1. IBAN изобшо не е задължителен реквизит, така че не необходима корекция по закон. Но ако желаете да ви платят, ще трябва под някаква форма да информирате клиента си. Случвало ми се е чуждестранен клиент да желае промяна във фактурата заради банковата сметка. Просто защото искат всичко по документите да си е точно, след това я подават към отдела с плащанията и т.н.
Ясно. Благодаря.

2. В зависимост от програмата ви за фактуриране - не може ли просто да я промените и всичко останало да си остане същото? Иначе или я анулирате, или издавате КИ и нова фактура.
Технически е възможно просто да променя фактурата  (онлайн програма за фактуриране), но ако просто променя фактурата или издам КИ и нова фактура няма ли да съм в нарушение на чл. 116, ал. 1 от ЗДДС:"Поправки и добавки във фактурите и известията към тях не се разрешават. Погрешно съставени или поправени документи се анулират и се издават нови."?

Здравейте,

в електронна Invoice Фактура (ВОД) издадена през м. юни 2022г. и изпратена на клиента, IBAN номера на банковата сметка на доставчика се оказва грешен. Фактурата все още не е отразена в дневника на продажбите на доставчика за месец юни 2022г.

Въпросите ми са:
1. При условие, че само IBAN-а във фактурата е грешен, трябва ли да се прави корекция на фактурата, или има някакъв друг законосъобразен вариант?
2. Ако корекция е необходима, как е правилно да се извърши тя? По чл. 116, ал. 4 от ЗДДС ли? Има ли някакви особености с оглед на това, че се касае за електронна Invoice Фактура.