Все пак използването на ДК е право,а не задължение.

Ок. Благодаря за насоките!
Да я въведете като доставка без право на ДК?
В колона 9 - да, това си го помислих, но не съм сигурен дали е коректно. Все пак за такива символични суми дали може да се използва без проблем?!  :hmmm:

Друг вариант - да не включвате фактурите в дневника за покупките в месеца на издаване, а да чакате по-добри времена през следващите 12 месеца.
Това вече го направих в предното тримесечие!  :smile1:
Въпросът е обаче, за вариант при положение, че нямам продажби за цялото тримесечие.
Здравейте, фирмата в която работя е регистрирана по ДДС, но няма дейност, изплаща се само заплата на двама служители + осигуровки. Всеки месец има режийни разходи - сметка за телефон и интернет. Във фактурите за които е начислен ДДС, данъка е в порядъка под 15лв. месечно. Има ли начин да ги отчета някак като разход + ДДС, за да не влизам в процедура по възстановяване на 40-50лв на тримесечие? Ако някой има опит и знае начин, освен да не призная фактурата и я анулирам, моля да сподели!
Благодаря за отговора!
Здравейте, тъй като не искам да сбъркам, бих попитал, в кои колони се вписва продажбата на недвижим имот, освободен от ДДС по чл.45, ал.3 ЗДДС? Предварително благодаря на отзовалите се!
Изчакай малко. Един ден остана :)
Попълват се след 01.03.

 :good:
Някой знае ли кога ще се появи декларация по чл.92 от ЗКПО за 2023г. за он-лайн попълване или само при мен не излиза? Когато започна да попълвам ми излиза 2022г.
Благодаря! И аз него имах в предвид, но все пак попитах.
Още един въпрос по темата - какво се пише като основание за неначисляване на ДДС при продажба на УПИ със стара сграда?
Един дребен въпрос и от мен. Ако лицето е местно физическо лице и в договорът за наем е вписано, че наемът се заплаща един път на три години, дължи ли се авансов данък, защото за мен няма логика да е така?
Здравейте, казусът ми е следният: фирмата ни продава ДМА - УПИ със сграда. Купувачът е физическо лице. Какъв документ следва да издам на физическото лице? Възможно ли е това да бъде договор и фактура по ДДС на името на физическо лице или следва да се документира по друг начин? За покупката е ползван данъчен кредит и следва да начисля ДДС за сградата. Предварително благодаря на отзовалите се!
Извинете, в декларация образец 1, с код 27, вписва ли се първи и последен ден в осигуряване или полетата остават празни, ако е за целия месец? Извинявайте за тъпия въпрос, но не знам как ще го приеме програмата на НАП!
Ок, благодаря, ще продължа да търся отговор...
С извинение за лекия спам в раздела за счетоводство и данъци, но понеже видях, че колежката е компетентна, бих запитал, по повод осигуряването, ако дейността на това ЕООД е авторска - картини, дърворезби и др. подобни, нужно ли е осигуряване?
Благодаря за отговора! При всички положения ще гледам длъжностната характеристика да включи повече неща. В краен случай ще го назнача на два договора, като вторият ще е на два или четири часа.
Здравейте, имам въпрос по темата- ако фирмата ми - ЕООД е спряла дейност (подадени са декларации в ТР и НСИ) и от 01. януари иска да възобнови дейността си, като управителят се самоназначава на трудов договор, трябва ли да се подава някаква декларация за възобновяване дейността или просто в края на годината си подаваш ГФО по стандартния начин?
Да, това е полезна информация. Благодаря за отговора!
Здравейте, може ли някой колега да хвърли малко светлина, на базата на минал опит? А именно, кога се "вкарват" данните от предварителното попълване на декларацията за ДДФЛ, по-точно тези от куриери те Спиди и Еконт? Ще успея ли да приложа и 5%ната отстъпка от данъка или едва ли ще е възможно? Предварително благодаря на отзовалите се!!!