1
700, като данъчния.
2
Данъци и счетоводство » Практика при осчетоводяване на лого/брандинг
06.08.2023, 10:32Здравейте,
Опитах да потърся за друга такава тема, но уви не намерих.
Стартираща софтуерна компания (регистрирана по ЗДДС) сключва договор с дизайн студио за изработка на лого и цялостен брандинг (цветове, шрифтове, т.н.). Услугата е на стойносто ок. 1100 лв. с ДДС.
Каква е най-честата практика за осчетоводяване на сделката?
а. Директно отчитане като разход (за реклама?)?
б. Завеждане като ДНМА, предвид, че логото и брандинга реално представляват актив за компанията, която тя ще използва в бъдещите периоди? В този случай кой е момента на въвеждане в експлоатация - началото на рекламна дейност, при която се използва брандингът/логото или при начало на генериране на приходи от дейността?
Благодаря предварително за отговорите.
Опитах да потърся за друга такава тема, но уви не намерих.
Стартираща софтуерна компания (регистрирана по ЗДДС) сключва договор с дизайн студио за изработка на лого и цялостен брандинг (цветове, шрифтове, т.н.). Услугата е на стойносто ок. 1100 лв. с ДДС.
Каква е най-честата практика за осчетоводяване на сделката?
а. Директно отчитане като разход (за реклама?)?
б. Завеждане като ДНМА, предвид, че логото и брандинга реално представляват актив за компанията, която тя ще използва в бъдещите периоди? В този случай кой е момента на въвеждане в експлоатация - началото на рекламна дейност, при която се използва брандингът/логото или при начало на генериране на приходи от дейността?
Благодаря предварително за отговорите.