Всъщност точно в това не сте сигурни - просто нямате оригинала.
Да, права сте. Но днес, след разговор с тях,  казаха , че ще ми  потвърдят с писмо, както, че са унощожили оригинала, така и че не са отразили фактурата  в техните дневници покупки.  Това е. Няма как да проверя фактите, но ще считам тяхното писмо за аргумент. Благодаря на всички отзовали се.
То има ли по-голяма санкция от това да не Ви я признаят за анулирана ?

 И какво е предложението ви? Това се случва в практиката от недобросъвестни контрагенти.
Аз бих издала Протокол за анулиране на тази фактура и бих изпратила екземпляр и на насрещната страна. Протоколът, както и анулираната фактура трябва, естествено, да се включат в дневниците.
Защо трябва да се издаде протокол,  като анулирането става в същия месец. И нито ние, като доставчик, нито клиента, сме отразили тази фактура със стойности, като редовна в месеца на издаването. Т.е анулирането, не се случва през следващ период, след като и доставчик и клиент са отразили вече фактурата в дневниците по ДДС. Но дори и ако случая беше такъв, то Протокола за анулиране, не се включва в дневниците, а отново се включва анулираната фактура вече със стойности със знак минус. И така или иначе , и в двата случая, доставчикът трябва да разполага с всички екземпляри на анулираната фактура. И въпроса ми е , след като е унищожен оригинала от самия клиент и аз като доставчик го нямам, има ли снкация за това?
Това фактура от кочан ли е?
Понеже няма какво много да направите, на мястото на липсващия оригинал си сложете една паметка с обяснение, да не се чудите след време защо я няма.
Да, анулираната фактура е от кочан. Коректната е от програмен продукт. И двете фактури съм включила в дневник продажби през месеца на издаването им-м.08.2021г. по надлежния ред- с нулеви стойности за анулираната и обичайно, на вярната фактура. И да, сложила съм си "паметка" към анулираната фактура, да ми напомня защо нямам оригинала -  а това  е кореспонденцията ми с клиента по мейл , в  който ми  отговорят, че са ми унищожили оригинала, вместо да ми го върнат. Друго няма какво да направя. Въпроса ми е , намирате ли някаква санкция в АНР на ЗДДС, защото аз не намерих?
Моля за съдействие! Анулирана  фактура през м.08.2021г. На клиента е издадена коректна фактура в същия месец изпратена по емайл. Анулираната фактура съм включила в дневник продажби, но и до сега , клиента не ми е върнал оригинала на анулираната фактура. При запитване до тях по е майл, ми върнаха отговор , че са я унищожили!!!!!  Е , не мога да повярвам, но факт.   Изискването е да се съхраняват всички екземпляри на анулираните фактури при доставчика/ чл.116 ал.5 ЗДДС/. , а аз не разполагам с оригинала. И сега при липсващ оригинал на тази фактура има ли санкции? Не намерих такива в ЗДДС. Как трябва да се процедира?
Кои точно служители визира чл.67 от ППЗМИП? Как мислите, дали отговорното лице- Управителя на фирмата, трябва да обучи чистачката, стругарите, общите работници, как да предотвратяват изпиране на пари и/ или финансиране на тероризма!!!! Какво общо имат те, със сключване на сделки с контрагентите, сключване на търговски договори, ценообразуване, проучване на кливнти и доставчици? Как мислите? Благодаря на отзовалите се!
Каква е разликата, дали БЛ е за бременност и раждане или  по друга причина? Нали се представя Удостоверение приложение 9. Ето отговор за застъпване на БЛ. в сайта на НОИ .  http://www.nssi.bg/forusers/faq/243-faqbgbenefits/4019-zastypvanebolnichni
Ето го и отговора - във файла. Аз така ги представям. Премахването на застъпващите се дни се прави в зависимост от това, дали вече е представен 1-я БЛ. или двата БЛ все още не са представени.
Благодаря, сега в СД м07 /в който месец резултата очаквам да е за внасяне/- ще  приспадна ДДС за възст., което е възникнало в м 05. Може и да попитам по тел в НАП за този случай. Благодаря ви! А справката по чл. 68- само ако след двумес. процедура е останал ДДС - неприспаднат.
Имам отговор от НАП Пловдив- нямам право да приспадам, след като съм пропуснала 1-ят период/ в моя случай- това е СД06.2012./
Здравейте,  за наш клиент  от Чехия  произвеждаме части за товарни автомобили-Шкода, и извършваме ВОД за него от няколко години. Преди 3 дни той пристига в България  със самолет.  Вчера на - 24.09.12 ни посети  и ни достави едни дребни крепежни елементи, които влагаме в авточастите, които произвеждаме за него. За тези крепежни елементи, той ни е издал фактура/20.09.2012-която фактура ни донесе.Тя е на стойност 92.82 EUR/ 78 бр.х 1.19EUR/ Фактурата е без начислено ДДС- основанието е ВОД/ по чешкият ЗДДС/
Тези детайли, понеже са с тегло по-малко от 1кг-той е транспортирал в личния си багаж в самолета.
 Въпроса ми е ,какъв транспортен документ трябва да притежаваме за доказване на ВОП, след като детайлите са транспортирани от Чехия до България в личния му багаж  в самолета./
/PS- и ние и той- сме регигистрирани по ДДС/
Май ЧМР-не става-нали е само за автомобилен превоз?
А потвърждение за ВОП -прави ли се, и дали  е доказателство за превозени стоки от една страна членка до друга, след като "транспортирането" е за негова сметка-на доставчика в случая?
Моля за мнение! Благодаря!
Благодаря, сега в СД м07 /в който месец резултата очаквам да е за внасяне/- ще  приспадна ДДС за възст., което е възникнало в м 05. Може и да попитам по тел в НАП за този случай. Благодаря ви! А справката по чл. 68- само ако след двумес. процедура е останал ДДС - неприспаднат.
Здравейте,моят случай е следният:
СД ДДС м.05.2012- ДДС за възст - 100 ед. - кл.60
СД ДДС м.06.2012- ДДС за внасяне- 1000 ед.-кл.50,но в бързината преди море, не  съм посочила  в кл.70  сумата  от 100 ед. - за да ги приспадна и същевременно съм внесла също цялата сума за внасяне по СД м.06.- посочена в кл.50
Въпросът ми е : след като не съм започнала процедурата по приспадане от първия месец , след възникването на ДДС за възст - а това е  в   СД ДДС за м.06.2012, губя ли правото да направя приспадането като го посоча в  в СД за м.07.2012- т.е направо във вторият месец от двумесечният период/ чл.92 ал.1/,
Чл. 92. (1) Данъкът за възстановяване по чл. 88, ал. 3 се прихваща, приспада или възстановява, както следва:

1. при наличие на други изискуеми и неизплатени данъчни задължения и задължения за осигурителни вноски, събирани от Националната агенция за приходите, възникнали до датата на подаване на справка-декларацията, органът по приходите прихваща тези задължения с посочения в справка-декларацията данък за възстановяване; за остатъка, ако има такъв, се прилага редът по т. 2;

2. (изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 1.01.2010 г.) когато няма други изискуеми и неизплатени задължения по т. 1 или техният размер е по-малък от посочения в справка-декларацията данък за възстановяване, регистрираното лице приспада данъка за възстановяване или остатъка по т. 1 от дължимия данък за внасяне, посочен в справка-декларациите, подавани в следващите два поредни данъчни периода;

Не съм правила официално запитване до НАП, но в системата въпроси и отговори в сайта им, съм намерила техни отговори, макар и от 2006 -2009г, в които  се вижда че няма забрана, а е напълно допустимо отношенията свързани с управлението на ООД да бъдат уредени по КТ
Ще прикача няколко от тях
 А по отношение на  пропуснатото декларирането за спирането на осигуряването като СОЛ- как мислиш в НАП ли да я подам, макар че се отнася за задължение към 07.01.2002- когато Декларацията е трябжало да се подаде в НОИ?
Здравейте,бих искала да ви попитам за  санкциите при неподадена декларация за прекратяване на самоосигуряването на СОЛ? Случаят е следният:
Лицето,  започвв да упражнява дейност като съдружник в ООД от 01.01.2000г -  до 31.12.2001г.
От 01.01.2002г лицето продължава да упражнява дейност в същото ООД , но вече по трудов договор като управител- съответно регистриран с уведомл.по чл.62 КТ
 Въпроса ми е за периода 01.01.2000 до 31.12.2001г.
За започване на упражняването на дейност като съдружник/ от 01.01.2000г./ е подадена Декларация за регистрация на СОЛ в НОИ, но за прекратяване на осигуряването в същото качество/ като съдружник/ - считано от 31.12.2001-не е подадена декларация в 7 дневния срок-до 07.01.2002г.  Вече са изминали 10 г  от тогава.
Трябва ли да декларирам сега прекратяването , и има ли санкция?
Благодаря Ви!
Ето и моето мнение:
Уточнения:
- "Осигурен за вс.случаи"- имаш в пред вид -за ф.Пенсии и ф.ОЗМ
-  Ще говорим само ЗО
Първо: Текущо през 2011г - осигуряване в/у 420/а дали е толкова, зависи правилно ли е определен МОД за СОЛ - на база ОД за 2009г.
 за периодите на временна неработоспособност- 4,8% в/у МОД/ а не в/у 80% от дохода/
ЗЗО-чл.40 ал.1 т.5:
5. (изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., изм. и доп., бр. 101 от 2009 г., в сила от 18.12.2009 г., изм., бр. 100 от 2010 г., в сила от 1.01.2011 г.) за лицата във временна неработоспособност поради болест, бременност и раждане и отпуск за отглеждане на малко дете по реда на чл. 164, ал. 1 и 3 от Кодекса на труда - минималният осигурителен доход за самоосигуряващите се лица; вноските са за сметка на работодателя и са равни на дължимата от него част от вноската, като се внасят едновременно с изплащането на месечното възнаграждение; осигурителните вноски за лицата, които се осигуряват за своя сметка, са в същия размер и се внасят до 10-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят, върху минимален осигурителен доход за самоосигуряващите се лица, съответно за регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители, определен със Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване за съответната година; за възнаграждението по чл. 40, ал. 5 от Кодекса за социално осигуряване осигурителните вноски се дължат по реда на т. 1;

Второ[/u]:,[/b]За дохода получен по извънтрудовото правоотношение/-не се внасят осигурителни вноски от възложителя, а се внасят от получателя-СОЛ/ ! който е декларирал пред платеца ,това обстоятелство че е СОЛ/ И тези вноски се внасят с ГДД, а не текущо.
Нар.за СОЛ- чл.11 ал.1 и ал2
Чл. 11. (Изм. - ДВ, бр. 19 от 2002 г.) (1) За лицата по чл. 4, ал. 3, т. 1, 2 и 4 от Кодекса за социално осигуряване при изплащане на възнаграждение за работа без трудово правоотношение осигурителни вноски не се внасят от възложителя на работата и не се удържат от възнаграждението.

(2) Лицата по ал. 1 внасят осигурителни вноски върху доходите от работа без трудово правоотношение по реда на чл. 6, ал. 8 от Кодекса за социално осигуряване.

КСО чл.6 (8) (Доп. - ДВ, бр. 119 от 2002 г., изм., бр. 95 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г., доп., бр. 105 от 2006 г., изм., бр. 109 от 2008 г., в сила от 1.01.2009 г., бр. 99 от 2009 г., в сила от 1.01.2010 г.) Окончателният размер на месечния осигурителен доход за лицата по ал. 7 се определя за периода, през който е упражнявана трудова дейност през предходната година въз основа на данните, декларирани в справка към годишната данъчна декларация по Закона за данъците върху доходите на физическите лица, и не може да бъде по-малък от минималния месечен осигурителен доход и по-голям от максималния месечен осигурителен доход. Окончателните осигурителни вноски се дължат от осигурените лица върху годишния осигурителен доход в размерите за фонд "Пенсии" и за допълнително задължително пенсионно осигуряване в срока за подаване на данъчната декларация. Годишният осигурителен доход се определя като разлика между декларирания или определения с влязъл в сила ревизионен акт по Данъчно-осигурителния процесуален кодекс облагаем доход от упражняване на съответната трудова дейност и сбора от доходите, върху които са внасяни авансово осигурителни вноски. Когато с данъчната декларация за предходната година са декларирани доходи, получени за извършена дейност през минали години, или е определен с влязъл в сила ревизионен акт по Данъчно-осигурителния процесуален кодекс по-висок или по-нисък облагаем доход, лицето подава и коригираща справка за осигурителния доход за съответната година
Трето:Т2-окончателен доход за ЗО към  ГДД- се попълва
-в кол4.-от м 01 до м12 - по 420лв/
-в кол.5,3- облагаемия доход - деклариран в приложение3 таб.6 ред6,10- посочва се на  ред 13 и се разпределя на брой месеци на упражняване на дейността/ тук изключваш месеците в болнични- напр. ако 2 мес. са Болничните - Облагаемия доход се разделя по равно на 10мес. и се посочва на съответните редове в кол.5,3
Периодите на Болнични се считат за неупражняване на дейност, без за това да е необходимо деклариране за прекъсване на дейността -
виж Нар за СОЛ- чл.1 ал.2
(2) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 83 от 2000 г., изм., бр. 1 от 2006 г., доп., бр. 15 от 2007 г., изм., бр. 17 от 2008 г., доп., бр. 2 от 2010 г., в сила от 1.01.2010 г.) Започването, прекъсването, възобновяването или прекратяването на всяка трудова дейност, за която е регистрирано самоосигуряващото се лице, се установяват с декларация по утвърден образец от изпълнителния директор на Националната агенция за приходите (НАП), подадена до компетентната териториална дирекция на НАП и подписана от самоосигуряващото се лице в 7-дневен срок от настъпване на обстоятелството. Декларация за прекъсване на дейността не се подава за периодите по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Кодекса за социално осигуряване

 КСО- Чл. 9. (2) За осигурителен стаж, без да се правят осигурителни вноски, се зачита времето:

1. (изм. - ДВ, бр. 52 от 2004 г.) на плат4ен и неплатен отпуск за отглеждане на дете;

2. на платените и неплатените отпуски за временна неработоспособност и за отпуск за бременност и раждане;

3. на неплатения отпуск до 30 работни дни през една календарна година;

4. през което лицето е получавало обезщетение за безработица;

5. (нова - ДВ, бр. 105 от 2006 г., изм., бр. 109 от 2008 г., в сила от 1.01.2009 г.) през което самоосигуряващите се лица, които се осигуряват за инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт и за общо заболяване и майчинство, са получавали парични обезщетения за временна неработоспособност, бременност и раждане и отглеждане на малко дете и периодите на временна неработоспособност, бременност и раждане и за отглеждане на малко дете, през които не са имали право на парично обезщетение.

-В кол5,5- посочваш хонорара- който е деклариран в Прилож.3 табл.7 ред7,10
Последните колони 6 и 7 от Т2
В кол6 - сумите само  от кол4/ в твоя случай/- на 12 реда-от м01-м12
В кол7 - сумите по редове/месеци/ на колоно5,3 и 5,5- ограничени до макс.МОД-2000лв
Забележка: хонорара получен по извънтрудово правоотношение трябва да е от извършена дейност извън тази на дейността като свободна професия, в противен случай е трябвало да се издаде документ от лицето упражняващо свободната професия за извършените от него услуги и тогава този доход щеше да се добави към  общия доход от упражняване на свободната професия
Това за доходите им от лихви- обложени с окончателен данък.
Но за  за предоставените/получените заеми- да подават ако отговарят на критериите
Не подават ГДД- чл.52 ал.1 т.4/ предишна т.3/
Чл. 52. (1) (Предишен текст на чл. 52 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 1.01.2010 г.) Не са задължени да подават годишна данъчна декларация лицата, които са получили само:
........................ ........................ ..........
4. (доп. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., предишна т. 3, бр. 99 от 2011 г. , в сила от 1.01.2012 г.) доходи, облагаеми с окончателен данък по чл. 38, с изключение на доходите по чл. 50, ал. 1, т. 3, и/или

Питам, защото колеги, които са проверявани, определената им санкция  е само начислената лихва за закъснелите вноски, не им е налагана глоба.-говоря за случаи до 31,12,2011г. А аз съм смятала, че се налага и глобата. Като досега нямаме закъснели плащания, но  вече очаквам да се случат и това ме интересува.
Моля за вашият отговор. Когато  дължимите осигурителни вноски, са внесени от работодателя със закъснение ,т.е след законовия срок за внасянето им, каква е санкцията?
1,Начисляване само  на лихви за срока на закъснението?
2,Или  освен лихвата  се прилага и разпоредбата на чл.349 ал.1 КСО- т. е  налага се и глоба в посочените размери  на длъжностно лице  -/ в редакцията до 31,12,2011г/,  и имуществена санкция  на ЮЛ и ЕТ/ в редакцията на чл.349 ал.1  - от 01,01,2012/.?
Всичко е наред. Последно, за да се разпечатат тъмните карета, се прави настройка в Explorer/Page set up/ и в полето " опции на хартията" се чеква " отпечатвай фонови цветове и  изображения" Това е в I Explorerв  версия 9