спорят, ще се обоснова.
#26 | 29.01.2024, 16:16
Публикации: 639 / 126
 Отчетите на куриерите ги ползвам, за да засичам плащанията, но не и за да си отчитам прихода по тях.
И аз така правя. Мисля, че при този начин на работа не се ощетява фиска, ДДС-то е възможно да се начисли по-рано (ако плащането постъпи в следващ месец). Но е полезно да се знае, че ЗДДС има специална разпоредба за този вид доставки.
Благодаря на колежката, която пусна указанието на НАП.
#27 | 29.01.2024, 16:25
Публикации: 12229 / 2276
 Отчетите на куриерите ги ползвам, за да засичам плащанията, но не и за да си отчитам прихода по тях.

Направи ми впечатление, че точно по отношение на приходите във въпросния отговор на НАП изрично е посочено :
"Независимо, че за тези доставки е приложима разпоредбата на чл.25, ал.3, т.4 от ЗДДС, не следва да бъде променен начинът на признаване на приходите от продажби от разстояние съгласно ЗКПО и Закона за счетоводството."

Т.е. приходите си определяме не на база плащане, а плащането съгласно въпросната норма от ЗДДС е само по отношение на отлагането на ДДС. Разграничава се дължимото ДДС и данъчната основа за него от прихода, който си е на база начисление. Една голяма играчка бих казала - нещо като касовата отчетност за ДДС, която кой знае до къде стигна като приложение.
#28 | 29.01.2024, 17:09
Публикации: 40 / 6
То май няма и приходи от продажби.
СС № 18 - ПРИХОДИ
6.2. Когато продавачът запазва значителни рискове, свързани със собствеността, сделката не е продажба и приходът не се признава.
6.3. Продавачът запазва значителни рискове, свързани със собствеността, когато:
г) купувачът има право да анулира покупката по причини, посочени в договора за покупко-продажба, и предприятието не е сигурно дали ще получи възнаграждение.
#29 | 29.01.2024, 17:39
Публикации: 12229 / 2276
То май няма и приходи от продажби.

Няма до момента на получаване на стоката от клиента без значение дали сме получили плащането от куриерската фирма примерно. Стоката получена, парите платени на куриера и в този момент вече нямаме рискове по отношение собствеността на стоката. За съжаление не може да има знак за равенство между платена и приход, защото става едно прецизиране по отношение на преминаване собствеността на стоката преди да получим плащането от куриера. Изобщо администрирането на този вид продажби си е нелека задача.
И аз бих постъпвала като Пъпешче.  :smile1:
#30 | 29.01.2024, 17:45
Публикации: 40 / 6
Така е. Тези си ги начисляваме.
#31 | 29.01.2024, 17:56
Публикации: 12229 / 2276
Така е. Тези си ги начисляваме.

НАП са се опитали " да влязат в положение " на фирмите, обаче за счетоводителите никой не е помислил. Всъщност никога това не е било и нечия задача.
Благодаря Ви за линка към писмото. :smile1:
#32 | 29.01.2024, 18:03
Публикации: 104 / 4
не сте ме разбрали, фактурата си е осчетоводявам в месеца на издаване, просто изчаквам плащането дали ще е в този месец или в следващ.
Доколкото разбирам, както осчетоводявам до момента на направени поръчки през месеца - върнатите, а не на получен превод от куриер, по този начин се осчетоводява от повечето колеги, но проверяващият твърди точно както е в указанието че е на направено плащане от куриера и доста се обърках. Някой минавал ли е проверки по един от двата начина: месечен отчет на направени поръчки през месеца - върнатите; месечен отчет по плащанията от куриера?
#33 | 29.01.2024, 18:32
Публикации: 3159 / 427
Няма до момента на получаване на стоката от клиента без значение дали сме получили плащането от куриерската фирма примерно. Стоката получена, парите платени на куриера и в този момент вече нямаме рискове по отношение собствеността на стоката. За съжаление не може да има знак за равенство между платена и приход, защото става едно прецизиране по отношение на преминаване собствеността на стоката преди да получим плащането от куриера. Изобщо администрирането на този вид продажби си е нелека задача.
И аз бих постъпвала като Пъпешче.  :smile1:
Даже и това не е така, защото имаш 14 дневен срок да върнеш  :blink: :smile1:
#34 | 29.01.2024, 18:33
Публикации: 3159 / 427
не сте ме разбрали, фактурата си е осчетоводявам в месеца на издаване, просто изчаквам плащането дали ще е в този месец или в следващ.
Доколкото разбирам, както осчетоводявам до момента на направени поръчки през месеца - върнатите, а не на получен превод от куриер, по този начин се осчетоводява от повечето колеги, но проверяващият твърди точно както е в указанието че е на направено плащане от куриера и доста се обърках. Някой минавал ли е проверки по един от двата начина: месечен отчет на направени поръчки през месеца - върнатите; месечен отчет по плащанията от куриера?
Кой те проверява?
Аз съм минавала проверка, но не са се задълбочавали в отчета.
#35 | 29.01.2024, 19:47
Публикации: 12229 / 2276
Даже и това не е така, защото имаш 14 дневен срок да върнеш  :blink: :smile1:

Изобщо няма край като се разровиш. Точно затова трябва да се вземе едно принципно решение и да стане работен вариант.
#36 | 29.01.2024, 20:07
Публикации: 104 / 4
да няма край като се разровиш и затова питам ако успеем да стигнем до някакво решение, което и при проверка да е правилното. Правя регистрация по чл. 100 от ЗДДС, както казах и като отчет е посочено направените поръчки през месеца - върнатите поръчки, но проверяващият твърди че като отчет трябва да се посочи направените преводи от куриер към нас, те са ми били оборота, но не ми цитира къде го пише това и затова започнах дискусията.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група