Здравейте,
Оказа се тривиалната причина - надвнесени суми за здравно преди години - сега ще приспадаме известно време.
Протоколът излезе, но задължение нямаше нито в ЕООД-то, нито във ФЛ.
После ще видя дали няма надвнесена сума от преди във ФЛ.
Да - по-късно ще провеля, защото подписът не е в мен.
Като казвам, че системата прие Д1 имам предвид, че минаха двадесетина минути и виждам в протокола, че Д1 е приета.
Здравейте,
Виждам го в Справката за задължения с възможност за плащане. Там няма нищо.
Това е в профила на ЕООД-то и на физическото лице.
Освен да видя в профила на физическото лице дали има надвнесени суми за предходни периоди, защото е било собственик/управител и на други ЕООД-та.
Здравейте,
Пенсионер, собственик на ЕООД, започнало дейност на 10.10.2024 г. Подадена ОКД5 от профила на физическото лице.
Сега подавам Д1 през профила на ЕООД-то, приема я, но не генерира задължение за плащане.
Попълнил съм:
т.12 - 12
чеквам "само за здравно"
т.21 - 649.04 - пропорционално от 933.00 лв. за броя работни дни 16 от общо 23 за месеца
т.22.1 - 8
При подаване системата приема Д1, но няма генерирано задължение за плащане 52.92 лв.
Работя с програмния продукт на НАП.
Като вляза във вече съставената Д1 всичко си е попълнено, както съм го направил предния път, но чекчето "само за здравно" стои празно, въпреки че съм го отбелязал при попълване.
Някакви идеи какво може да съм сгрешил?
Хубав ден на всички.

Не са свързани лица. Чудя се дали да посоча възнаграждение 200-300 лв. (съответно ще се внасят 20-30 лв. ДОД) или да бъде ДУ без възнаграждение (като в този случай няма да има внасяне на данък)?
Здравейте, колеги
Не успявам да си отговоря на следния въпрос:
Дружество (ООД) назначава лице (не е от съдружниците) за Управител по договор за управление. Лицето работи на друго място по трудов договор и се осигурява над максималния осигурителен доход. На какав стойност трябва да е договорът за управление? От гледна точка на осигуровки ясно е, че не внасяме нищо. Но от гледна точка на ЗДДФЛ имаме 10% ДОД. Договорът на прага за дейността ли трябва да бъде като минимум или може да е на произволно избрана сума - например 200.00 лв.?
В случая предполагам, че ще подавам Д1 и Д6 ежемесечно?
Здравейте,
Случаят е такъв - две предприятия X и Y, които са собственост на едно и също физическо лице. Според вас свързани предприятия ли са по силата на чл.4, ал.5 и ал.8 от ЗМСП?
Разбира се, че е най-добре да имаш на хартия това, което си направил/а на практика, но не всички предприятия разсъждават така. След като от два месеца се занимавам с този регламент и от многото обучения и срещи, на които присъствах, разбрах, че от тези, които изобщо смятат да направят нещо, поне 90% ще го направят само на хартия, за да симулират дейност. Всеки сам си решава.
За мен влизането в сила на този регламент е една добра възможност освен документацията човек да си оправи и някои от процедурите, но както вече казах всеки решава за себе си.
Но и в двата варианта няма смисъл от страх и преувеличаване на проблемите.
Хубав ден.
Всеки решава сам за себе си. Все едно не знаете как работят държавните институции при проверки - какво проверяват - фактическото състояние или документацията какво е свършено.
И стига с това криптиране - не е задължително и не е нужно.
Имам чувството, че половината колеги не са чели регламента, а само статии в интернет и са гледали телевизия - несериозно е.
А относно описването в детайли - една политика за избор на пароли се пише за десет минути най-много и е една страничка. Така е и с много от другите документи.
Хубав ден.
Правите си една политика за избор на пароли - и там в няколко точки описвате какво е забранено и какви са изискванията към избора и работата с пароли в предприятието - подпис на управителя, печат и това е.
В крайна сметка може само да си направите документацията до отговаря на изискванията на регламента или освен нея може да промените и някои от процедурите с цел повишаване на нивото на сигурност при обработване на лични данни. Вие решавате какво целите и как да го постигнете. Много се връзвате, а нещата не са толкова страшни.
Хубав ден.
Не съм съгласен, че е задължително криптиране. В чл.32 не е казано изрично това - пише, "... когато е целесъобразно:" и след това са изброени варианти, които могат да се приложат, но не са задължителни. По-горе в същия член се споменава, че трябва да се имат предвид и "разходите за прилагане". Колеги, не се лъжете да си купувате скъпи технически решения. те сами по себе си не са решение на задачите, които поставя регламентът - не пречи да се приложат, но не са решението. Това, което трябва да се направи са няколко стъпки в които да си опишете процедурите и да въведете някои нови правила при обработването на лични данни. Не е толкова сложно и страшно. Хубав ден на всички.
Само да отбележим дали от актива се очаква икономическа изгода: например ако е сайт в смисъл електронен магазин приемаме, че се очаква икономическа изгода, но ако е просто сайт за представяне на фирмата мисля, че може да се отчете като текущ разход. Нека и и други колеги да се включат с мнение.
Мисълта ми беше за някакъв конкретен отговор. Както и да е - благодаря все пак за дискусията.
А има ли някакво указание на НАП по темата, защото аз явно съм го пропуснал този момент?
Аз ги давам на 10-то число на следващия месец, след като са направени заплатите. А ако имам постъпил през месеца, за който давам ваучерите му определям пропорционална стойност ако е работил 10 дни от 30-дневен месец получава 20,00 лв.
Въпросът ми е защо ако един служител е постъпил през месеца и е работил 5 дни, а друг е бил на работа през целия месец трябва да получат ваучери на еднаква стойност?
613/401 - нот. такса - 20 лв.
401/501 - платена нот. такса - 20 лв.
613/401 - дма по договор - 50 лв.
401/501 - платена сума по договор за покурка на дма - 50 лв.
гр.20/613 - 70 лв. - завеждане на дма - правите и протокол за завеждане, с който обосновавате документално датата
А може ли някой да ми разясни защо се дава пълен размер (60,00 лв.) на всички. В смисъл на какво нормативно основание? Ваучерите за един месец могат да се раздават през следващия