При справка в Търговския регистър ме подкани да актуализирам Java-та. Актуализира се , но не ми дава прозореца Автентикация, а пише error.
Уж настройките са същите... Какво да направя ? При тестовото подписване в Търговския регистър излиза надпис :      Error. Click for details

И като кликна на детайли излиза следното :

Java Plug-in 11.171.2.11 x86
 Using JRE version 1.8.0_171-b11 Java HotSpot(TM) Client VM
 User home directory = C:Usersuser
 ----------------------------------------------------
 c: clear console window
 f: finalize objects on finalization queue
 g: garbage collect
 h: display this help message
 l: dump classloader list
 m: print memory usage
 o: trigger logging
 q: hide console
 r: reload policy configuration
 s: dump system and deployment properties
 t: dump thread list
 v: dump thread stack
 x: clear classloader cache
 0-5: set trace level to
А ако в нотариалния акт са написани 2,3 и повече физически лица и на никого не пише частта ?
Не си прав, да не се връщаме в изходна позиция - прочети в Гугъл има много материал по въпроса. С една дума казано тези 9975 са плащане като част от 10500, а то е над 9999 и т.н..

10500 лв не е сумата за изплащане, че 9975 да е част от тази сума.
Би следвало да се гледа сумата за изплащане да не надвишава 10 000 лв, нали все пак е Закон за ограничаване плащанията в брой. 10 500 лв не е общата сума за плащане в брой !
20/401,501 -Сумата по договора ще е платена(например стойността ще е колкото една лизингова вноска) Това двете страни го определяте.

И на мен този вариант ми харесва, но новият притежател на ДМА иска сумата да бъде колкото бил платил досега като наем. И това ме хвърля в размисъл. Ако пишем сумата, която той иска - все едно наново да го купи с цялата сума !
Сега се съставя нов договор за прехвърляне на собственността, като ще е упомената сумата и с която ще заведете актива.

Благодаря Ви за отговора. Но ме затруднява завеждането - в дебит ще е сметка от група 20, но в кредит коя ще е сметката ?
Фирма Х е предоставила с оперативен лизинг ДМА на фирма У. С вноските, оформени като наем, ДМА е изплатен изцяло.
Сега двете фирми се споразумяват да си прехвърлят актива / за фирма Х той вече е изплатен, фирма У е оформила през месеците вноската като платен наем по сметка 602/.
Как и с какви операции това би могло да стане ?
И в крайна сметка, след като сме регистрирани по ДДС, отчета по касовия апарат /за извършени медицински прегледи/ трябва да е без ДДС, в това число и някой, ако поиска фактура - да е без ДДС, а за другите медицински дейности - да си издаваме фактура с ДДС, нали така ?
благодаря, още го мисля :blink:


ДЛЪЖНОСТНА ХАРАКТЕРИСТИКА

Длъжност: Организатор дейности
Шифър по НКПД: ........................ .....

I. ОСНОВНИ  ФУНКЦИИ И  ЗАДЪЛЖЕНИЯ

1. Разработва нови и актуализира съществуващи презентационни материали.
2. Разработва поздравителни адреси и картички.
3. Извършва предпечатна подготовка на големи по обем  материали.
4. Сканира предоставените му вестникарски материали и ги поставя в сайта на ЗП.    
5. Поддържа информационна банка от данни за състоянието на поверения му за администриране софтуер.
6. Поддържа информационна банка от данни за новостите и състоянието на пазара в областта на администрирания от него презентационен  софтуер.
7. Архивира и съхранява програмните продукти в областта за която отговаря.
8. Познава организацията на управлението и структурите му в клоновете и предприятията .
9. Познава принципите на формирането и движението на информационните потоци в управлението .
10. Спазва вътрешноведомствените нормативни актове.

      II. ОТГОВОРНОСТИ

   Общи отговорности:
   11.Носи административна отговорност за нанесени щети в съответствие с действащата нормативна уредба.
   12. Лоялност към управителя, посредством ефективното изпълнение на задълженията си.
   13. За качественото, оперативно и точно изпълнение на задачите.
   14. За достоверността на информацията и документите, изготвяни от него.
   15. За конфиденциалността при работа с поверителна информация и документи.
   

Специфични отговорности
   16. За стопанисването на компютърната техника и програмните продукти, с които работи.
   17. За достоверността на оперативната информация, създавана от него.
   18. За съхраняване на програмните продукти, които са му поверени.

      
III. ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДЛЪЖНОСТТА

   19.  Образование: Средно специално
   20.  Специалност: Машинна обработка на информацията; Бизнесадминистрация; Икономика и мениджмънт.
   21.  Квалификация.
   22.  Трудов стаж: 1 година.
   
      

   IV. ИНФОРМАЦИОННИ ВРЪЗКИ И ВЗАИМООТНОШЕНИЯ

   23.  Йерархически връзки:
   Пряко подчинен на управителя.
   24.  Функционални връзки:
   Вътрешни: С всички отдели във фирмата.


Запознат с длъжностната характеристика:

...

Дата:   …………..                  Подпис:
Затруднявам се при решаването на следния казус :

Представете си следната ситуация : ЕООД "Крак" е регистрирано по ДДС . Получава приходи по касов апарат и по банков път. Работи само собственика по Договор за управление и е лекар ортопед. Досега приходите му бяха изцяло по банков път от София по договор с частна фирма, една от клаузите на който е : "Възложителят заплаща за всеки преминал, прегледан или опериран пациент по .... лв". Винаги досега в издаваните от нас фактури имаше данъчна основа + ДДС 20% . От познати в НАП разбрахме, че не всички медицински услуги били освободени от ДДС - в случая нашия доктор прави операции, слага протези и трябвало да има ДДС.

Според чл. 39 от ЗДДС освободени доставки са :

Доставка, свързана със здравеопазване

Чл. 39. Освободена доставка е:

1. (доп. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) извършването на здравни (медицински) услуги и пряко свързаните с тях услуги, оказвани от здравни заведения и детски ясли по Закона за здравето и от лечебни заведения по Закона за лечебните заведения;

2. доставката на човешки органи, тъкани и клетки, кръв, кръвни съставки и кърма;

3. доставката на протези, както и услугите по предоставянето им на хора с увреждания, когато доставките са част от здравните услуги по т. 1;

4. (нова - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., изм. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) доставката на имплантируеми медицински изделия, задвижвани с енергия, генерирана в човешкото тяло, или от земното притегляне, както и активно имплантируеми медицински изделия, когато доставката им е част от здравните услуги по т. 1;

5. (предишна т. 4 - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., доп. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г., изм. - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) доставката на зъбни протези от лекари по дентална медицина или зъботехници;

6. (предишна т. 5 - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) извършването на транспортни услуги за болни или ранени лица със специално предназначени превозни средства и от надлежно оправомощени органи;

7. (предишна т. 6 - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) доставката на стоки и услуги в рамките на хуманитарната дейност, извършвани от Българския Червен кръст и други юридически лица с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност, вписани в Централния регистър на юридическите лица с нестопанска цел за общественополезна дейност.

Тези дни възникна спор с фирмата поддържаща касовия апарат, на който отчитаме от скоро прегледите в новия частния кабинет на доктора /където работи със същата фирма/. Според тях прегледите са медицинска услуга и ДДС не трябва да излиза в отчета.  От друга страна, досега винаги сме внасяли ДДС, защото нали уж нашите услуги не попадали в обхвата на чл.39 от ЗДДС /според нашите познати от НАП/. Пък и не знам частния кабинет може ли да мине като "здравно заведение".....

За месец май, на риск не отделихме ДДС от отчета по касов апарат, но дали е правилно ?
Самоосигуряващо се лице върху 420 лв и възнаграждение за личен труд 420 лв. Осигуровки 123,06 лв и данък 29,69 лв.
Въпрос : Колко е чистата сума за получаване ?
а/  420 - 123,06 - 29,69 = 267,25 лв
б/ 420 - 29,69 = 390,31 лв  ?

За мен отговорът е "а/" но за други колеги верният отговор е "б/" с обосновката, че "Осигуровките на СОЛ са изцяло за негова сметка и фирмата няма задължение
 да ги удържа при изплащането на възнаграждение за личен труд".
Знам, че беше  - 5 години пълни. Но поводът за въпроса ми е, че едно  ЕООД не е работило вече 4 години. Но един колега днес каза, че имало новости, които гласяли че  годините, в които не е упражнявана дейност вече не се брояли..... И евентуална ревизия би обхванала ПОСЛЕДНИЯ  5 годишен период НО ОТ ВРЕМЕТО, КОГАТО ФИРМАТА Е РАБОТИЛА.   Вярно ли е това ?
Здравейте!
Имам следният казус :
Агенция за недвижими имоти има пълномощно от продавач на недвижим имот. В пълномощното Агенцията е упълномощена да сключва сделки и да получава комисионни. Агенцията, като пълномощник на продавача, се явява на нотариалната сделка при изслушването й пред нотариус. Купувачът на недвижимия имот плаща договорената сума, описана в нотариалния акт, по сметката на Агенцията, като пълномощник на продавача.
Въпрос 1 : При получаваща се разлика между получената по сметката на Агенцията от купувача и изплатеното от Агенцията към продавача, тази разлика към кого се фактурира ?
Въпрос 2 : Пълномощното и фактурата достатъчни документи ли са за тази разлика или трябва да има и друг документ /напр. Договор/ ? Ако не е нужен друг документ, нужно ли е в пълномощното да е упомената сумата на комисионната ?

Бихте ли ми помогнали със счетоводните операции?