1
Здравейте колеги , имам за първи път фактура за покупка от доставчик от Хонк Конг, но имащ MOSS № започващ с EU -, съответно нямам и начислен ддс в самата фактура. Услугата е предоставяне на хостинг. Как трябва да отразим покупката в ДДС дневника, издаваме ли протокол и с каква ставка?
2
Данъци и счетоводство » Re: Покупка на автомобил от Германия втора ръка
08.03.2023, 16:48Благодаря за отговора!
3
Данъци и счетоводство » Re: Покупка на автомобил от Германия втора ръка
08.03.2023, 16:28Ние не сме дилър да уточня, купуваме автомобила за основната ни дейност -отдаване под наем. Но има вариант да го продадем ако е необходимо как се процедира тогава с ддс-то има ли особености?
4
Данъци и счетоводство » Покупка на автомобил от Германия втора ръка
08.03.2023, 15:40Здравейте, колеги имам въпрос на който ще се радвам да ми помогнете.
Ние сме регистрирани по ДДС юридическо лице. Закупуваме автомобил от дилър в Германия с основание за не начисляване “Differenzbesteuerung “.
От изчетеното не е ВОП, не самоначислявам с протокол ДДС. Въпроса ми е: Ако решим да го продаваме начисляваме ли ДДС върху продажната стойност, изхождайки от покупката без ДДС? Има ли нещо специално или е по общия ред?
Ние сме регистрирани по ДДС юридическо лице. Закупуваме автомобил от дилър в Германия с основание за не начисляване “Differenzbesteuerung “.
От изчетеното не е ВОП, не самоначислявам с протокол ДДС. Въпроса ми е: Ако решим да го продаваме начисляваме ли ДДС върху продажната стойност, изхождайки от покупката без ДДС? Има ли нещо специално или е по общия ред?
5
Данъци и счетоводство » Обезщетение от куриерска фирма
19.04.2018, 15:15Здравейте колеги,
Имам следната ситуация. Куриерска фирма унищожава част от стоката на наш клиент. Куриерската фирма иска да и издадем фактура със стойността на обезщетението, като посочват чл. 84 от ППЗДДС
(Чл. 84. За документирането на неустойките и лихвите с обезщетителен характер не се издава данъчен документ, а същите се документират с издаване на документ, удостоверяващ плащането им.)
и преди във фирмата е имало такива случаи и видях, че е издаван афактура съгл. чл.26, ал.2 от ЗДДС (според мен това не е правилно). Също така фактурата е влязла в дневника в клетката за освободени сделки. През месеца , през, който има издадена такава фактура фирмата е била на проверка за възстановяване на ДДС и не е имало проблем. Как е редно да се постъпи в подобна ситуация?
Имам следната ситуация. Куриерска фирма унищожава част от стоката на наш клиент. Куриерската фирма иска да и издадем фактура със стойността на обезщетението, като посочват чл. 84 от ППЗДДС
(Чл. 84. За документирането на неустойките и лихвите с обезщетителен характер не се издава данъчен документ, а същите се документират с издаване на документ, удостоверяващ плащането им.)
и преди във фирмата е имало такива случаи и видях, че е издаван афактура съгл. чл.26, ал.2 от ЗДДС (според мен това не е правилно). Също така фактурата е влязла в дневника в клетката за освободени сделки. През месеца , през, който има издадена такава фактура фирмата е била на проверка за възстановяване на ДДС и не е имало проблем. Как е редно да се постъпи в подобна ситуация?
6
Не, не сме бюджет.
Длъжностите са главен счетоводител и оперативен. Оперативния бе освободен на основание намаляване на щата преди 3 месеца, а сега се налага да се сложи заместник на излизащия от 20,02,2018 гл.счетоводител в болничен.
Но идеята е, че те трябва да се застъпят за да си предадат за около 2 месеца....
Длъжностите са главен счетоводител и оперативен. Оперативния бе освободен на основание намаляване на щата преди 3 месеца, а сега се налага да се сложи заместник на излизащия от 20,02,2018 гл.счетоводител в болничен.
Но идеята е, че те трябва да се застъпят за да си предадат за около 2 месеца....
7
Здравейте, имам следния въпрос:
Мога ли да назнача служител по договор по чл.68, ал.1 т.3 от КТ Трудов договор за заместване на служител, който отсъства от работа, във връзка с чл.70 /срок на изпитване 6 месеца/, при следните условия:
Считано от 02.01.2018, а аз все още съм на работа и ще излизам в болничен преди раждане 45 дни на 20.02.2018?
Т.е. ще имаме застъпване в периода от 02.01 до 19.02.2018? Малко странно да замества титуляра, пък той е на работа успоредно с заместващия???
Дайте ми съвет, идеята е да не се разкрива нова щатна бройка.
Благодаря ви предварително?
Мога ли да назнача служител по договор по чл.68, ал.1 т.3 от КТ Трудов договор за заместване на служител, който отсъства от работа, във връзка с чл.70 /срок на изпитване 6 месеца/, при следните условия:
Считано от 02.01.2018, а аз все още съм на работа и ще излизам в болничен преди раждане 45 дни на 20.02.2018?
Т.е. ще имаме застъпване в периода от 02.01 до 19.02.2018? Малко странно да замества титуляра, пък той е на работа успоредно с заместващия???
Дайте ми съвет, идеята е да не се разкрива нова щатна бройка.
Благодаря ви предварително?
8
Благодаря много!!! Хубав ден!!
9
Здравейте, виждам че коментирате новото ЕКАТТЕ в уведомлението по чл.62.
Срокът за подаването им е 31.10.2017 г.
Въпросът ми е ако ще освобождавам човек днес, трябва ли предварително да му направя уведомление с ЕКАТТЕ, и после да го освободя?
Колега от кантора ми каза, че от НАПА го посъветвали първо да пусне уведомления за ЕКАТТЕ и после да освободи лицето? Двойна работа става, но ако е необходимо ще го направим.
Срокът за подаването им е 31.10.2017 г.
Въпросът ми е ако ще освобождавам човек днес, трябва ли предварително да му направя уведомление с ЕКАТТЕ, и после да го освободя?
Колега от кантора ми каза, че от НАПА го посъветвали първо да пусне уведомления за ЕКАТТЕ и после да освободи лицето? Двойна работа става, но ако е необходимо ще го направим.
10
Данъци и счетоводство » Re: Продажба на стоки към ЕС, но отиващи към трета страна
30.06.2016, 10:46След разговор с търговския отдел, стана ясно, че стоката тръгва от България за Франция ...и май наистина ще се окаже дистанционна продажба, остава само да уточнят ако има нещо в режима...
11
Данъци и счетоводство » Продажба на стоки към ЕС, но отиващи към трета страна
29.06.2016, 15:03Здравейте, колеги, имам следния казус:
Нов клиент от Франция, юридическо лице, нерегистрирано по ДДС иска да закупува от нас стоки, които изцяло да реекспортва към Трета страна.
Тъй като според данъчното законодателство на Франция, ако 100% от стоките, които се внасят са за реекспорт, не се начислява ДДС и затова фирмата му е регистрирана така, без да е необходим ДДС номер (така ми обясняват от френската фирама) и има право да внесе за годината стоки на стойност до 100 000 EUR, без да начислява ДДС.
Моля за коментар дали можем да му продаваме/респ.фактурираме/ без да начисляваме ДДС и какво трябва да посочим като референция от ЗДДС във фактурите?
Нов клиент от Франция, юридическо лице, нерегистрирано по ДДС иска да закупува от нас стоки, които изцяло да реекспортва към Трета страна.
Тъй като според данъчното законодателство на Франция, ако 100% от стоките, които се внасят са за реекспорт, не се начислява ДДС и затова фирмата му е регистрирана така, без да е необходим ДДС номер (така ми обясняват от френската фирама) и има право да внесе за годината стоки на стойност до 100 000 EUR, без да начислява ДДС.
Моля за коментар дали можем да му продаваме/респ.фактурираме/ без да начисляваме ДДС и какво трябва да посочим като референция от ЗДДС във фактурите?
12
Данъци и счетоводство » Промяна в булстат и номера на фактури
10.06.2016, 11:20Здравейте, колеги
Имам следния казус: Дружеството променя идентификационния си номер по ДДС /и булстата/ поради промяна в правния си статут. Новото дружество е правоприемник на първото - регистрацията по ДДС е минала по този начин. Въпроса ми е фактурите, който ще издава новия булстат с каква номерация трябва да започват - от 9нули и 1 или да продължим старата номерация...
Мисля, че втория вариант е логичен, тъй като дейността се запазва и е налице правоприемство. Моля за коментари и мнения от ваша страна.
Имам следния казус: Дружеството променя идентификационния си номер по ДДС /и булстата/ поради промяна в правния си статут. Новото дружество е правоприемник на първото - регистрацията по ДДС е минала по този начин. Въпроса ми е фактурите, който ще издава новия булстат с каква номерация трябва да започват - от 9нули и 1 или да продължим старата номерация...
Мисля, че втория вариант е логичен, тъй като дейността се запазва и е налице правоприемство. Моля за коментари и мнения от ваша страна.