1
Думата "ако" е за включването на допълнителния труд в основното изравняване, а не дали въобще да изравняваш или не (в което тълкуване има смисъл, тъй като от изравняването само по основния ТД няма полза и ГДД пак ще трябва да се подава).
По принцип данъчното облагане и свързаните с него декларации, служебни бележки към тях и т.н. би трябвало да следват някаква логика.Аз в случая/със задължението да изравнявам към 31 декември САМО доходите при основен работодател, ако не са единствени за годината/ не я намирам. Не намирам логика и в това да издаваш служебна бележка в която посочваш дължим ГОДИШЕН данък, а доходът е само за 2 месеца? Смятам, че е подвеждащо и невярно.Абсолютно сте прав, че така или иначе-ГДД пак ще трябва да се подава.
Благодаря за мненията!
2
Според мен при изравняване САМО на дохода от работодателя към 31 декември , издадената служебна бележка по чл.45, ал.1 и ал.2, т.4 няма да е корекна.Все пак там е посочена цялата година и кой и как разбира, че доходът е само от основния работодател?.А думата "ако" може да се тълкува, че преизчисляваш при положение, че имаш информация за целия доход по трудови правоотношения през съответната година?
3
Истина е, че по ред причини служителите не представят необходимите документи и се стига до ситуации, когато е трудно да си свършиш работата, а и самите служители губят от това-в този случай използване на данъчно облекчение за лице с намалена работоспособност.Лично аз съм взел решение при положение,че нямам документи удостоверяващи доходите от предишен/и работодатели- няма да преизчислявам, както и ще издам служебна бележка по чл.45, ал.2, т.1 ,2 и 3.
Благодаря за мненията!
Благодаря за мненията!
4
Така е- прав сте, затова и мнението ми е, че не би трябвало да се прави, но сме коментирали с колеги, че в предходни години са имали проблеми, че не правят преизчисление САМО на доходите от работодателя към 31 декември
5
Здравейте,
какъв е ангажиментът на работодателя по основно трудово правоотношение към 31 декември да направи преизчисление на данък при положение, че не е получил от лицата служебни бележки за доходи по трудови правоотношения от предишен работодател, а от трудовите книжки на лицата е видно, че са имали трудови договори през 2016.
Имам мнение по въпроса и то е, че не трябва да се прави преизчисление и служебната бележка, която се издава трябва да бъде по чл.45, ал.2, т.1,2 и з от ЗДДФЛ, независимо, че дружеството е работодател по основно трудово правоотношение към 31 декември
Съжалявам, ако вече е дискутирано във форума, но лично аз не откривам конкретна тема.
Ще бъда благодарен за Вашите мнения и коментари
какъв е ангажиментът на работодателя по основно трудово правоотношение към 31 декември да направи преизчисление на данък при положение, че не е получил от лицата служебни бележки за доходи по трудови правоотношения от предишен работодател, а от трудовите книжки на лицата е видно, че са имали трудови договори през 2016.
Имам мнение по въпроса и то е, че не трябва да се прави преизчисление и служебната бележка, която се издава трябва да бъде по чл.45, ал.2, т.1,2 и з от ЗДДФЛ, независимо, че дружеството е работодател по основно трудово правоотношение към 31 декември
Съжалявам, ако вече е дискутирано във форума, но лично аз не откривам конкретна тема.
Ще бъда благодарен за Вашите мнения и коментари
6
Чисто информативно- записът вече е приет в информационните масиви на НАП-принципът е този посочен от dalila
"В т.16.7 не посочвате часове и приема Д1 без суми
т.е.
вид осигурен 01
в т.16.4 - попълвате дните
в т.16.7 - нищо не попълвате"
Благодаря и успех
"В т.16.7 не посочвате часове и приема Д1 без суми
т.е.
вид осигурен 01
в т.16.4 - попълвате дните
в т.16.7 - нищо не попълвате"
Благодаря и успех
7
Благодаря dalila. Ако бях погледнал по-рано можех да си спестя доста негативни емоции.Точно исках да споделя, че след доста опити и проби при непопълване на т.16.7 в Д1 излиза, че записът е коректен.Другото което ми направи впечатление, е че т.29-"брутно трудово възнаграждение" прозорецът е неактивен т.е. не позволява да се посочи стойност.Надявам се непосочването на часове да не се отразява негативно и да има проблем както и да не изчисляват от тях осигурителния стаж на основание чл.9, ал8 от КСО
8
С вид осигурен 01 не става.Съобщението при проверка на записа е "Некоректна стойност в поле 21", а това е Осигурителния доход върху който се дължат осигурителни вноски.Явно контролите в програмата на НАП са заложени при този вид осигурен да има посочен и осигурителен доход.С вид осигурен 21-записа е коректен, но аз не съм мисля, че това е правилно определен вид осигурен в случая
9
Това изглежда направено и програмата коректно е изчислила и удържала само данък.Проблема е при формиране на Декларация 1, че игнорира само този запис и не го записва.Разбира се ще прегледам по-внимателно и ще търся варианти
10
Благодаря за бързите отговори!
Трудовият договор и ДУК са от един и същи месец.А както и dalila пише ДУК и трудов са приравнени по КСО, като ред за внасяне на осигуровки.Моето мнение е че е по-добре осигуровките да са по-трудовия договор, но както отбелязах по ДУК има вече внесени осигуровки и подадени Декларации 1 и 6 и ми се струва трудно да накарам някой друг да пуска коригиращи и т.н.Предложението за вид осигурен 01 звучи най-логично и правилно.Сега обаче ще трябва да се свързвам с разработчиците на софтуерния продукт , който ползвам, защото при запис на Декларация 1 излиза съобщение:"Всички осигурителни доходи на лицето са равни на нула.Записа се игнорира" Ако не успея с този програмен продукт ще ползвам програмата на НАП и ще споделя, какно се е получило.
Трудовият договор и ДУК са от един и същи месец.А както и dalila пише ДУК и трудов са приравнени по КСО, като ред за внасяне на осигуровки.Моето мнение е че е по-добре осигуровките да са по-трудовия договор, но както отбелязах по ДУК има вече внесени осигуровки и подадени Декларации 1 и 6 и ми се струва трудно да накарам някой друг да пуска коригиращи и т.н.Предложението за вид осигурен 01 звучи най-логично и правилно.Сега обаче ще трябва да се свързвам с разработчиците на софтуерния продукт , който ползвам, защото при запис на Декларация 1 излиза съобщение:"Всички осигурителни доходи на лицето са равни на нула.Записа се игнорира" Ако не успея с този програмен продукт ще ползвам програмата на НАП и ще споделя, какно се е получило.
11
Здравейте,
макар и да попаднах на подобна тема във форума- http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=5104.0
не успях да намеря отговор , а и ситуацията е малко по-различна, имайки предвид, че трябва да се съобразявам с някои извършени действия:
Имам служител на трудов договор-8 ч., който от миналия месец се осигурява по ДУК при друг осигурител вълху максималния осигурителен доход .По този договор, осигуровките са му внесени и са подадени декларации 1 и 6.При мен проблема е попълването на Декларация 1 и по-точно вида осигурен в т.12-не намирам подходящ такъв.Трудовият договор не е втори или допълнителен.
Коментирал съм други подобни случаи, но там скоро ситуацията е обратната-лицето се осигурява по трудов договор върху максималния осиг.доход, а по ДУК се удържа само данък по ЗДДФЛ и в Декларация 1 се в т.12 вид осигурен се посочва 10.
Ще бъда благодарен за Вашите мнения!
макар и да попаднах на подобна тема във форума- http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=5104.0
не успях да намеря отговор , а и ситуацията е малко по-различна, имайки предвид, че трябва да се съобразявам с някои извършени действия:
Имам служител на трудов договор-8 ч., който от миналия месец се осигурява по ДУК при друг осигурител вълху максималния осигурителен доход .По този договор, осигуровките са му внесени и са подадени декларации 1 и 6.При мен проблема е попълването на Декларация 1 и по-точно вида осигурен в т.12-не намирам подходящ такъв.Трудовият договор не е втори или допълнителен.
Коментирал съм други подобни случаи, но там скоро ситуацията е обратната-лицето се осигурява по трудов договор върху максималния осиг.доход, а по ДУК се удържа само данък по ЗДДФЛ и в Декларация 1 се в т.12 вид осигурен се посочва 10.
Ще бъда благодарен за Вашите мнения!
12
Благодаря за съдействието!
13
Здравейте,
Ще Ви бъда благодарен за помоща!
въпросът ми е във връзка с промяната на образец ОКд-5 през 2013 при която е променено карето за избор на осигураване и отпаднал реквизита за посочване на ЕИК по Булстат, чрез който ще се внасят осигурителни вноски:
Лицето ще се осигурява като собственик на ЕООД без да получава възнаграждение.Ясен е размерът на осигурителните вноски, определена е компетентната дирекция на НАП /по постоянен адрес на лицето/.
В декларацията има позиция за Булстат?Това поле празно ли остава, при положение, че вноските се внасят по ЕГН?
Ще Ви бъда благодарен за помоща!
въпросът ми е във връзка с промяната на образец ОКд-5 през 2013 при която е променено карето за избор на осигураване и отпаднал реквизита за посочване на ЕИК по Булстат, чрез който ще се внасят осигурителни вноски:
Лицето ще се осигурява като собственик на ЕООД без да получава възнаграждение.Ясен е размерът на осигурителните вноски, определена е компетентната дирекция на НАП /по постоянен адрес на лицето/.
В декларацията има позиция за Булстат?Това поле празно ли остава, при положение, че вноските се внасят по ЕГН?
14
Данъци и счетоводство » Re: договор за дарение
25.09.2012, 16:05За мен е приход на вашата фирма. Зависи от период и условията на дарението, може да бъде и разсрочен като приходи за бъдещи периоди.Вижте и ЗМДТ, може би дължите еднократен данък и там?
15
Благодаря !Лично аз смятам, че изплащане наведнъж е по-правилно от гледна точка на характера на плащането, но ще го помисля още малко.
Успешен ден
Успешен ден
16
Благодаря dalila!
Сигурно сте права за периода- просто на 04.09 изтича 30дневния срок.
Август умишлено не е приключен, заради възможността за начисляване на обезщетение в два месеца.
Относно декларация 6 , предполагам, че имате предвид-2 колонки, за м-ц август и м.септември при положение, че обезщетението се изплаща наведнъж/през октомври/ и 2 декларации 6, ако се избере варианта за изплащане на обезщетението на 2 пъти
Сигурно сте права за периода- просто на 04.09 изтича 30дневния срок.
Август умишлено не е приключен, заради възможността за начисляване на обезщетение в два месеца.
Относно декларация 6 , предполагам, че имате предвид-2 колонки, за м-ц август и м.септември при положение, че обезщетението се изплаща наведнъж/през октомври/ и 2 декларации 6, ако се избере варианта за изплащане на обезщетението на 2 пъти
17
Здравейте,
оказа се, че за първи път ще изплащам обезщетение по чл.222 ал.1 КТ.
Теоритично имам представа какво би трябвало да се направи, но практически-не съм съвсем сигурен.
Излагам накратко мнението си, ще бъда благодарен да видя и вашите коментари:
Обезщетението е за периода 06.08-04.09 2012. Най-вероятно ще бъде изплатено през месец октомври.
Осигурителни вноски-ДОО и ДЗПО.Данък ЗДДФЛ. Декларация 1- 2 бр.За период от 06.08-31.08 и от 01.09-04.09 с вид осигурен 27. В платежните нареждания за осигурителните вноски период-06.08-04.09.2012.
Декларация 6- съответните суми се включват към декларацията за м-ц 09.
Смятам, че осигурителните вноски са дължими към момента на изплащане на обезщетението.Не мога да преценя- преди или след изплащането?2 Декларация 1- в деня следващ внасянето на вноските.
При разговори с колеги получих и следният съвет, който ми се вижда общо взето смислен.
Изплащането на обезщетението да стане на 2 пъти. Първо със заплатте за м.08, за период 06.08-31.08.Второ със заплатите за 09, за период-01.09-.04-09.Подават се съответните декларации 1-2 бр. за ФРЗ и частта на обезщетението и Декларация 6 за съответния месец. Има ли практика това обезщетение да се изплаща на части??? Иначе този вариант ми се струва по-чист, а и бих имал и по-малко проблеми със софтуера, който използвам.
Поздрави и успешен ден
оказа се, че за първи път ще изплащам обезщетение по чл.222 ал.1 КТ.
Теоритично имам представа какво би трябвало да се направи, но практически-не съм съвсем сигурен.
Излагам накратко мнението си, ще бъда благодарен да видя и вашите коментари:
Обезщетението е за периода 06.08-04.09 2012. Най-вероятно ще бъде изплатено през месец октомври.
Осигурителни вноски-ДОО и ДЗПО.Данък ЗДДФЛ. Декларация 1- 2 бр.За период от 06.08-31.08 и от 01.09-04.09 с вид осигурен 27. В платежните нареждания за осигурителните вноски период-06.08-04.09.2012.
Декларация 6- съответните суми се включват към декларацията за м-ц 09.
Смятам, че осигурителните вноски са дължими към момента на изплащане на обезщетението.Не мога да преценя- преди или след изплащането?2 Декларация 1- в деня следващ внасянето на вноските.
При разговори с колеги получих и следният съвет, който ми се вижда общо взето смислен.
Изплащането на обезщетението да стане на 2 пъти. Първо със заплатте за м.08, за период 06.08-31.08.Второ със заплатите за 09, за период-01.09-.04-09.Подават се съответните декларации 1-2 бр. за ФРЗ и частта на обезщетението и Декларация 6 за съответния месец. Има ли практика това обезщетение да се изплаща на части??? Иначе този вариант ми се струва по-чист, а и бих имал и по-малко проблеми със софтуера, който използвам.
Поздрави и успешен ден