Здравейте, колеги!
Моля да ми помогнете. Фирма, регистрирана по ЗДДС на 14.11.2013 г.
1. Мога ли да подам опис на наличните активи он-лайн, с ел.подпис или задължително се носи в НАП на хартия?
2. Ако подам описа на 02.12.2013, предполагам, че няма да мога да включа фактурата за актива в ноемврийския дневник, защото ще бъде преди датата на подаване на описа? Чудя се, защото пък съгласно "...Чл. 75. (1) (1) Правото на приспадане на данъчен кредит по чл. 74 възниква на датата на регистрация по този закон...."?
3. Имам един актив-сграда, в цената на който са включени, освен СМР от стр.фирма, фактури за ток, вода и други разходи, направени по време на строежа на сградата, с дата от 2008 година. Има ли смисъл да ги включвам в описа, и, съответно, в дневника за покупки? Дали ще разрешат да се приспаднат?
4. Срокът за подаване на описа е 45 дни след регистрацията. В моя случай, този срок изтича в края на декември. Ако подам описа в края на декември, ще включа фактурата за актива в дневника за януари 2014. Въпросът ми тук е дали ще мога да се възползвам от правото си да приспадам дан.кредит в последващите дванадесет месеца, предвид новите промени от 01.01.2014 г. ? "(Чл. 75. (1) (1) Правото на приспадане на данъчен кредит по чл. 74 възниква на датата на регистрация по този закон. (2) (Изм. - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) Правото по ал. 1 се упражнява през данъчния период, през който е възникнало, или в един от следващите дванадесет данъчни периода, като наличните активи, получените услуги и данъкът, включени в регистрационния опис по чл. 74, се отразяват в дневника за покупките за съответния данъчен период."....
..... или тези промени ще се отнасят само за фирми, с датата на регистрация по ЗДДС след 01,01,2014 г ?
Благодаря предварително!