и последно ...14 или 18 април...
подадох корекция днес на една СД по ДДС и получих уведомително писмо, че не е приета, защото е подадена след законоустановения срок
Ако 14-ти е празничен и неработен, би следвало крайният срок да е 18 април.
???
старите кримки, пазят всичко
вече имам и УП2 и УП3 отпреди 2005
Благодаря на включилите се!
Права сте, но решението не е мое
Нито издавам УП-то, нито давам този съвет
Явно такъв е съветът на адвоката
Опитвам се да помогна на човека.
не съм го правила аз УП-то...
и доколкото разбрах , издалият документа е написал дата на изготвяне 2000 г. на бланка от 2005
от там идва проблемът
съдът се произнася, че документът е антидатиран ,
А става въпрос за признаване на 7 годишен стаж
Колеги,
моля, ако някой има образец на УП 2 - бланка , издавани до 2000 година  / от 2004 има нови образци / да прикачи като файл.
Съдът не признава осигурителен стаж от 2000-та година , попълнен на нова бланка.
Ще съм Ви благодарна, ако някой може да помогне.
Да, може да се приеме, че сме подизпълнител, във връзка със сервизното обслужване на монтирани от тях машини, на клиенти от България
Здравейте
фирма от ЕС , регистрирана по ДДС в съответната държава, монтира котли в България. Сключва договор за сервизно обслужване на въпросните котли с BG фирма, регистрирана по ДДС . Българската фирма извършва услугата на територията на България и фактурира на чуждата фирма с инвойс в EUR  : въвеждане в експлоатация на котли и горелки, т.е. българската фирма извършва услуга на клиентите на своя клиент.
Ясно е ,  че ВОД и ВОП има само при доставки на стоки. При доставки на услуги за контрагенти в ЕС е от значение за начисляване или неначисляване на ДДС, мястото на изпълнение на услугата.
Въпросът е дали да издадем фактура с начислен ДДС, заради мястото на извършването на услугата в БГ ...  или фактура без ДДС съгласно сключен договор с клиент със седалище и място на основна икономическа дейност в ЕС.
ЕТ назначава прокура, обявявена в ТР, но отваря втори обект, в който иска да полага личен труд до назначаване на лице по трудови правоотношения и съответно да започне самоосигуряване.
Въпросът ми е МОЖЕ ЛИ да съществуват успоредно и прокура, и самоосигуряващ се собственик. Реално не ощетяваме фиска с нищо, дори се плаща два пъти към бюджета.
От НОИ ми отговориха, че не е в тяхната компетенция. От кол центъра на НАП също не можаха да ми дадах отговор. Говорих с юрист - и той не знае.
Някой имал ли е такъв казус?
Благодаря за помощта. Лека и спорна!
Само дето фирмата няма касов апарат.
Всъщност , това беше проблемът - нямаше да възникне въобще този въпрос, ако имаше касов апарат, а и банката е на 15-20 км от селото.
Сумите сами по себе си са малки и е неоправдано да се правят излишни разходи за банкови такси .
Чудех се, дали не може в края на месеца да се превърти събраната сума по банков път. Но автоматично възниква проблемът - от чие име.
Просто ми се искаше да може без касов бон. Само с отчет за продажбите. В чл. 119 не е упоменато, че този отчет е на база касови операции през месеца... :hmmm:
Как е правилно да се регистрират получените от физически лица суми за лично ползване на земя. Фирмата обработва земята, ползва данъчен кредит за семена, гориво, торове......, за които лицето плаща, след което получава зърното.
Фирмата не е задължена да издава фактура, защото :
Чл. 113. (1) .....
(3) Фактура може да не се издава:
1. за доставки, по които получателят е данъчно незадължено физическо лице
Но какво става с документиране на плащането - издава ли се или не касов бон
или
се придържаме към
Чл. 119. (1) За доставките, за които издаването на фактура или протокол не е задължително, доставчикът - регистрирано по този закон лице, съставя отчет за извършените продажби, който съдържа обобщена информация за тези доставки за съответния данъчен период, т.е. отчет за извършените продажби