колона 19 - ДО на доставките със ставка 0% по глава ІІІ от ЗДДС .Така мисля, че трябва да е там
а относно дневник продажби по ДДС , в коя колона мислите че ще попада продажбата ?

колона 19 - ДО на доставките със ставка % по глава ІІІ от ЗДДС .Така мисля, че трябва да е там
Видях го,

Видях го благодаря! Т.е. до 08.07.2022 продаваме хляб със ставка на ддс 20%, от 09.07.2022 със ставка на ДДС 0%
в ДВ в ЗИБ пише че влиза в сила до три дни от обнародването
Видях го,
Нулева ставка по чл. 66б  от ЗДДС се прие за доставка на хляб и брашно с място за изпълнение на територията на страната, при внос на стоки на територията на страната, като и при облагаеми вътрешнообщностни придобивания на стоки ще се прилага нулева ставка на ДДС. Промяната е в сила от 09.07.2022 г. и ще се прилага до 1 юли 2023 г.

Здравейте, къде прочетохте ,че промяната е в сила от 09.07.2022
Аз занесох вече КА, и направиха хляба с 0% ставка на ДДС
Вече е публикуван.
Аз ще чакам да се обнародва промяната в държавен вестник и тогава ще нося касовите апарати.В петък имаше извънреден брой на ДВ но беше само за пенсиите
Благодаря, прав сте
(2) Когато след 1 юли възникнат основания за изменение на данъчната основа на доставка, за която се прилага § 15д, ал. 2 и 3 от Преходните и заключителните разпоредби на Закона за данък върху добавената стойност и която е фактически извършена и документирана до влизането в сила на този закон, изменението на данъчната основа се извършва чрез издаване на данъчно известие по чл. 115 от Закона за данък върху добавената стойност, като се прилага данъчният режим, действащ към датата на възникване на данъчното събитие на извършената и документирана доставка


ТАКА СА ГО ЗАЛОЖИ В ДОПЪЛНИТЕЛНИТЕ РАЗПОРЕДБИ НА ЗДДС КАТО СЕ ОБНАРОДВА
Ами пуска се КИ на фактурата и се издава нова без ДДС.Това добре, ами свободните продажби на ФЛ през касов апарат, за мен това е необмислено.
Копирам текс от проекта за актуал.на бюджета:
В Преходните и заключителните разпоредби в ЗДДС се създава § 15д:
„§ 15д. (3) Ставката на данъка е нула на сто до 1 юли 2023 г. за доставка на хляб с място на изпълнение на територията на страната, при внос на стоки на територията на страната и при облагаеми вътреобщностни придобивания на стоки.

§ 19. (1) Когато данъчното събитие по доставка, за която се прилага § 15д, ал. 2 и 3 от Преходните и заключителните разпоредби на Закона за данък върху добавената стойност, е възникнало до 30 юни включително и данъчният документ за доставката се издава след влизането му в сила, доставката се документира чрез издаване на фактура по чл. 113 от Закона за данък върху добавената стойност, при издаването на която се прилага данъчният режим към датата на възникване на данъчното събитие на доставката.
(2) Когато след 1 юли възникнат основания за изменение на данъчната основа на доставка, за която се прилага § 15д, ал. 2 и 3 от Преходните и заключителните разпоредби на Закона за данък върху добавената стойност и която е фактически извършена и документирана до влизането в сила на този закон, изменението на данъчната основа се извършва чрез издаване на данъчно известие по чл. 115 от Закона за данък върху добавената стойност, като се прилага данъчният режим, действащ към датата на възникване на данъчното събитие на извършената и документирана доставка
[/b]

С две думи, аз го тълкувам така :Утре евентуално ще пуснат извънреден брой на ДВ, ама примерно следобед, и за всички продажби от сутринта до обнародване в ДВ, ще трябва да се издават известия по чл.115.
Здравейте, при мен има фурна.Също съм в чакане да обнародват нещо в ДВ. В проекта е записано,че ставката на данъка е 0% до 01.07.2023 за доставка на хляб.И след това понятието за хляб
Благодаря Ви. Може ли формуляр от този Протокол?
Аз имам възможност да опиша компенсацията на фактурата и не пиша протокол
Коригирвам се в това, което написах. Има промяна в периода на СИРВ в КТ- не е от 1 до 6, а е от 1 до 4 месеца, или от 1-12, ако има колективен договор:
 Отчитане на работното време
Чл. 142. (1) Работното време се изчислява в работни дни - подневно.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 25 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., изм. - ДВ, бр. 48 от 2006 г., в сила от 01.07.2006 г., изм. - ДВ, бр. 107 от 2020 г., в сила от 01.01.2021 г.) Работодателят може да установи сумирано изчисляване на работното време при условия и по ред, определени с наредба на Министерския съвет.
(3) (Нова - ДВ, бр. 107 от 2020 г., в сила от 01.01.2021 г.) В случаите на ал. 2 работодателят определя период, за който се установява сумирано изчисляване на работното време, с продължителност от 1 до 4 месеца.


Излиза, че в болничните трябва да е в часове, за да спазя наредбата, а в декл.обр.1 в дни, защото пък няма предвидено едномесечно СИРВ? :blush:

      Така ще има разминаване между подадените данни в Д1 и т.4 от приложение 9. В приложение 9 в т.4 трябва да изберете """за работещи при сумирано изчисление на работното време за повече от един месец" и тогава в т.9 попълвате часове. Но не може да има СИРВ за един месец, минимум 2 месеца, максимум 6. Коригирайте издадената заповед за два месеца, или въобще не трябва да преминавате на СИРВ
Здравейте, при нас префактурираме ток на наематели като фактурата е обща, с партиди на наематели и собствени обекти. Бих помолила за  вашето мнение относно самото осчетоводяване на издадената фактура и приспадането на компенсацията към наемателя?
Благодаря Ви предварително.
Д-т 453-1,498 на К-т 401- фактурата за ток към Вас, превеждате, обаче дължимото с приспадната компенсация и 401 остава с кредитно салдо с компенсацията. Д-т 411 на К-т 453-2,498 , на база протокола, клиента превежда сумата след приспадане на компенсацията и 411 остава с дебитно салдо отново компенсацията. Вие закривате 401 и 411 на база фактура от доставчик на ток с описана компенсация и вашата фактура за префактуриран ток с протокол, с описаната компенсация и дължима от наемателя сума.А клиента, т.е. наемателя трябва да си отнесе компенсацията в гр.7 , а тока си му е разход.
Здравейте, направете двустранен протокол към фактурата, в който да опишете компенсацията, както и , каква е дължимата сума. И според мен, ако префактурирането  е на  цялата фактура, компенсацията трябва да се отрази по гр.7 от наемателя. Аз имам такъм случай и минавам през разчет, т.е. при мен няма нито разход, нито приход , за това и компенсацията е за наемателя.