да повдигна темата със сходен въпрос/казус
1. Март месец закупуваме от голяма търговска верига влагоабсорбатор за 330 лв (с вкл. ДДС) - и двете фирми са регистрирани по ДДС. Сумата платена по банка.
2. Сега през ноември месец абсорбатора дава дефект и от търговкста верига казват, че няма да минава гаранционен сервиз, а направо ще го заменят с друг модел, в случая по-скъп за 390лв (с вкл. ДДС) - от наша страна няма проблем да си доплатим.
3. Документално се случва следното -
- издават ни КИ за 330лв
- издават нова КАСОВА фактура за 390лв (като на каса реално кеш са доплатени тези 60лв разлика)
4. Вече да питам какво правим с касовите документи
- трябва да се пусне първо ПКО за 330лв, който да отрази парите по КИ, и второ да се пусне РКО за 390лв
или
- трябва да се пусне РКО само за 60лв разликата между КИ и новата фактура
Благодаря на отзовалите се