1
СС 20 и СС 41 съм ги чела много пъти Просто исках да чуя и други мнения.
Според мен амортизационната норма трябва да е 5% /съобразно живота на растенията/ Амортизациите трябва да започнат да се начисляват от момента в който започне добива на биомаса/т.е да се третират като "плододаващи" растения, въпреки, че това не е овощна градина/.От този момент трябва да започне и признаването на прихода.
Иначе да призная приход от финасиране тази година, при условие, че няма все още приход от продажби ми се струва абсурдно.
Според мен амортизационната норма трябва да е 5% /съобразно живота на растенията/ Амортизациите трябва да започнат да се начисляват от момента в който започне добива на биомаса/т.е да се третират като "плододаващи" растения, въпреки, че това не е овощна градина/.От този момент трябва да започне и признаването на прихода.
Иначе да призная приход от финасиране тази година, при условие, че няма все още приход от продажби ми се струва абсурдно.
2
Данъци и счетоводство » Приход от финансиране по мярка 121
21.12.2015, 11:13Въз основа на договор за отпускане на финансова помощ по мярка 121 „Модернизиране на земеделските стопанства” през м.12.2015 г.е изградена плантация-200 дка трайно насаждение Пауловния за производство на биомаса.
Получено е финасирането от ДФ Земеделие.
Кога трябва да започне признаването на прихода от финасиране и какъв процент годишно трябва да е той, при положение, че пауловнията е трайно насаждение с живот 20-25 години и добивът на биомаса започва 2 години след засаждането и ?
Получено е финасирането от ДФ Земеделие.
Кога трябва да започне признаването на прихода от финасиране и какъв процент годишно трябва да е той, при положение, че пауловнията е трайно насаждение с живот 20-25 години и добивът на биомаса започва 2 години след засаждането и ?
3
Данъци и счетоводство » Re: Първоначална оценка на ДМА
21.01.2015, 09:55Да, запозната съм със стандарта, както и с останалата му част
4.3. Административните и други общи разходи не се включват в първоначалната оценка, освен ако са пряко свързани с придобиването или привеждането на дълготрайния материален актив в работно състояние.
освен това попаднах и на един коментар
сп. Български законник
бр. 8, Август 2009 г.
Някои аспекти на оценяването на дълготрайните активи
Д-р Миладин БОВАН - извънреден професор в Икономическия факултет на Университета в Прищина
Покупната стойност, т.е. цената на придобиване на недвижими имоти, машини и обурудване, включва:
а) фактурна цена, включително вносните мита и невъзстановимите данъци, след приспадане на търговските рабати и отстъпки;
б) всички разходи, които могат директно да се припишат към довеждането на актива до мястото и в състоянието, необходимо, за да функционира той, по начин, очакван от мениджмънта на предприятието;
в) първоначалната оценка на разходите за демонтаж, отстраняване на актива и възстановяване на мястото, на което той е бил инсталиран.
Като директни (преки) разходи, които могат да се припишат към придобиването на актива до определеното място и състояние и представляващи елементи на цената на придобиване, обикновено се считат:
- възнаграждения на служителите и работниците, пряко ангажирани с построяването или доставката на дълготрайните материални активи;
- разходи на подготовка на терена;
- разходи за транспорт, претоварване и разтоварване;
- разходи за инсталиране и монтиране на новото оборудване;
- разходи за изпитания и тестване на новото оборудване и др.
В покупната стойност на недвижимите имоти, машините и оборудването не се включват:
- разходите за въвеждане на нов продукт или услуга;
- разходите за откриване на нов обект;
- разходи за маркетинг;
- разходи за обучение на персонала;
- първоначални загуби в периода от началото на работата до достигане на оптималния производствен капацитет за ползване на актива;
- необичайно високи разходи за материал, труд и други ресурси;
- административни и други непреки разходи.
Та доста се зачудих дали този бизнесплан е пряк разход свързан с актива. Той актива може да започне да функционира и без бизнесплан и управление на проекта. Последните две неща са свързани с отпускане на финасирането, а не с въвеждането на ДА в експлоатация. Иска ми се да видя и други мнения.Благодаря!
4.3. Административните и други общи разходи не се включват в първоначалната оценка, освен ако са пряко свързани с придобиването или привеждането на дълготрайния материален актив в работно състояние.
освен това попаднах и на един коментар
сп. Български законник
бр. 8, Август 2009 г.
Някои аспекти на оценяването на дълготрайните активи
Д-р Миладин БОВАН - извънреден професор в Икономическия факултет на Университета в Прищина
Покупната стойност, т.е. цената на придобиване на недвижими имоти, машини и обурудване, включва:
а) фактурна цена, включително вносните мита и невъзстановимите данъци, след приспадане на търговските рабати и отстъпки;
б) всички разходи, които могат директно да се припишат към довеждането на актива до мястото и в състоянието, необходимо, за да функционира той, по начин, очакван от мениджмънта на предприятието;
в) първоначалната оценка на разходите за демонтаж, отстраняване на актива и възстановяване на мястото, на което той е бил инсталиран.
Като директни (преки) разходи, които могат да се припишат към придобиването на актива до определеното място и състояние и представляващи елементи на цената на придобиване, обикновено се считат:
- възнаграждения на служителите и работниците, пряко ангажирани с построяването или доставката на дълготрайните материални активи;
- разходи на подготовка на терена;
- разходи за транспорт, претоварване и разтоварване;
- разходи за инсталиране и монтиране на новото оборудване;
- разходи за изпитания и тестване на новото оборудване и др.
В покупната стойност на недвижимите имоти, машините и оборудването не се включват:
- разходите за въвеждане на нов продукт или услуга;
- разходите за откриване на нов обект;
- разходи за маркетинг;
- разходи за обучение на персонала;
- първоначални загуби в периода от началото на работата до достигане на оптималния производствен капацитет за ползване на актива;
- необичайно високи разходи за материал, труд и други ресурси;
- административни и други непреки разходи.
Та доста се зачудих дали този бизнесплан е пряк разход свързан с актива. Той актива може да започне да функционира и без бизнесплан и управление на проекта. Последните две неща са свързани с отпускане на финасирането, а не с въвеждането на ДА в експлоатация. Иска ми се да видя и други мнения.Благодаря!
4
Данъци и счетоводство » Първоначална оценка на ДМА
20.01.2015, 17:02Въпросът ми е стойността на платената услуга за изготвяне на бизнесплан, проектно проучване и управление на проект влиза ли в стойността на актива или си е административен разход, който не е пряко свързан с актива