В някои от уставите на Читалища е записано, че е конфликт на интереси.
На 13.11. получихме болничен от работничка, на която трудовият договор е прекратен от 08.11. Временната неработоспособност е поради общо заболяване и е настъпила до 30 календарни дни от прекратяването на трудовия договор, т.е. има право на обезщетение. Въпросите ми са:
1. Последният работодател (ние) ли трябва да оформи документите и да ги представи в НОИ?
2. Как стои въпроса с първите 3 дни от болничния?
3. Дължат ли се здавни осигуровки и от кого?
Благодаря за коментарите ви!
Имам въпрос! Ще съм ви благодарна ако коментирате.
Има нов образец на Декларацията за регистрация на самоосигуряващо се лице. В нея на мястото, където преди маркирахме "пенсионер съм и не желая да се осигурявам" сега няма тази опция. Дали това означава, че вече и пенсионерите дължат освен здравни и социални осигуровки?
Ако има подадени данни в персоналния регистър на НОИ от фирмата всичко ще е о.к. и няма да се налага да я търсите
Имате право да извършвате счетоводна услуга по граждански договор, без той да ви ограничава с работно място и работно време.
Не съм юрист, а въпросът е по-скоро към такъв. Може би да изясните и въпроса как е прехвърлена фирмата? Щом има нов булстат предполагам, че синът е имал своя фирма, която е "наследила" правата и задълженията на фирма А. Това би трябвало да включва и трудовите договори. От там следва преназначаване на работниците по чл. 123 от КТ при нов работодател, а след това и прекратяване на правоотношението от фирмата на сина.
Много ми се искаше да прочета, че се предвиждат и промени за задължителното публикуване на годишни счетоводни отчети...