Благодаря!
А относно  " Не може хем да не плащате данъци, хем бизнеса да върви,", е очевидно че бизнеса изобщо не върви, щом ще закривам фирмата!
За момента закривам магазина, защото съм на загуба. Миналата година съм на загуба 4000 лв.  Не съм по ДДС.По принцип ми се искаше да закрия цялата фирма, но явно е доста сложно. От това което писахте, разбирам, че при закриване на фирмата, трябва да разпродам всичко - и стока и дълготрайни активи и това ще ми е печалба -така ли? Значи ще плащам данъци ? Е гати и ситуацията... Но ако не го направя сега, след години няма ли да е същата ситуацията? Пак ще трябва да продам и пак ще съм на печалба? Правилно ли разбирам?
Здравейте!
Имам ЕООД, което открих през 2013г. Беше магазин за дрехи. Сега приключих и говорих със счетоводителката , но тя не може да ми каже ?!?! Остана ми стока за около 6000 лв. Мога ли да я бракувам , и ако не- как ще приключа фирмата ? Освен това имам и дълготрайни активи- с тях какво се случва при закриване на фирмата?
Съжалявам, явно въпроса е бил глупав  :blush:
Здравейте!
Искам да попитам, дали ако собственика на фирма има ТЕЛК ,може да има данъчни облекчения за фирмата?
Да, подадена е по електронен път тъй като съм я упълномощила. И счетоводителката ми даде разпечатано от НАП : Пише - Съобщение ..............Подадената от вас декларация по чл.92 от ЗКПО е приета. Но не пише нищо за Статистика? Те заедно ли вървят нещата?
Здравейте!
Можете ли да ми кажете , може ли да се провери дали е подадена ГДД образец 1010. Въпроса може би е неправилен  :blush: Просто си смених наскоро счетоводителката и искам да проверя по някакъв начин . Тя ми даде разпечатано съобщение от НАП с входящ номер , но това достатъчно ли е? А за статистиката отделно ли се подава ?
Прочетох по горе приложения линк, но пак не ми става ясно, примерно за месец, колко  часове трябва да отработи работникът ?
Имам счетоводител, но нещо не му се занимава с това...... Търся сама решение на проблема си. И благодаря за отговорите, продължавам да се ровя.....
Моля ви за съвет.
Имам магазин и назначавам 1 работник -продавачка. Ще е на 8 часа. Магазинът работи от 9.30 до 19.00ч. и събота включително. Аз като собственик ще поемам часовете, които са над допустимото за работника , а съботите искаме да се сменяме- едната събота тя , едната аз. Но не мога да преценя кой начин за отчитане на работното време е най- добър. Ако е с нормално работно време , не става. Иска ми се да е по  по чл.142 ал.2 от КТ , но не съм на ясно как трябва да се оформи документацията - правилника за ВТР и графика за работа. Ако някой има подобен казус , моля да ми помогне  :give_rose:
Здравейте!
И аз като Elena_K , имам подобни притеснения. Собственик съм на ЕООД , имам един работник и аз самата  полагам личен труд . До сега се самоосигурявах. Моята счетоводителка  казва , да продължавам да се осигурявам като СОЛ, а друг счетоводител казва , че от НАП ще ме гонят като човек , който реално управлява дружеството и подписва договорити. Изчетох цялата тема и ми е интересно до момента има ли преследвани от НАП за това че не са сключвали ДУК?

Имам и още един въпрос. Видях тук , че можело да се получават пари за положен личен труд.Ако искам да получавам такива , с какъв договор се урежда това?



Явно на мен  не са ми ясни понятията точно. Целта е да бъда назначена на работа , като служител и да си плащам осигуровки не като самоосигуряващо лице, а според длъжността която заемам. И аз си мислех , че е задължително да съм назначена като управител, щом е моя  фирмата. Обяснете ми, мога ли всъщност да се назнача като продавач в магазина, като съм собственик на ЕООД-то ?
Значи, че освен върху 1000 лв. като управител, трябва и да се осигурявам и още върху 420 лв.?
 Аз  учредих ЕООД за един европроект. Сега  ме  удобриха и според този проект трябва да съм управител и да се осигурявам на 1000 лв. Въпросът ми е , като управител имам ли право да продавам в магазина ? Интересува ме  дали е законно и ще имам ли проблем с инспекцията по труда ?
Започнах да си попълвам декларацията , която е 1010а - защото ЕООД-то ми не е реализирало никаква дейност за 2012. Възникна ми въпрос по част ІV :
 2. Приложими счетоводни стандарти :" Национални стандарти за малки и средни предприятия" ли трябва да отбележа?
 3. Задължение за извършване на финансов одит съгласно Закона за счетоводството  - ДА или НЕ ?

И трябва ли да отбелязвам нещо по част V -  "Деклариране на авансови вноски за 2013г."

 Здравейте ! При вас винаги намирам правилните отговори  :give_rose:
Сега имам по сложен въпрос , или поне аз мисля че е сложен.  Имам ЕООД и искам да правя магазин за дрехи от други производители и същевременно да има и ателие за ремонт на дрехи и за шиене на нови , които да продавам също в магазина.

Интересува ме това как изглежда от счетоводна гледна точка ? Сложно ли е много и дали много ще вдигне цената на счетоводната услуга. И изобщо , възможна ли е такава комбинация ?  Защото зная , че ако съм  ЕТ за шивашки услуги се плаща патент.
 Ще съм ви благодарна , ако някой ми отговори !