Начисляване на амортизация?

10.07.2013, 13:32 10744 7

10.07.2013, 13:32
Публикации: 37 / 0
Здравейте!
Предстои продажба на сграда, собственост на фирма, която фирма никога не е работила от създаването си. Продажната цена се предполага че ще бъде 60 000 лв. и автоматично ще последва регистрация по ДДС. Може ли да се начислят амортизации на сградата, при положение,че тя не е участвала в никакъв производствен процес и как би могла да се докаже тази амортизация, за да намали стойността на сградата. Благодаря предварително!
#1 | 10.07.2013, 13:43
Публикации: 9779 / 1680
Остава да кажете, колко годшна е сградата ;)
#2 | 10.07.2013, 13:48
Публикации: 37 / 0
29.08.2009г. е купена
#3 | 10.07.2013, 13:52
Публикации: 9779 / 1680
Не мога да Ви помогна...
Това с амортизациите, не съм убедена, че е възможно. Освен това - дали има смисъл?
#4 | 10.07.2013, 13:53
Публикации: 37 / 0
Благодаря все пак!
Надявам се някой друг да успее
#5 | 10.07.2013, 13:57
Публикации: 1204 / 120
Според икономическата теория сградите са пасив т.к. носят преки разходи по поддръжката, а не задължително приходи. Казвам го не счетоводно, а като принципна идея за доказване на овехтяване при липса на разходи по поддръжката. В бюджета обаче /до колкото съм запознат/ се прави овехтяване на всеки 2 години на ДМА, но не и на сградния фонд. Веднага правя забележката, че това си е според мен чисто политическо решение с макро икономическо основание /все пак българският лев се остойностяваше гарантирано за притежателят си предимно с държавния сграден фонд/. Остава прякото прилагане на нормативната база, но нея да я предложат счетитата...
#6 | 10.07.2013, 14:09
Публикации: 12266 / 2291
Счетоводен стандарт 4
........................ ........
Начисляване и отчитане на амортизацията

6.1. Начисляването на амортизацията започва от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е придобит или въведен в употреба.

6.2. Начисляването на амортизацията се преустановява от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е изведен от употреба, независимо от причините за това.

СС4 определя регламентира начисляването и отчитането на амортизациите. След като фирмата никога не е работила от създаването си до сега - както упоменавате в питането си - въпросната сграда няма как да е въведена в експлоатация и няма как да и бъдат начислявани счетоводни амортизации.А какво Ви кара да търсите намаляване на стойността на сградата ?

#7 | 10.07.2013, 14:25
Публикации: 6411 / 1143
Ето това последното е всъщност важното! :thumbup:
Фактурата се издава на база нотариалния акт и по фактурите се определят оборотите.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група