1
Здравейте група,
В момента работя на трудов договор за чуждестранна фирма, която има ЕООД клон в България. Българският клон се грижи за осигуровките и изплащането на заплатата. В предизвестие съм и договорът ще се прекрати по взаимно съгласие на 21 Април 2023.
Имам подписан договор с друга чуждестранна фирма встъпвайки от 1 май 2023, която няма клон в България и договорът е консултантски. Те ще се погрижат за изплащането на заплата всеки месец, а от мен се изисква да заплащам подоходен данък и да покривам вноските за национално осигуряване.
Казусът ми възлиза от това че като лице, което винаги е било под трудов договор трябва да стана самоосигуряващо се лица, и не съм наясно как, кога и къде трябва да внасям споменатите по-горе такси. Трябва ли да се регистрирам като "Самоосигуряващо се лице" към агенцията по приходите и всеки месец да подавам декларации към НАП, или трябва да си направя фирма и да наема счетоводител, който да се грижи за това срещу заплащане?
P.S. става въпрос за услуги в IT сферата
В момента работя на трудов договор за чуждестранна фирма, която има ЕООД клон в България. Българският клон се грижи за осигуровките и изплащането на заплатата. В предизвестие съм и договорът ще се прекрати по взаимно съгласие на 21 Април 2023.
Имам подписан договор с друга чуждестранна фирма встъпвайки от 1 май 2023, която няма клон в България и договорът е консултантски. Те ще се погрижат за изплащането на заплата всеки месец, а от мен се изисква да заплащам подоходен данък и да покривам вноските за национално осигуряване.
Казусът ми възлиза от това че като лице, което винаги е било под трудов договор трябва да стана самоосигуряващо се лица, и не съм наясно как, кога и къде трябва да внасям споменатите по-горе такси. Трябва ли да се регистрирам като "Самоосигуряващо се лице" към агенцията по приходите и всеки месец да подавам декларации към НАП, или трябва да си направя фирма и да наема счетоводител, който да се грижи за това срещу заплащане?
P.S. става въпрос за услуги в IT сферата