Не е нужно да го отразявате на разход, с който да преобразувате в увеличение, т.е. без какъвто и да било данъчен ефект, а да не отразите вярното състояние, че се води обжалване.
Дайте го на разчет и чакайте резултата. Най-често, който обжалва - печели. :smile1:
Да, Вярно и честно представяне - трябва да се спазват основните счетоводни принципи.  :wink1:
А по повод лихвите - получих съвет от колега всеки месец към 31-во число (понеже лихвата се мени всеки ден) да ги осчетоводявам на база справка от сайта на НАП като задължения и пак да ги прехвърлям към разчета по съдебни спорове и когато спечелим и тях да отпиша.
Какво мислите за този съвет? На мен ми се струва излишно да правя тези "гимнастики" за лихвите, но дали няма да наруша вече споменатия принцип за вярно и честно представяне? Защото лихвите също са обект от обжалвания ревизионен акт и към 31.12 би трябвало и те да се отразят в баланса по разчетните сметки както главницата, нали? А и как ще се равня с НАП към 31.12 по разчетните сметки?
Здравейте и от мен!
Може да се повторя, за което се извинявам, но съм млад счетоводител и за първи път се сблъсквам с ревизионен акт за непризнато ДДС по фактури за доставки на стоки от минали години. Акта се обжалва и се очаква да спечелим и акта да "падне" затова за сега няма да плащаме нищо. Какви счетоводни записвания следва да направя? И следва ли да преобразувам в ГДД?  Не може ли тези суми да стоят на разчет докато тече обжалването, а после в зависимост от изхода на обжалването да се дадат на разход или да се отпишат като присъдени? На много места чета, че трябва да се осчетоводят като непризнати разходи или да се направят провизии, но тези случаи са доста по различни от моя... Моля за съвет!
Благодаря предварително на тези които ще дадат съвет.