Здравейте, процедирам по следния начин:
В офиса имам касов апарат. Всеки ден започвам от 0 и при издаване на касова бележка, парите събирам в отделна кутия в офиса. При приключване на деня събраните пари за деня нося в каса в дома ми. При събиране на по-голяма сума я внасям в банковата сметка на дружеството. При евентуална проверка на НАП в офиса ще имам примерно оборот на касовия апарат за деня 100 лв. и толкова събрани в кутията.  Правилен ли е този начин на работа? Благодаря за съдействието!
Здравейте,
подавате и за втората фирма ОКД5, защото тя служи за деклариране начало на дейност през даден ЕИК. В тази ОКД5 няма да отбелязвате нищо за осигуряване и така активно осигуряване ще остане старото.

Благодаря за бързия отговор.  Като се зачетох по темата и изникна друг въпрос пред мен. Лицето за което ще подам окд-5 е управител във второто дружество, но не е пряк съдружник. Собственик на второто дружеството е първото дружество на лицето. И сега се чудя като не е пряк съдружник, мога ли да го пуска във второто дружество като самоосигуряващ се управител?
Здравейте, управител в една фирма се осигурявам в нея като самоосигуряващо се лице. Има подадена декларация окд-5 за тази фирма. Сега ще бъде управител и във втора фирма, трябва ли да подава декларация окд-5 и за втората фирма? Осигуряването ще продължи през първата фирма и се чудя, ако пусна окд-5 за новата фирма и нейния ЕИК, това да не омеша системата на НАП? Благодаря Ви :)
Ако нямате желание за доброволна регистрация може да изчакате да достигнете критериите на задължителна регистрация по чл.96 ЗДДС, което ще стане след започване на дейността.

Благодаря ви за бързия отговор. При започване на дейност ще регистрираме дружеството по ЗДДС. Идеята ми е да не подавам всеки месец нулеви дневници няколко години до започване на дейността. Благодаря ви
Здравейте, регистрираме нова фирма, която ще има единствена задача да закупи недвижим имот за бъдеща дейност в него. Дейността ще се извършва след няколко години и реално през този период фирмата няма да извършва дейност, а ще има само закупен имот. Имотът е на стойност над 50000 лв. и следва ли фирмата да се регистрира по ЗДДС в момента на закупуване на имота или може да го направи при започване на дейността? Благодаря Ви!
Здравейте, предстои ми лечение в чужбина, но не искам от работата ми да разбират за лечението, защото колективът е малък и започват едни шушукания. Личната лекарка ми издаде болничен, но се притеснявам дали при напускане на страната това ще се отрази в НОИ и дали няма да има проблем с издадения болничен. Имал ли е някой такъв проблем и бихте ли споделили мнение?
Здравейте, притежавам имот - земеделска земя. През него е определено да премине газопровод и от съответната община ми изплатиха обезщетение за преминаването на газопровода и съответния сервитут към него. Трябва ли да декларирам това обезщетение в декларацията по чл. 55 за тримесечието и съответно в ГДД? Ако да какъв данък ще дължа? Предварително ви благодаря
Имам предвид книгата към касовия апарат в която се лепят дневните отчети. При мен на първи ред пише "Наличност в началото на деня". Нали нея гледат от НАП при проверка в обекта и засичане на продажбите от касовия апарат?
Здравейте, грешно ли е ако при попълване на касовата книга всеки ден започвам с 0 за наличност в началото на деня т.е. не прехвърлям натрупаната сума от предходните дни?
Благодаря за отговора. В нашия случай също няма ДМА, стоки и материали. Явно е по преценка на НАП.
Здравейте, фирмата е регистрирана по ЗДДС и през последните 12 месеца има оборот по-малък от 50 000 лв. Искам да я дерегистрирам по ЗДДС. При подаване на документите за доброволна дерегистрация НАП извършва ли ревизия на лицето ? Предварително ви благодаря :)
Здравейте, тотално се обърках с тези постоянни изменение на наредба Н-18. Фирмата ми не е регистрирана по ЗДДС, имам касов апарат който трябва да бъде доработен и ползвам invoicepro за издаване на фактури. При сега действащата наредба до 30.09.2019 г. трябва да приведа дейността си в съответствие с наредбата, като най-вероятно този срок ще бъде удължен до 31.01.2020 г. Според вас до 31.01.2020 г. мога ли да ползвам стария си касов апарат, които не отчита на 5 мин. или този срок е само за въвеждането на одобрено СУПТО?
Да напълно съм съгласен с вас. За мен това е най-лесния вариант и най-правилния. Но собственика има особено мнение за българските институции и въобще не желае да чуе за НАП и подаване на декларации
p.s. Благодаря за отговорите :)
Аз ще имам сключен със собственика договор за заем за послужване - безвъзмезден в който ще включа точка, че имам право да го отдавам под наем
Благодаря за бързите отговори. Аз също си мислех да си направим договор за заем за послужване, но ме притесня ЗКПО. Хрумна ми още един вариант. Да сключа договор за заем за послужване между собственика на офиса и мен като физически лица /мисля, че тогава не би трябвало да играе ЗКПО/ и след това аз да си го отдам на фирмата и да си внасям данък
То ако е така става още по-тъпо защото човека нищо няма да е получил и ми прави услуга, а в един момент да го търсят и за укрити приходи :( не искам да го прекарвам
Здравейте, ползвам помещение на мой познат за офис. Той от дълги години е в чужбина и не търси наем за помещението, доволен е че има човек и някой го стопанисва. Притеснявам се ако имам проверка от НАП и ми поискат информация за офиса в който се помещава фирмата, какъв документ да представя. Можем да си направим договор за безвъзмездно ползване, но ще го приемат ли в НАП?. Мислех да си направим договор за наем и да впишем някаква наемна цена, върху която аз да внасям данък. Но той не иска да се занимавам с подаването на ГДД, а и така му създавам допълнителни грижи без да получава наем човека. Как бихте решили вие този въпрос? Предварително благодаря
Много благодаря за отговора. А в декларация 1 ще си отразим, само здравно.
Здравейте, земеделски производител, които се е пенсионирал и досега си е внасял пълните осигуровки, може ли да започне да внася само здравно или е трябвало до края на месец януари да подадем декларация окд 5?