Ако не можете да ми отговорите, моля за телефон в НОИ, където мога да задам въпроса си.
Здравейте! При попълване на прил.9 и проверка ми се показва следната грешка " is invalid according to its datatype 'Str100' - The actual length is greater than the MaxLength value. The actual length is greater than the MaxLength value." Преди това изписва адреса на фирмата, който е същия както в базата данни на ТР и на НАП.
Как мога да я отстраня.
Благодаря предварително
Здравейте!
Новорегистрирана фирма ще се занимава с търговия по Интернет / дистанционни продажби/. За целта ще се регистрира за целите на ДДС по избор във Великобритания, тъй като там ще продава стоките си. Трябва ли да се регистрира преди това в НАП България по ДДС и ако трябва по кой член трябва да е регистрацията?
Благодаря предварително за отговорите!
Здравейте!
Моля за помощ.
Във връзка с изменението от м.01.2016 г. на ППЗДДС, което гласи:
"§ 4. Член 15 се изменя така:
„Данъци и такси, които участват при формиране на данъчна основа
Чл. 15. Данъчната основа по чл. 26 и 27 от закона се увеличава с дължимите за доставката данъци и такси, когато са налице едновременно следните условия:
1. платени са от името и за сметка на доставчика;
2. поискани са от доставчика.“
Продаваме земя със стара сграда, ползвайки чл.45, ал.1 и 3 от ЗДДС и не начислявам ДДС.
Какво правя с дължимите данъци и такси при прехвърлянето, които ги плаща купувачът?
Имаше съобщение в сайта на НАП, че някои фирми са регистрирали частичен достъп и трябва да променят достъпа на пълен. Ако не сте променили вида на достъпа не може да виждате тези справки
 да попълня две колони за двата превода - първия превод с дата 30.11., а втория
Да! Вторият - 31.10.

р.р. защо не сте подали Д6 за платените заплати през м.10 през ноември?
Подала съм Д6 през ноември. в нея посочвам ДОД на заплатите, начислени септември и платени м.10.
Здравейте отново!
Имаме сключен договор с Агенция по заетостта, според който има изискване ДОД да се превежда не в  следващия, а  в месеца  на изплащането на заплатите/ т.е. за заплати начислени м.10 и  изплатени м.11 ДОД да се превежда през м.11, а не през м.12/.
Поради това изискване сега, през м.11 имам направени два превода за ДОД:
 - един за заплатите, начислени за м.09 и платени м. 10
- и един за заплатите, начислени м.10 и платени м.11.
Как трябва да попълня декларация 6 с код 8 - да сумирам двата превода  за ДОД и да сложа дата 30.11. или да попълня две колони за двата превода - първия превод с дата 30.11., а втория ?
Точно там Ви е грешката - попълнете в кл.34 420. Тя се попълва и за СОЛ с високия процент.
Златни сте - благодаря!!!!  :good:
Попълвам в кл.21 420. Кл.34 е нетно възнаграждение и там не мога да пиша при осигурен с код 12.
Моля за помощ относно горния пост!!!!! :question: :question: :question:
Здравейте отново. Относно горния пост - реших да подам декларация 1 с код корекция. При запазването на записа, когато в  кл. 22 съм въвела  16,3% ми дава съобщение, че "Има грешка в социалните осигуровки". Когато избера 12,8% запазва файла, но СОЛ е декларирал осигуряване за всички осигурителни случаи и процентът трябва да е  16,3.
Как да процедирам за да запазя записа?
Здравейте! Подавана е декларация 1 за СОЛ с начислени ЗОВ за месеците 06,07,08,09, и 10. В кл.16 за отработени дни са посочвани /грешно/ 00000 и съответно няма начислени суми за ДОО и УПФ за месеца, а само ЗОВ.
Трябва да се коригират данните за да може да се отразят пълните осигуровки за месеците. Какво трябва да направя - да подам коригираща декларация с правилните данни или да подам декларации с код заличаване и след това нови правилни декларации № 1?
4,56 лв. ЗОВ за сметка на работодателя и 3.04 лв. за сметка на работника - 7,60 лв. за месеца общо.
Именно защото сумата е по-малка от тази, която се дължи за неплатения отпуск задавам въпроса - ще е ли здравно осигурен работника за месеца или трябва да се довнася нещо допълнително - и на какво основание трябва да е.
/Идеята е да не се ощетява работника/
Здравейте,
Собственик на фирма иска да промени  ТД като намали временно продължителността на работното време на 2 часа дневно - за зимния период / поради липса на работа/. Промяната на ТД ще е по взаимно съгласие. При уговорено възнаграждение 380 лв. за 8 часов работен ден за 2 часа ще се дължат 95 лв. месечно. Върху тази сума ще се изчисляват и съответните осигуровки. /Работникът няма друг договор и друг доход/.
1. Работодателят дължи 4,56 лв на месец?
2. В този случай работникът ще бъде ли здравно осигурен или ще трябва да довнася някакви вноски?
 :smile1: Много ви благодаря - безценни сте!!!
Здравейте! За лице, което е целия м.март в болнични, продължаващи от м. февруари при подаване на д.1  ми дава грешка в соц.осигуровки на стр. 4  и не мога да премина натам. В кл.16 попълвам 02188
                                         16.2                     21
                                         17                         420
                                         21                         0. След това ми изписва "в соц.осигуровки има грешка" и не ме пуска на следваща страница. Опитах в кл. 21 да въведа 1 лв. и ме пусна без грешка, но работничката е целия месец в болнични и няма начислено възнаграждение. Къде бъркам?
Здравейте!
Ново ЕООД  през 2014 г.
 Собственичката каза, че ще стартира през 2015 и аз я посъветвах тогава да пуснем декларация за започване на дейност. Оказва се, че през декември е закупила стоки по 2 фактури за около хиляда лв. и мобилен апарат за 300 лв. Телефонът ще отчета като разход за бъдещ период и ОПР става с 0 лв. приходи и 0 лв. разходи. Стоките са на склад.
Сега възниква проблема каква  ГДД трябва да се подаде  в НАП  след като няма приходи и разходи???


При подаване на ГДД по ел.път на физическо лице искам да прикача като файлове документите за дохода. Избирам ги от съответната папка от добавяне на файл:

" Прикачени документи

№ Файл Размер Описание Действие
(няма прикачени документи)  Не мога да го кача ТУК

 
Добавяне на нов файл

Файл  Името на моя файл се появява ТУК
Описание Други документи   
Документите се прилагат един по един като се избират чрез бутон Избери и подпиши, след което се натиска бутон Подаване. Допустимо е прилагането на документи в размер до 15 MB в следните файлови формати: pdf, doc, docx, xls, xlsx, rtf, jpg, png, tiff."
 
Файлът се появява в прозореца за Добавяне на нов файл, но не мога да го преместя по никакъв начин в прозореца "Прикачени документи" . :blush:


 :good:
Вх. номер се появява дори и без да е попълнена, а само при чекване в частта за това какво подаваме към ГДД на "отчет за статистика" .
Много благодаря! :)