21
При справка в Търговския регистър ме подкани да актуализирам Java-та. Актуализира се , но не ми дава прозореца Автентикация, а пише error.
Уж настройките са същите... Какво да направя ? При тестовото подписване в Търговския регистър излиза надпис : Error. Click for details
И като кликна на детайли излиза следното :
Java Plug-in 11.171.2.11 x86
Using JRE version 1.8.0_171-b11 Java HotSpot(TM) Client VM
User home directory = C:Usersuser
----------------------------------------------------
c: clear console window
f: finalize objects on finalization queue
g: garbage collect
h: display this help message
l: dump classloader list
m: print memory usage
o: trigger logging
q: hide console
r: reload policy configuration
s: dump system and deployment properties
t: dump thread list
v: dump thread stack
x: clear classloader cache
0-5: set trace level to
Уж настройките са същите... Какво да направя ? При тестовото подписване в Търговския регистър излиза надпис : Error. Click for details
И като кликна на детайли излиза следното :
Java Plug-in 11.171.2.11 x86
Using JRE version 1.8.0_171-b11 Java HotSpot(TM) Client VM
User home directory = C:Usersuser
----------------------------------------------------
c: clear console window
f: finalize objects on finalization queue
g: garbage collect
h: display this help message
l: dump classloader list
m: print memory usage
o: trigger logging
q: hide console
r: reload policy configuration
s: dump system and deployment properties
t: dump thread list
v: dump thread stack
x: clear classloader cache
0-5: set trace level to
22
Данъци и счетоводство » Re: Фактура на физически лица
03.04.2018, 11:04А ако в нотариалния акт са написани 2,3 и повече физически лица и на никого не пише частта ?
23
Данъци и счетоводство » Re: Касова наличност при липса на неразпределена печалба
29.09.2017, 08:34Не си прав, да не се връщаме в изходна позиция - прочети в Гугъл има много материал по въпроса. С една дума казано тези 9975 са плащане като част от 10500, а то е над 9999 и т.н..
10500 лв не е сумата за изплащане, че 9975 да е част от тази сума.
Би следвало да се гледа сумата за изплащане да не надвишава 10 000 лв, нали все пак е Закон за ограничаване плащанията в брой. 10 500 лв не е общата сума за плащане в брой !
24
Данъци и счетоводство » Re: Прехвърляне на лизингов ДМА
23.06.2017, 15:2320/401,501 -Сумата по договора ще е платена(например стойността ще е колкото една лизингова вноска) Това двете страни го определяте.
И на мен този вариант ми харесва, но новият притежател на ДМА иска сумата да бъде колкото бил платил досега като наем. И това ме хвърля в размисъл. Ако пишем сумата, която той иска - все едно наново да го купи с цялата сума !
25
Данъци и счетоводство » Re: Казус
23.06.2017, 12:35Сега се съставя нов договор за прехвърляне на собственността, като ще е упомената сумата и с която ще заведете актива.
Благодаря Ви за отговора. Но ме затруднява завеждането - в дебит ще е сметка от група 20, но в кредит коя ще е сметката ?
26
Данъци и счетоводство » Прехвърляне на лизингов ДМА
22.06.2017, 12:29Фирма Х е предоставила с оперативен лизинг ДМА на фирма У. С вноските, оформени като наем, ДМА е изплатен изцяло.
Сега двете фирми се споразумяват да си прехвърлят актива / за фирма Х той вече е изплатен, фирма У е оформила през месеците вноската като платен наем по сметка 602/.
Как и с какви операции това би могло да стане ?
Сега двете фирми се споразумяват да си прехвърлят актива / за фирма Х той вече е изплатен, фирма У е оформила през месеците вноската като платен наем по сметка 602/.
Как и с какви операции това би могло да стане ?
27
Данъци и счетоводство » Re: ДДС и касов апарат
11.04.2017, 17:15И в крайна сметка, след като сме регистрирани по ДДС, отчета по касовия апарат /за извършени медицински прегледи/ трябва да е без ДДС, в това число и някой, ако поиска фактура - да е без ДДС, а за другите медицински дейности - да си издаваме фактура с ДДС, нали така ?
28
ТРЗ и осигуряване » Re: Организатор дейности
25.02.2016, 08:33благодаря, още го мисля
ДЛЪЖНОСТНА ХАРАКТЕРИСТИКА
Длъжност: Организатор дейности
Шифър по НКПД: ........................ .....
I. ОСНОВНИ ФУНКЦИИ И ЗАДЪЛЖЕНИЯ
1. Разработва нови и актуализира съществуващи презентационни материали.
2. Разработва поздравителни адреси и картички.
3. Извършва предпечатна подготовка на големи по обем материали.
4. Сканира предоставените му вестникарски материали и ги поставя в сайта на ЗП.
5. Поддържа информационна банка от данни за състоянието на поверения му за администриране софтуер.
6. Поддържа информационна банка от данни за новостите и състоянието на пазара в областта на администрирания от него презентационен софтуер.
7. Архивира и съхранява програмните продукти в областта за която отговаря.
8. Познава организацията на управлението и структурите му в клоновете и предприятията .
9. Познава принципите на формирането и движението на информационните потоци в управлението .
10. Спазва вътрешноведомствените нормативни актове.
II. ОТГОВОРНОСТИ
Общи отговорности:
11.Носи административна отговорност за нанесени щети в съответствие с действащата нормативна уредба.
12. Лоялност към управителя, посредством ефективното изпълнение на задълженията си.
13. За качественото, оперативно и точно изпълнение на задачите.
14. За достоверността на информацията и документите, изготвяни от него.
15. За конфиденциалността при работа с поверителна информация и документи.
Специфични отговорности
16. За стопанисването на компютърната техника и програмните продукти, с които работи.
17. За достоверността на оперативната информация, създавана от него.
18. За съхраняване на програмните продукти, които са му поверени.
III. ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДЛЪЖНОСТТА
19. Образование: Средно специално
20. Специалност: Машинна обработка на информацията; Бизнесадминистрация; Икономика и мениджмънт.
21. Квалификация.
22. Трудов стаж: 1 година.
IV. ИНФОРМАЦИОННИ ВРЪЗКИ И ВЗАИМООТНОШЕНИЯ
23. Йерархически връзки:
Пряко подчинен на управителя.
24. Функционални връзки:
Вътрешни: С всички отдели във фирмата.
Запознат с длъжностната характеристика:
...
Дата: ………….. Подпис:
29
Данъци и счетоводство » ДДС и касов апарат
12.06.2015, 17:08Затруднявам се при решаването на следния казус :
Представете си следната ситуация : ЕООД "Крак" е регистрирано по ДДС . Получава приходи по касов апарат и по банков път. Работи само собственика по Договор за управление и е лекар ортопед. Досега приходите му бяха изцяло по банков път от София по договор с частна фирма, една от клаузите на който е : "Възложителят заплаща за всеки преминал, прегледан или опериран пациент по .... лв". Винаги досега в издаваните от нас фактури имаше данъчна основа + ДДС 20% . От познати в НАП разбрахме, че не всички медицински услуги били освободени от ДДС - в случая нашия доктор прави операции, слага протези и трябвало да има ДДС.
Според чл. 39 от ЗДДС освободени доставки са :
Доставка, свързана със здравеопазване
Чл. 39. Освободена доставка е:
1. (доп. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) извършването на здравни (медицински) услуги и пряко свързаните с тях услуги, оказвани от здравни заведения и детски ясли по Закона за здравето и от лечебни заведения по Закона за лечебните заведения;
2. доставката на човешки органи, тъкани и клетки, кръв, кръвни съставки и кърма;
3. доставката на протези, както и услугите по предоставянето им на хора с увреждания, когато доставките са част от здравните услуги по т. 1;
4. (нова - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., изм. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) доставката на имплантируеми медицински изделия, задвижвани с енергия, генерирана в човешкото тяло, или от земното притегляне, както и активно имплантируеми медицински изделия, когато доставката им е част от здравните услуги по т. 1;
5. (предишна т. 4 - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., доп. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г., изм. - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) доставката на зъбни протези от лекари по дентална медицина или зъботехници;
6. (предишна т. 5 - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) извършването на транспортни услуги за болни или ранени лица със специално предназначени превозни средства и от надлежно оправомощени органи;
7. (предишна т. 6 - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) доставката на стоки и услуги в рамките на хуманитарната дейност, извършвани от Българския Червен кръст и други юридически лица с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност, вписани в Централния регистър на юридическите лица с нестопанска цел за общественополезна дейност.
Тези дни възникна спор с фирмата поддържаща касовия апарат, на който отчитаме от скоро прегледите в новия частния кабинет на доктора /където работи със същата фирма/. Според тях прегледите са медицинска услуга и ДДС не трябва да излиза в отчета. От друга страна, досега винаги сме внасяли ДДС, защото нали уж нашите услуги не попадали в обхвата на чл.39 от ЗДДС /според нашите познати от НАП/. Пък и не знам частния кабинет може ли да мине като "здравно заведение".....
За месец май, на риск не отделихме ДДС от отчета по касов апарат, но дали е правилно ?
Представете си следната ситуация : ЕООД "Крак" е регистрирано по ДДС . Получава приходи по касов апарат и по банков път. Работи само собственика по Договор за управление и е лекар ортопед. Досега приходите му бяха изцяло по банков път от София по договор с частна фирма, една от клаузите на който е : "Възложителят заплаща за всеки преминал, прегледан или опериран пациент по .... лв". Винаги досега в издаваните от нас фактури имаше данъчна основа + ДДС 20% . От познати в НАП разбрахме, че не всички медицински услуги били освободени от ДДС - в случая нашия доктор прави операции, слага протези и трябвало да има ДДС.
Според чл. 39 от ЗДДС освободени доставки са :
Доставка, свързана със здравеопазване
Чл. 39. Освободена доставка е:
1. (доп. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) извършването на здравни (медицински) услуги и пряко свързаните с тях услуги, оказвани от здравни заведения и детски ясли по Закона за здравето и от лечебни заведения по Закона за лечебните заведения;
2. доставката на човешки органи, тъкани и клетки, кръв, кръвни съставки и кърма;
3. доставката на протези, както и услугите по предоставянето им на хора с увреждания, когато доставките са част от здравните услуги по т. 1;
4. (нова - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., изм. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) доставката на имплантируеми медицински изделия, задвижвани с енергия, генерирана в човешкото тяло, или от земното притегляне, както и активно имплантируеми медицински изделия, когато доставката им е част от здравните услуги по т. 1;
5. (предишна т. 4 - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., доп. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г., изм. - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) доставката на зъбни протези от лекари по дентална медицина или зъботехници;
6. (предишна т. 5 - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) извършването на транспортни услуги за болни или ранени лица със специално предназначени превозни средства и от надлежно оправомощени органи;
7. (предишна т. 6 - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) доставката на стоки и услуги в рамките на хуманитарната дейност, извършвани от Българския Червен кръст и други юридически лица с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност, вписани в Централния регистър на юридическите лица с нестопанска цел за общественополезна дейност.
Тези дни възникна спор с фирмата поддържаща касовия апарат, на който отчитаме от скоро прегледите в новия частния кабинет на доктора /където работи със същата фирма/. Според тях прегледите са медицинска услуга и ДДС не трябва да излиза в отчета. От друга страна, досега винаги сме внасяли ДДС, защото нали уж нашите услуги не попадали в обхвата на чл.39 от ЗДДС /според нашите познати от НАП/. Пък и не знам частния кабинет може ли да мине като "здравно заведение".....
За месец май, на риск не отделихме ДДС от отчета по касов апарат, но дали е правилно ?
30
Данъци и счетоводство » Самоосигуряващ се с личен труд
28.05.2015, 16:25Самоосигуряващо се лице върху 420 лв и възнаграждение за личен труд 420 лв. Осигуровки 123,06 лв и данък 29,69 лв.
Въпрос : Колко е чистата сума за получаване ?
а/ 420 - 123,06 - 29,69 = 267,25 лв
б/ 420 - 29,69 = 390,31 лв ?
За мен отговорът е "а/" но за други колеги верният отговор е "б/" с обосновката, че "Осигуровките на СОЛ са изцяло за негова сметка и фирмата няма задължение
да ги удържа при изплащането на възнаграждение за личен труд".
Въпрос : Колко е чистата сума за получаване ?
а/ 420 - 123,06 - 29,69 = 267,25 лв
б/ 420 - 29,69 = 390,31 лв ?
За мен отговорът е "а/" но за други колеги верният отговор е "б/" с обосновката, че "Осигуровките на СОЛ са изцяло за негова сметка и фирмата няма задължение
да ги удържа при изплащането на възнаграждение за личен труд".
31
Данъци и счетоводство » За какъв период назад могат да ревизират ?
07.05.2015, 14:50Знам, че беше - 5 години пълни. Но поводът за въпроса ми е, че едно ЕООД не е работило вече 4 години. Но един колега днес каза, че имало новости, които гласяли че годините, в които не е упражнявана дейност вече не се брояли..... И евентуална ревизия би обхванала ПОСЛЕДНИЯ 5 годишен период НО ОТ ВРЕМЕТО, КОГАТО ФИРМАТА Е РАБОТИЛА. Вярно ли е това ?
32
Данъци и счетоводство » Агенция за недвижими имоти
19.11.2013, 09:55Здравейте!
Имам следният казус :
Агенция за недвижими имоти има пълномощно от продавач на недвижим имот. В пълномощното Агенцията е упълномощена да сключва сделки и да получава комисионни. Агенцията, като пълномощник на продавача, се явява на нотариалната сделка при изслушването й пред нотариус. Купувачът на недвижимия имот плаща договорената сума, описана в нотариалния акт, по сметката на Агенцията, като пълномощник на продавача.
Въпрос 1 : При получаваща се разлика между получената по сметката на Агенцията от купувача и изплатеното от Агенцията към продавача, тази разлика към кого се фактурира ?
Въпрос 2 : Пълномощното и фактурата достатъчни документи ли са за тази разлика или трябва да има и друг документ /напр. Договор/ ? Ако не е нужен друг документ, нужно ли е в пълномощното да е упомената сумата на комисионната ?
Бихте ли ми помогнали със счетоводните операции?
Имам следният казус :
Агенция за недвижими имоти има пълномощно от продавач на недвижим имот. В пълномощното Агенцията е упълномощена да сключва сделки и да получава комисионни. Агенцията, като пълномощник на продавача, се явява на нотариалната сделка при изслушването й пред нотариус. Купувачът на недвижимия имот плаща договорената сума, описана в нотариалния акт, по сметката на Агенцията, като пълномощник на продавача.
Въпрос 1 : При получаваща се разлика между получената по сметката на Агенцията от купувача и изплатеното от Агенцията към продавача, тази разлика към кого се фактурира ?
Въпрос 2 : Пълномощното и фактурата достатъчни документи ли са за тази разлика или трябва да има и друг документ /напр. Договор/ ? Ако не е нужен друг документ, нужно ли е в пълномощното да е упомената сумата на комисионната ?
Бихте ли ми помогнали със счетоводните операции?