Здравейте, може ли за съвет относно процедура по ДДС. Процедурата ми започна месец 082013 и приключва този месец, обаче по принцип до сега ми е била само 3-месечна и ми беше ясно как се попълва справката, но сега се колебая как да я попълня. Моля ви кажете ми дали правилно действам.
За сега е на възстановяване, но ако пуснем фактура за продажба може отново да приспадаме. Благодаря ви.
м. август - 991,18 възст.
м. септември -2674,18 възст.
м.октомври - 1808,65 за внасяне, пристаднати 1808,65, остатък за възстан. 1856,71
м.ноември - 5089,67, по процедура в клетка 80-6946,38
Колеги, моля ви кажете ми дали съм права или не съм-според мен българската фирма трябва да издаде фактура с ДДС, ако холанската не е регистрирана по ДДС, нал итака?
Не съм пускала от години фактура съм чуждестранен контрагент. Чела съм закона, но сега ми е трудно да го асимилирам!
Здравейте, колеги, моля за вашето мнение. Българска фирма, регистрирана по ЗДДС пуска фактура за реклама на холандска благотворителна организация, която имала номер KVK 58909753, като KVK е официалният административен орган за фондации и компании , а посоченият номер 58909753 e просто номерът под който тази фондация е регистрирана като такава в Холандия. Та въпросът ми е трябва ли да им се начислява ДДС при положение че като проверих въпросният номер 58909753 на холандците то това не е ДДС номер по регистрация. Тоест не са рагистрирани по ДДС. Според мен трябва, а ако не трябва то тогава кой член според вас е най-удобно да се използва-според мен чл.21???             
Моля за отговор, колеги, защото един път ме заблудиха консултантите на НАП, че тъй като се сменя статута като от СОЛ ставали безработни и затова само като се внасят по 16.80 лв. ще си запазят здравните права, а после се оказва, че предварително е трябвало да се подава заявление 2а, а там пише, че това заявление се отнася за СОЛ...ето от къде идва объркването ми...не вярвам вече на НАПаджиите.
Здравейте, мога ли да задам въпрос. На СОЛ, което прекъсва дейност от юли месец и се регистрира като безработно и е плащало по 16.80 за августи септември сеоказва че тъй като има стари задължения и не е подавано заявление 2а сумите са отишли за погасяване на стари задължения. Сега като се подаде 2а за период август-септември и се платят отново вноските по ЗОВ дали ще изчезне от сайта на НАП съобщение, че няма данни за здравни осигуровки за месец 08 2013 г.?
Благодаря ви много. Шефът не ми е уточнил по какъв начин ще купува от утре нататък гориво, но поне така го купуваше до сега. Ако започне да го купува на едро, което не ми се вярва да направи, то той няма къде да го съхранява, пък като е на едро то пак ще го използва за дейността на фирмата. Но тогава предполагам, че трябва с електронният подпис да се влиза в системата на НАП за контрол на горивата и там да се попълват глупости. Пфуууу...нямаме нито ЕКАПФ, нито онова другото...ЕДД, ЕДП, от сложно по-сложно го направиха и пак който иска да си краде ще си краде...
Да, винаги са издавали.
Да, зареждаме от бензиностанция, където ни издават документ.
Колеги, какво е вашето мнение? Какво да подавам и въобще трябва ли да подавам нещо при положение, че нямам нито бензинова колонка, нито касов апарат, свързан с НАП, не препродаваме горивото след като сме го закупили и това е...
Сега като чета и препрочитам най-често задаваните въпроси от НАП, ние в случая се явяваме краен потребител, защото пазаруваме от обект, който е свързан с НАП и не препродаваме по-нататък закупеното гориво, а го използваме за търговската ни дейност...
Тъпото е, е позвъних в НАП и там ми казаха, че не са сигурни,  да си прочета члена отново и да се свържа с методолозите...
Здравейте, колеги,
моля помогнете ми със следният казус. Фирмата ни е търговска и досега не функционираше, защото имахме акт и запорирана сметка. Сега шефът реши, че ще се работи. Вчера ми обяви, че щял да купува гориво за камионите и за това трябва ежедневно да се подава декларация за горивото. Ние нямаме нито касов апарат, нито бензинова колонка и горивото ще се използва само за дейността на фирмата, тоест няма да се препродава. Длъжнви ли сме да подаваме ежедневната декларация и ако е така на какво основание. Аз свалих софтуера от НАП, инсталирах го, но като се опитах да заредя файл и не мога защото нямам ЕКАФП и ЕСФП. Как тогава да подавам такава декларация...не ми е ясно...
Добре, ама като са събирателно дружество не отиват ли осигуровките за покриването на акта?
От два часа се мъча да се свържа със НАП за да питам и така и не успявам...всички телефони са заети...
Или пък се подава декларация 5 за авансови вноски?
Здравейте, имам следният въпрос. Фирма е събирателно дружество и има акт от НАП. Съдружниците прекъсват дейност от 23.07.2013 г. За да не им се прекъснат здравните права каква декларация трябва да подадат съдружниците в НАП? И ако почнат да внасят  здравни осигуровки къде ще отидат те според вас щом фирмата е СД? Осигуряват се на 420 лв.  Според мен трябва да се подаде декларация 7 и по точка втора от тази декларация да ес попълни първото квадратче. Вие как мислите?
Сметките ни са запорирани и нямаме никакви постъпления, съответно и няма как да платим!