Благодаря много delphine.
По описания от вас начин е осчетоводяването, заплатата обаче е на нает служител, който е зает с целите на сдружението, затова ще я посоча в разходите за регламентирана дейност. С описаните примери нещата ми се изясниха.
Благодаря много!
Здравейте Yordan_Andonov, Delphine,
след като разходите от регламентирана дейност (при мен това са заплати и такса за счетоводство)  отиват в други разходи на разходи за регламентирана дейност в ОПР, какво се посочва в административните разходи на ОПР от нестопанска дейност?
ЮЛНЦ няма стопанска дейност.
Благодаря много!
Здравейте и нещо друго за приключването на ЮЛНЦ,

как отчитате разходите за заплати и осигуровки на ЮЛНЦ (сдружение) в ОПР.
Сдружението няма стопанска дейност.
Дали тези разходи трябва да бъдат в Разходи за регламентирана дейност/Други разходи или в Административни разходи на ОПР-то за нестопанска дейност?
Здравейте колеги,

как отчитате разходите за заплати и осигуровки на ЮЛНЦ (сдружение) в ОПР.

Сдружението няма стопанска дейност.
Дали тези разходи трябва да бъдат в Разходи за регламентирана дейност/Други разходи или в Административни разходи на ОПР-то за нестопанска дейност?
Много благодаря Gergana Stoilowa.

след всичко което изчетох стигам до извода, че неперсонифицирано дружество е само адвокатското съдружие, но не и адвокатското дружество.
Поради тази причина си мисля, че адвокатското дружество попада в 4, ал. 3, т. 1 от КСО, а не в 4, ал. 3, т. 2 от КСО, съответно не може да се осигурява през булстата на дружеството.

Здравейте,

и аз се включвам в продължение на темата - адвокати, които се осигуряват като свободни професии стават съдружници в адвокатско дружество, от което ще получават възнаграждение за положен личен труд. Днес след посещение на консултациите на НАП в четвъртък НАП ми казват, че адвокатите не може да се осигуряват през булстата на адвокатското дружество, следователно според ЗДДФЛ не могат и да приспадат осигуровките при определяне на данъка за личния труд. Резултата от това е, че в декларацията им по чл. 50 в края на годината те ще имат надвнесен данък и искане за възстановяването му. Мислите ли, че това е правилно?
От практиката на други адвокатски дружества разбирам, че са спрели осигуряването през булстата на физическите лица и са подали ново ОКД 5, че ще се осигуряват през булстата на фирмата.
Ако се остане на варианта дружеството да внася данък без да приспада осигуровки то трябва да подава и Декларация 6 за този данък, но как да посочи данъка в Декларация 1, като в нея няма да има осигуровки и с код 12 или с код 90 да бъде тя?

Ще бъда благодарна ако споделите как процедирате вие.