Доставки с ППП?

01.02.2024, 19:23 844 4

01.02.2024, 19:23
Публикации: 26 / 1
Здравейте, Колеги!
От днес фирмата ни има сключен договор за доставки чрез пощенски паричен превод - ние доставяме стоките до клиента, не издаваме фискален бон, клиентът плаща на куриера, а последният му издава разписка за ППП.  Сумите ще постъпват по банковата сметка на фирмата...

Понеже не съм имал подобен случай досега, моля за съвет как е най-рационално да правя счетоводните записвания:

1. При поръчка издаваме фактура, като ако клиентът не е поискал такава и е съответно ФЛ, на мястото на ЕГН записваме 9999999999. - статия 411/гр.70 - така ще се отрази всичко в дневника за продажбите.
2. При получаване на плащането закривам разчета с 503/411. Таксите за ППП за са сметка на клиента.

Някой ползва ли други методи, тъй като този, ако има доста поръчки ми се струва малко "тромав"...? Но работим с Бизнес Навигатор, през него издаваме и фактурите и не се сещам как по друг начин ще отразя продажбите в дневник продажби.
А какво се случва, ако клиент върне стоката? Трябва да издам кредитно известие - пак ли с 9-ки на мястото на ЕГН?

#1 | 02.02.2024, 10:35
Публикации: 1 / 1
Здравейте,
аз също работя с Бизнес Навигатор и процедирам така:
Издавам  фактура на съответния клиент, ако клиентът не желае такава, издавам с наименование Клиент пощенски паричен превод, с 1111111111. Във фактурата отбелязвам начин на плащане: пощенски паричен превод. Статия 411/702 така се отразява в дневник продажби. При осчетоводяване банка използвам разчетна сметка примерно 4901 Разчети с ППП и статия 503/4901 за получения превод от куриерската фирма. След това като получа справка от куриерската фирма конкретно от кои клиенти са тези преводи, отразявам 4901/411, съответния клиент. За целта е важно при формиране на пратката към куриерската фирма да имате посочен точно клиента както се води при Вас, за да може от справката на куриера да закривате лесно отворените позиции в Бизнес Навигатор. При върната пратка се процедира с кредитно известие, към издадената фактура и съответният клиент.
Успешен ден!
#2 | 02.02.2024, 10:37
Публикации: 639 / 126
Доставките за клиенти, които не желаят фактура, се документират с отчет по чл.119 от ЗДДС.
#3 | 02.02.2024, 12:12
Публикации: 3159 / 427
Използват СПО.
Фактури са подходящи за много малко на брой поръчки, всичко останало е безсмислена хамалогия.
Не давам ППП през разчет, защото не виждам смисъл, но ако държите, няма лошо да пускате допълнителни операции.
При върната - минус в отчета и го обединявам с върнатото плащане, за да не ми обърква отворените позиции.
#4 | 02.02.2024, 20:00
Публикации: 26 / 1
Благодаря на всички отговорили! Ще следвам практиката с отчет за продажбите, а за който иска - фактура.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група