Наем

26.11.2013, 14:12 29463 33

26.11.2013, 14:12
Публикации: 631 / 3
Здравейте аз съм Фирма и имам помещение под наем (наемодателката е физ.лице)
до сега съм подавал 3 тримесечия декл. по чл.55 за данъка
въпросът ми е трябвали да издам справка по чл.73 и ако да трябва ли аз да изпратя на НАП
или трябва нещо др. да се подава нз.точно
Моля, ако мове малко разяснение кое как точно трябва да процедирам
Благодаря на отзовали те се
#1 | 26.11.2013, 14:18
Публикации: 1885 / 386
Да, ваше задължение да подадете справка по чл.73 до 30 април 2014 г.
Следва и да издадете сметка за изпатени суми за четвърто тримесечие на 2013 г без да удържате данък. На база служебните бележки , физическото лице ще декларара в ГДД по чл.50 прихода от наем и ще плати данъка за четвърто тримесечие на 2013 г.
Правилно сте подали за трите тримесечия на 2013 г декларация по чл.55
Това е  :thumbup:
#2 | 26.11.2013, 14:23
Публикации: 963 / 103
Като стана въпрос за справка по чл.73 - днес публикувваха програмния продукт на сайта на НАП, много подраниха тази година.
#3 | 26.11.2013, 14:31
Публикации: 631 / 3
Благодаря за бързия отговор но ми изникнаощеедин въпрос
във КОД надохода кое по правилно да се запияе 112 ли ?
и понеже терзи декларации ги подава по ел.път с ел. подпис  мога ли и тази справка да подам или трябва на хартиенносител да пусна
#4 | 26.11.2013, 14:43
Публикации: 1885 / 386
миналата година беше 09, тази година ще може да видите този код в програмния продукт, който вече НАП е публикувал,както писа по горе pmihaleva.
може с електронен подпис да се подаде справката по чл.73, вижте ръководството за инсталиране на продукта и работа с него
#5 | 26.11.2013, 15:09
Публикации: 631 / 3
миналата година беше 09, тази година ще може да видите този код в програмния продукт, който вече НАП е публикувал,както писа по горе pmihaleva.
може с електронен подпис да се подаде справката по чл.73, вижте ръководството за инсталиране на продукта и работа с него

на какъв емаил се изпраща или как точно трябва да подам по ел подпис
#6 | 26.11.2013, 15:22
Публикации: 1885 / 386
Ако елетронния подпис е издаден на фирмата и сте го регистрирали в електронните услуги на НАП, то като отворите страницата, най отдолу ще се появи и справка по чл.73.
Но това ще стане по-късно, много е рано още, днес са пуснали програмния продукт.
#7 | 26.11.2013, 15:32
Публикации: 963 / 103
Срокът за справката е 30 април 2014. Изчакайте поне да изтече декември преди да подавате - все пак може да имате още нещо до края на годината, което да трябва да се включи в тази справка, дори и да нямате повече гр.договори, може документ при нотариус да заверите или нещо такова, което после ще ви отвори работа да подавате корекции.
#8 | 10.01.2014, 11:11
Публикации: 46 / 0
Да, ваше задължение да подадете справка по чл.73 до 30 април 2014 г.
Следва и да издадете сметка за изпатени суми за четвърто тримесечие на 2013 г без да удържате данък. На база служебните бележки , физическото лице ще декларара в ГДД по чл.50 прихода от наем и ще плати данъка за четвърто тримесечие на 2013 г.
Правилно сте подали за трите тримесечия на 2013 г декларация по чл.55
Това е  :thumbup:
Да попитам, това означава ли, че фирмата наемателка на помещението, няма повече ангажимент за последното тримесечие, освен  сметката за изплатени суми и служебната бележка, която може да е една- годишна?
#9 | 10.01.2014, 11:14
Публикации: 2027 / 254
Да попитам, това означава ли, че фирмата наемателка на помещението, няма повече ангажимент за последното тримесечие, освен  сметката за изплатени суми и служебната бележка, която може да е една- годишна?

Да , издавате си СИС и Служебна бележка , плащате си наема като не удържате данък и това е .
#10 | 10.01.2014, 11:15
Публикации: 12229 / 2276
Вероятно  create прави усилено ДДС в момента, та да отговоря - да, точно така е, както сте написала !  :yes3:
#11 | 10.01.2014, 11:19
Публикации: 46 / 0
Много Ви благодаря за отговора :flowers:
Значи следващата декларация по чл.55 ще е през април за първото тримесечие на 2014 год. ?
#12 | 10.01.2014, 11:20
Публикации: 2027 / 254
Много Ви благодаря за отговора :flowers:
Значи следващата декларация по чл.55 ще е през април за първото тримесечие на 2014 год. ?

Точно така :)
#13 | 10.01.2014, 11:23
Публикации: 149 / 3
За 2013 г. - имаме платен само един наем за м.Януари. Имаме договорка с наемодателя да си изплатиме задължението за наема през 2014 година. По този повод ми изникнаха няколко въпроса:
  • Трябва ли да издавам СИС за този 1 месец?
  • Т.като ще плащаме наема през тази година, как стои въпроса с плащането на данъка  и подаването на декларация по чл.55?
#14 | 10.01.2014, 12:07
Публикации: 6411 / 1143
1. Ако наемът, който сте платили за м.01.2013 е платен през първите три тримесечия е следвало и да удържите и внесете авансово данък. Ако е платен след 01.10.2013, то само издавате СИС и сл.бележка без да удържате и внасяте данък.
2. За плащането през тази година ще си прилагате авансовото удържане, деклариране и внасяне на данъка до края на месеца, следващ тримесечието на извършеното плащане (за първите три тримесечия).
#15 | 10.01.2014, 12:14
Публикации: 149 / 3
Наемът за м.01.2013 г. е изплатен същия месец, данъкът е внесен също тогава и е подадена декларация по чл.55 м.04.13г. Наемът за м.02-12.2013 г. ще го плащаме сега през тази година. Въпросът ми беше за данъка от м.02 до м.12.2013 г.? Как се отразява след като е за миналата година? Трябва ли да се подава декларация по чл.55?
#16 | 10.01.2014, 12:22
Публикации: 110 / 6
Наемът за м.01.2013 г. е изплатен същия месец, данъкът е внесен също тогава и е подадена декларация по чл.55 м.04.13г. Наемът за м.02-12.2013 г. ще го плащаме сега през тази година. Въпросът ми беше за данъка от м.02 до м.12.2013 г.? Как се отразява след като е за миналата година? Трябва ли да се подава декларация по чл.55?

Щом ще се плаща през 2014 данъка касае тази година удържа се и се подава декл.55 до 30.04 и се внася данъка да тази дата
#17 | 10.01.2014, 12:24
Публикации: 149 / 3
Благодаря, разбрах!
Т.е. няма значение, че е за 2013 година.
#18 | 10.01.2014, 12:38
Публикации: 6411 / 1143
Благодаря, разбрах!
Т.е. няма значение, че е за 2013 година.

Ако сте си начислили разхода за 2013-та прилагате чл. 42, ал. 1 от ЗКПО:
Разходи, представляващи доходи на местни физически лица
     чл. 42. (1) Разходите на данъчно задължени лица, представляващи доходи на местни физически лица по Закона за данъците върху доходите на физическите лица, които не са изплатени към 31 декември на текущата година, не се признават за данъчни цели в годината на счетоводното им отчитане.

Разходът ще се признае при изплащането му:
(3) Непризнатите разходи по ал. 1 се признават за данъчни цели в годината, през която доходът е изплатен, до размера на изплатения доход.

Доходът на физическото лице се признава при получаването му.
Придобиване на доходи
     чл. 11. (1) Ако не е предвидено друго в този закон, доходът се смята за придобит на датата на:
               1. плащането - при плащане в брой;
               2. заверяването на сметката на получателя на дохода или получаването на чека - при безналично плащане;
               3. получаването на престацията - за непаричен доход.
#19 | 10.01.2014, 12:44
Публикации: 149 / 3
irenabrili, огромно благодаря за разяснението! :give_rose:
Чисто счетоводно как трябва да се отрази?Къде отива сумата от с-ка 602?

Т.е. за физическото лице /наемодателя/ това ще е доход за 2014 година, нищо че се отнася за 2013?
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група